Thumbnail
«Τα προβλήματα της ειδικής αγωγής δεν είναι κεραυνός εν αιθρία» - Τι υποστηρίζει η ΟΛΜΕ για το κλείσιμο των ειδικών σχολείων στη Θεσσαλονίκη

Για απόλυτη αναλγησία από την πλευρά της κυβέρνησης κάνει λόγο η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της για το κλείσιμο του ειδικού σχολείου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, στη Θεσσαλονίκη.

«Είναι μια απόφαση που αποτελεί ιστορική στιγμή έλλειψης σεβασμού προς τα άτομα με αναπηρία, τις οικογένειές τους αλλά και το προσωπικό που υπηρετεί με συνέπεια και υπευθυνότητα όλα αυτά τα χρόνια (από το 2008) στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Στη συνέχεια, η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «τα προβλήματα της ειδικής αγωγής δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Συνδέονται με τη γενικότερη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, την υποχρηματοδότηση, την αντιμετώπιση της εκπαίδευσης ως κόστος και όχι ως καθολικό δικαίωμα  από τις κυβερνήσεις. Η πολιτική αυτή περνάει και μέσα από την τοπική διοίκηση, περιφερειακή και δημοτική. Έτσι, η δήθεν αποκέντρωση μέσω του Καλλικράτη παρέδωσε την ευθύνη των σχολικών κτιρίων στους δήμους, χωρίς φυσικά να δοθεί και η αντίστοιχη χρηματοδότηση. Αυτό που ζούμε σήμερα είναι η συνέπεια όλων αυτών των επιλογών».

«Χάρη στους αγώνες όλο αυτό το διάστημα δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία του διαμοιρασμού των μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία. Καμία δέσμευση όμως δεν υπήρξε ότι το σχολείο δεν θα κλείσει μετά τις 19 Φεβρουαρίου, ημέρα που ο Δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη έχει αποφασίσει ότι κλείνει το σχολείο. Αντίθετα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν σταμάτησε να δρομολογεί τις διαδικασίες για να διαμοιράσει τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που κλείνει σε άλλα ειδικά σχολεία. Αγνοεί τους/τις διευθυντές/τριες και τους συλλόγους διδασκόντων/ουσών που έγκαιρα έχουν στείλει τις αποφάσεις τους ότι αδυνατούν να δεχτούν επιπλέον μαθητές/τριες, λόγω του ήδη αυξημένου αριθμού μαθητών/τριών που φοιτούν στα σχολεία τους και άλλων  οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η απόφαση αυτή θα επιφέρει επιπρόσθετα προβλήματα  σε όλα τα ειδικά σχολεία, σε γονείς, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ» προσθέτει.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Απόλυτη αναλγησία κυβέρνησης, Περιφέρειας και Δήμων για τους/τις  56 μαθητές/τριες του 2ουΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη

Η κυβέρνηση, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και οι Δήμοι της Θεσσαλονίκης επιδεικνύουν με τον πιο αποκρουστικό τρόπο την αναλγησία τους απέναντι σε 56 μαθητές/τριες ειδικής αγωγής που φοιτούν στο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας  Χορτιάτη. Με την αιτιολογία της ακαταλληλότητας του κτιρίου, κλείνουν το σχολείο και  διαμοιράζουν τους μαθητές ακόμα και σε σχολεία ακατάλληλα, που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των δικών τους μαθητών. 

Από τους /τις 56 μαθητές/τριες οι 25 είναι σε αμαξίδια, γεγονός που δημιουργεί την ανάγκη σχολικής εγκατάστασης είτε σε ισόγειο με ειδικές ράμπες είτε με ειδικά διαμορφωμένα ασανσέρ, αν πρόκειται για ορόφους. Πολλοί/ες από τους μαθητές/τριες, ειδικά αυτοί/ες που είναι στο φάσμα του αυτισμού, θα αντιμετωπίσουν τεράστιο πρόβλημα προσαρμογής στα νέα σχολεία στη μέση της χρονιάς. Είναι μαθηματικά βέβαιο, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, ότι η πλειοψηφία των μαθητών/τριών θα παρατήσει το σχολείο και  θα κλειστεί στο σπίτι. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως στην Ειδική Αγωγή όχι μόνο δεν κάνουμε βήματα μπροστά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της εποχής μας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, αλλά γυρίζουμε δεκαετίες πίσω.

Είναι μια απόφαση που αποτελεί ιστορική στιγμή έλλειψης σεβασμού προς τα άτομα με αναπηρία, τις οικογένειές τους αλλά και το προσωπικό που υπηρετεί με συνέπεια και υπευθυνότητα όλα αυτά τα χρόνια (από το 2008) στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα.

Κλιμάκιο της ΟΛΜΕ έχει επισκεφτεί το σχολείο και συναντήθηκε με το περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Όλο το προηγούμενο διάστημα τα σωματεία των εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης, ο ΣΕΕΠΕΑ και οι οργανώσεις των γονέων προχώρησαν σε μια σειρά από κινητοποιήσεις και συναντήσεις με αρμόδιους φορείς (Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δημάρχους, ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας, Υπουργό Μακεδονίας Θράκης), οι οποίοι πετάνε ο ένας στον άλλο το μπαλάκι των ευθυνών, δηλώνουν αναρμόδιοι και αδιαφορούν πλήρως παρότι τα κτιριακά προβλήματα είναι γνωστά εδώ και μια δεκαετία.

Τα προβλήματα της ειδικής αγωγής δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Συνδέονται με τη γενικότερη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, την υποχρηματοδότηση, την αντιμετώπιση της εκπαίδευσης ως κόστος και όχι ως καθολικό δικαίωμα  από τις κυβερνήσεις. Η πολιτική αυτή περνάει και μέσα από την τοπική διοίκηση, περιφερειακή και δημοτική. Έτσι, η δήθεν αποκέντρωση μέσω του Καλλικράτη παρέδωσε την ευθύνη των σχολικών κτιρίων στους δήμους, χωρίς φυσικά να δοθεί και η αντίστοιχη χρηματοδότηση. Αυτό που ζούμε σήμερα είναι η συνέπεια όλων αυτών των επιλογών.

Η ΟΛΜΕ θα στηρίξει όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις προκειμένου  να δοθεί λύση στο πρόβλημα, όπως αξίζει στα παιδιά με αναπηρίες και στους/στις εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, όπως αξίζει σε μια κοινωνία που θέλει να σέβεται τον εαυτό της. Χάρη στους αγώνες όλο αυτό το διάστημα δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία του διαμοιρασμού των μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία. Καμία δέσμευση όμως δεν υπήρξε ότι το σχολείο δεν θα κλείσει μετά τις 19 Φεβρουαρίου, ημέρα που ο Δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη έχει αποφασίσει ότι κλείνει το σχολείο. Αντίθετα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν σταμάτησε να δρομολογεί τις διαδικασίες για να διαμοιράσει τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που κλείνει σε άλλα ειδικά σχολεία. Αγνοεί τους/τις διευθυντές/τριες και τους συλλόγους διδασκόντων/ουσών που έγκαιρα έχουν στείλει τις αποφάσεις τους ότι αδυνατούν να δεχτούν επιπλέον μαθητές/τριες, λόγω του ήδη αυξημένου αριθμού μαθητών/τριών που φοιτούν στα σχολεία τους και άλλων  οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η απόφαση αυτή θα επιφέρει επιπρόσθετα προβλήματα  σε όλα τα ειδικά σχολεία, σε γονείς, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Ζητάμε να βρεθεί προσωρινή λύση για τη στέγαση του σχολείου και να δρομολογηθεί άμεσα το κτίσιμο νέου κτιρίου με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων.

Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους όλα τα αναγκαία μέτρα για ουσιαστική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, με κατάλληλα και ασφαλή κτίρια, με επαρκές προσωπικό όλων των ειδικοτήτων και ασφαλείς μεταφορές για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η ΟΛΜΕ στηρίζει και συμμετέχει με αντιπροσωπεία της στην  κινητοποίηση που οργανώνεται από τις ΕΛΜΕ, ΣΕΕΠΕΑ και γονείς στις 30 Ιανουαρίου στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στις 2μμ και θα συμβάλλει αποφασιστικά μέχρι να δοθεί λύση στο πρόβλημα κλιμακώνοντας τον αγώνα στο επόμενο διάστημα.

Να μην κλείσει το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη

Να μην κλείσει κανένα σχολείο στην ειδική αγωγή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακησ
Πιερρακάκης: 400.000€ στο ΙΤΥΕ-Διόφαντος για μελέτες Ψηφιακού Μετασχηματισμού της εκπαίδευσης
Στόχος  είναι η παροχή προς το Υπουργείο Παιδείας νέων καινοτόμων τεχνολογικών προτάσεων ανάπτυξης υποδομών και υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων...
Πιερρακάκης: 400.000€ στο ΙΤΥΕ-Διόφαντος για μελέτες Ψηφιακού Μετασχηματισμού της εκπαίδευσης
istoriki ereuna
ΠΟΣΔΕΠ: Ζητά παράταση στην υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης για τη Δράση «Ερευνώ - Καινοτομώ»
ΠΟΣΔΕΠ: Αποδεδειγμένα οι ΕΛΚΕ των ΑΕΙ αδυνατούν να ανταπεξέλθουν εγκαίρως στις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούν η πληθώρα των προς υποβολή προτάσεων...
ΠΟΣΔΕΠ: Ζητά παράταση στην υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης για τη Δράση «Ερευνώ - Καινοτομώ»