Ειδικά σχολεία: Στη Βουλή το «λουκέτο» του 2ου ΕΕΕΕΚ του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη
Παραστατίδης: Αμεση η ανάγκη της εξεύρεσης κατάλληλου χώρου για τη στέγαση των σχολείων αφού σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκριθεί η αντιπαιδαγωγική κατανομή των μαθητών σε άλλα σχολεία του νομού.

Σε κατάθεση ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε ο Βουλευτής Κιλκίς ΠΑΣΟΚ Στέφανος Παραστατίδης για το φλέγον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι γονείς του 2ου ΕΕΕΕΚ (Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο) μετά την απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη να αναστείλει την λειτουργία του.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα με την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη, κρατά χρόνια, μιας και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με Αυτισμό και το 2ο ΕΕΕΕΚ ΠΥΛΑΙΑΣ, εδώ και 15 χρόνια στεγάζονταν μέσα σε ένα βιομηχανικό κτίριο, κάτω από μια εν ενεργεία βιοτεχνία και πάνω από ένα εργοτάξιο, τα οποία τα τελευταία έξι χρόνια έχουν χαρακτηριστεί ως ακατάλληλα. Αυτό σημαίνει ότι για έξι χρόνια, παιδιά και εκπαιδευτικοί λειτουργούσαν κάτω από επικίνδυνες καθημερινές συνθήκες, σε χώρους και αίθουσες μη ασφαλείς, με τον δήμο και όλους τους αρμόδιους φορείς να αδιαφορούν επιδεικτικά για τα προβλήματα και να καταλήγουν στην λύση της διακοπής λειτουργίας τους...

H ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: Σοβαρότατα προβλήματα για τους μαθητές και τους γονείς του 2ου ΕΕΕΕΚ από την απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτης να αναστείλει την λειτουργία του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη στις 19 Φεβρουαρίου ο Δήμος θα προχωρήσει στην αναστολή της λειτουργίας του 2ου ΕΕΕΕΚ, του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού νηπιαγωγείου.

Στην απόφαση της η διοίκηση του Δήμου αφού αναφέρει ότι τα κτίρια που στεγάζουν τα σχολεία αυτά έχουν κριθεί ακατάλληλα από τους αρμόδιες επιτροπές καλεί κάθε υπεύθυνο φορέα να αναλάβει τις ευθύνες του.

Αν και το θέμα της ακαταλληλότητας των χώρων που στεγάζουν τα ειδικά αυτά σχολεία έχει τεθεί εδώ και χρόνια, δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες και αναγκαίες ενέργειες στην κατεύθυνση της εξεύρεσης χώρου κατάλληλου για τη στέγαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα έχει ήδη αποφασιστεί η κατανομή των μαθητών σχολείων αυτών σε άλλα ειδικά σχολεία του νομού.

Η απόφαση αυτή που λαμβάνεται στο μέσον της σχολικής χρονιάς ανατρέπει κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, είναι αντιπαιδαγωγική και αναμένεται να προκαλέσει πρακτικά και ψυχολογικά προβλήματα στις οικογένειες αλλά και στους μαθητές που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και ευαισθησίες.

Σύμφωνα μάλιστα με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των άλλων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής που καλούνται στη μέση της χρονιάς να εγγράψουν τους μαθητές των ειδικών σχολείων του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, “..η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία όπου καλούνται να ενταχθούν οι μαθητές των σχολείων που κλείνουν και οι αλλαγές καθώς και η ανάγκη επαναπροσαρμογής σε νέο και άγνωστο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο που μοιραία θα προκύψουν θα επιβαρύνουν τον ψυχισμό όλων των μαθητών καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων υποδοχής”.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια επιστολή, “τα σχολεία στα οποία μεταφέρονται οι μαθητές, είναι ήδη πλήρη και σε πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνουν το μέγιστο της δυνατότητας που έχουν να εκπαιδεύσουν μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερες και αυξημένες απαιτήσεις στην εκπαίδευσή τους”.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι είναι άμεση η ανάγκη της εξεύρεσης κατάλληλου χώρου για τη στέγαση των σχολείων αφού σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκριθεί η αντιπαιδαγωγική κατανομή των μαθητών σε άλλα σχολεία του νομού.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Πέρα από τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, μεσούσης της σχολικής χρονιάς, μαθητών με αυξημένες μαθησιακές ανάγκες, θα επιμείνετε στη “λύση” κατανομής των μαθητών της εν λόγω μονάδας σε άλλα σχολεία ακόμα και μετά την ενημέρωση σας, με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις οποίες θα μεταφερθούν τα παιδιά, ότι είναι ήδη υπερπλήρεις και δεν δύνανται να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα αυξημένες παιδαγωγικές, και λειτουργικές ανάγκες τους;

  1. Με αυτά τα δεδομένα, ποιος είναι ο σχεδιασμός και οι συγκεκριμένες ενέργειες σας για την εξεύρεση κατάλληλου χώρου που θα στεγάσει άμεσα τις εν λόγω σχολικές μονάδες ώστε να καλύπτονται στοιχειωδώς οι αυξημένες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aksiologisi2.jpg
Αξιολόγηση: «Στηρίζουμε τον εκπαιδευτικό που απαλλάχθηκε από τα καθήκοντά του λόγω της απεργίας – αποχής»
«Το δικαίωμα μας στην απεργία είναι κατοχυρωμένο με τους αγώνες μας και δε θα το παραδώσουμε»
Αξιολόγηση: «Στηρίζουμε τον εκπαιδευτικό που απαλλάχθηκε από τα καθήκοντά του λόγω της απεργίας – αποχής»
μητσοτακης
Κυρ. Μητσοτάκη: Το μήνυμά του για την επέτειο των 50 χρόνων από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
«Και όπως το θέλει ο ποιητής: Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος»
Κυρ. Μητσοτάκη: Το μήνυμά του για την επέτειο των 50 χρόνων από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο