Τεχνητή νοημοσύνη και Εκπαίδευση: «Αλλάζει ο ρόλος των δασκάλων»
«Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης»

Την ενίσχυση της εκπαίδευσης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης κρίνει αναγκαία ο στρατηγικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Wolfram Group και ιδρυτής της computerbasedmath.org, Conrad Wolfram στο 1ο ΜΙΤ EmTech Europe στην Ελλάδα, του συνεδρίου του MIT Technology Review που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 στο Μέγαρο Μουσικής,.

 «Η εκπαίδευση πρέπει να μεταρρυθμιστεί για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης», επισήμανε.

«Δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε μια μηχανή γιατί θα χάσουμε», πρόσθεσε. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο τρέχον υπολογιστικό χάσμα (computational divide) στον πληθυσμό, το οποίο αποτελεί πηγή ανισότητας και το οποίο πρέπει να μειώσουμε τα επόμενα χρόνια, κινούμενοι προς την κατεύθυνση οικοδόμησης μιας «οικονομίας υπολογιστικής γνώσης».

Η υπολογιστική Παιδεία για όλους τη δεκαετία του 2020 θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, όπως αποτέλεσε ο αλφαβητισμός πληθυσμών στις αρχές του 19ου αιώνα.

Όπως τόνισε, το AI θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε όλα τα μαθήματα.

Μάλιστα, η μεταρρύθμιση των μαθηματικών για την υπολογιστική εποχή –έστω με καθυστέρηση 30 χρόνων– θα μπορούσε να είναι πρότυπο για τις μεταρρυθμίσεις που θα χρειαστούν στο μέλλον σε όλα τα μαθήματα. «Είναι σημαντικό να μην επαναλάβουμε τα λάθη που κάνουμε στα μαθηματικά σε όλο το πρόγραμμα σπουδών», είπε. Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται θα είναι απελευθερωτικές, δίνοντας πολύ μεγαλύτερη επιλογή αντικειμένων στους μαθητές. «Δεν θα χρειαζόμαστε έναν δάσκαλο σε τοπικό επίπεδο που να έχει εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο μάθημα για να μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές αυτό το αντικείμενο» συμπλήρωσε.

 Στη συζήτηση που ακολούθησε με τη δημοσιογράφο της «Καθημερινής» και του Moneyreview.gr  Θέλμα Χατζηαθανασίου, ο κ. Wolfram μίλησε για τον ρόλο που διατηρεί το ανθρώπινο στοιχείο στην εκπαίδευση.

«Θα υπάρχει χώρος για τους δασκάλους. Ο ρόλος των δασκάλων είναι εκείνος που αλλάζει», υποηράμμισε.  «Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης», επισήμανε. «Θα χρειαζόμαστε ανθρώπους για να μας βοηθούν σε ορισμένες από τις πτυχές που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει καλά» κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Global Sumud Flotilla
Εκπαιδευτικοί Σάμου: Οργή για την επίθεση στη νηοπομπή αλληλεγγύης στη Γάζα

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει την ένοπλη ενέργεια εναντίον των σκαφών του διεθνούς στόλου αλληλεγγύης

Εκπαιδευτικοί Σάμου: Οργή για την επίθεση στη νηοπομπή αλληλεγγύης στη Γάζα
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για την Β' εξεταστική
Προκήρυξη Εξετάσεων για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Β’ εξεταστικής περιόδου 2025
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για την Β' εξεταστική
foto_education_pencils_molivia.jpg
ΑΠΥΣΠΕ Αττικής - Αιρετοί ΔΑΚΕ: Παραιτήσεις, άδειες και αιχμές για εργασιακή εξουθένωση στην εκπαίδευση
ΑΠΥΣΠΕ Αττικής: Συνεδρίαση με αιχμές για την κατάσταση στην εκπαίδευση – Τι αποφασίστηκε, τι καταγγέλλουν οι αιρετοί της ΔΑΚΕ
ΑΠΥΣΠΕ Αττικής - Αιρετοί ΔΑΚΕ: Παραιτήσεις, άδειες και αιχμές για εργασιακή εξουθένωση στην εκπαίδευση