Thumbnail
Η εκπαιδευτικός εξήλθε από το νοσοκομείο που διακομίστηκε ύστερα από έξι ημέρες νοσηλείας και χρειάζεται 2 μήνες για αποκατάσταση της υγείας της. 

Οι υπεραυξημένες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνθήκες επικινδυνότητας της εργασίας των Νηπιαγωγών σύμφωνα με περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά στα νηπιαγωγεία, δείχνουν ότι οι Νηπιαγωγοί απειλούνται από επαγγελματική κόπωση και εξουθένωση.

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 η συνάδελφος – μέλος του σωματείου μας Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης στην προσπάθειά της να αποτρέψει νήπιο που έτρεξε απροειδοποίητα και αναπάντεχα μέσα στην σχολική τάξη προκείμενου να μην χτυπήσει (το νήπιο) παρασύρθηκε από το νήπιο, έχασε την ισορροπία της και πέφτοντας τραυματίστηκε σοβαρό χτυπώντας στην γωνία τραπεζιού του νηπιαγωγείου με αποτέλεσμα να σπάσει τέσσερα πλευρά και να κινδυνεύσει να τρυπήσει τον πνεύμονά της. Η εκπαιδευτικός εξήλθε από το νοσοκομείο που διακομίστηκε στις 18 – 12 – 2023 ύστερα από έξι ημέρες νοσηλείας και χρειάζεται 2 μήνες για αποκατάσταση της υγείας της. 
Για το τραγικό αυτό ατύχημα το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου εκφράζει την συμπαράστασή του στην συνάδελφό μας Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης και της εύχεται ταχεία ανάρρωση ενώ με την αφορμή αυτή καταθέτουμε για άλλη μια φορά τις πάγιες θέσεις του σωματείου μας αναφορικά με τις τραγικά απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι Νηπιαγωγοί των Δημόσιων Νηπιαγωγείων της χώρας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ίδια τους η ζωή. 

Τα παραπάνω καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου                   

Θέμα: «Σχετικά με τις τραγικά απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των συναδέλφων μας Νηπιαγωγών με την αφορμή του εργατικού ατυχήματος σε ώρα υπηρεσίας της συναδέλφου μας Προϊσταμένης του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης». 

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 η συνάδελφος – μέλος του σωματείου μας Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης στην προσπάθειά της να αποτρέψει νήπιο που έτρεξε απροειδοποίητα και αναπάντεχα μέσα στην σχολική τάξη προκείμενου να μην χτυπήσει (το νήπιο) παρασύρθηκε από το νήπιο, έχασε την ισορροπία της και πέφτοντας τραυματίστηκε σοβαρό χτυπώντας στην γωνία τραπεζιού του νηπιαγωγείου με αποτέλεσμα να σπάσει τέσσερα πλευρά και να κινδυνεύσει να τρυπήσει τον πνεύμονά της. Η συνάδελφος εξήλθε από το νοσοκομείο που διακομίστηκε στις 18 – 12 – 2023 ύστερα από έξι ημέρες νοσηλείας και χρειάζεται 2 μήνες για αποκατάσταση της υγείας της. 
Για το τραγικό αυτό ατύχημα το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου εκφράζει την συμπαράστασή του στην συνάδελφό μας Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης και της εύχεται ταχεία ανάρρωση ενώ με την αφορμή αυτή καταθέτουμε για άλλη μια φορά τις πάγιες θέσεις του σωματείου μας αναφορικά με τις τραγικά απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι Νηπιαγωγοί των Δημόσιων Νηπιαγωγείων της χώρας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ίδια τους η ζωή. 
Η συντριπτική πλειοψηφία των Δημόσιων Νηπιαγωγείων της χώρας στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια τα οποία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου σε ό, τι αφορά την ασφάλεια Νηπιαγωγών και Νηπίων (μικρές αίθουσες για υπερβολικά μεγάλο αριθμό νηπίων και προνηπίων, ανυπαρξία βοηθητικών χώρων – τραπεζαρίας για την σίτιση των νηπίων, χώρων ξεκούρασης για προνήπια και νήπια που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα, ακατάλληλες τουαλέτες μη φιλικές για νήπια και προνήπια κ. ά.), ακόμα χειρότερα και ύστερα από την εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης οι στεγαστικές ανάγκες των νηπιαγωγείων της χώρας αντιμετωπίστηκαν με αίθουσες ελαφράς προκατασκευής (container) η χρήση των οποίων είναι εξαιρετικά προβληματική. 
Σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας δεν υπάρχει βοηθητικό προσωπικό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης το οποίο πρέπει να βρίσκεται στα Νηπιαγωγεία καθ’ όλη την διάρκεια της λειτουργίας τους (τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες, σχολικές βοηθοί, νοσηλευτές/νοσηλεύτριες κ.λπ.).
Όλες/όλοι οι Νηπιαγωγοί είναι απόλυτα μόνες τους στην τάξη σε Νηπιαγωγεία που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι τετραθέσια (η πλειοψηφία των Νηπιαγωγείων είναι διθέσια ή τριθέσια) με αποτέλεσμα οι Νηπιαγωγοί να αδυνατούν ακόμα και να επισκεφθούν την τουαλέτα ενώ εργάζονται, εφόσον δεν υπάρχει κανείς/καμιά να επιβλέψει τα νήπια/προνήπια του τμήματός τους προκειμένου να επισκεφθούν, αν χρειαστεί, οι ίδιες την τουαλέτα. 
Οι Προϊστάμενες/-οι των Νηπιαγωγείων δεν έχουν απαλλαγή – μείωση του διδακτικού τους ωραρίου προκείμενου να μπορούν στοιχειωδώς να ανταπεξέλθουν στα διοικητικά τους καθήκοντα, τα οποία καθημερινά πολλαπλασιάζονται παράλληλα με τα διδακτικά τους καθήκοντα.
Όλες/όλοι οι Νηπιαγωγοί της χώρας έχουν διδακτικό ωράριο 25 ωρών ενώ η παραμονή τους στο Νηπιαγωγείο φτάνει τις 30 ώρες εβδομαδιαία ενώ το διδακτικό ωράριο των υπολοίπων εκπαιδευτικών της Π. Ε. κυμαίνεται μεταξύ 24 και 21 ωρών. 
Οι περισσότερες/-οι Νηπιαγωγοί που διορίστηκαν μετά την εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (2018) δεν κατέχουν οργανική θέση αλλά παραμένουν στην Διάθεση των ΠΥΣΠΕ της χώρας διότι δεν συστήθηκαν ακόμα οι νέες οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών σε ολόκληρη την χώρα με βάση τις πραγματικές ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. 
Τούτων δοθέντων οι συνάδελφοί μας Νηπιαγωγοί στην κυριολεξία εργάζονται κάτω από τραγικά απαράδεκτες και επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες. 
Η κατάσταση στα Δημόσια Νηπιαγωγεία είναι πλέον τραγική και αν τα Δημόσια Νηπιαγωγεία στέκονται όρθια αυτή την στιγμή το οφείλουν στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των Νηπιαγωγών που εργάζονται με πενιχρές αμοιβές, όπως όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες υπερβαίνοντας εαυτούς και δυνάμεις. 
Απέναντι σε αυτή την αίσχιστη κατάσταση για την οποία ευθύνονται όλες οι ως τώρα κυβερνήσεις της χώρας υψώνουμε φωνή απόγνωσης και διαμαρτυρίας, διεκδικώντας για άλλη μια φορά:
α) συλλογική σύμβαση εργασίας για τις/τους εκπαιδευτικούς των Δημόσιων Σχολείων της χώρας με την οποία θα υπάρχει πλήρης προστασία και κατοχύρωση από εργατικά ατυχήματα ανάλογου είδους,
β) ικανοποίηση όλων των αιτημάτων μας σε ό, τι αφορά την λειτουργία των Δημόσιων Νηπιαγωγείων: δηλ.: 1. σύσταση οργανικών θέσεων στη βάση της αναλογίας 1 Νηπιαγωγός ανά 15 νήπια/προνήπια, 2. μείωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών στα επίπεδα των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Π. Ε., 3. απαλλαγή από το διδακτικό ωράριο των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων ανάλογα με αυτό των Διευθυντών/Διευθυντριών Δημοτικών Σχολείων, 4. προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, νοσηλευτές) για όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας, 5. ανέγερση κτηρίων και υποδομών κατάλληλων και ασφαλών για εκπαιδευτικούς – νήπια/προνήπια.
Για πολλοστή φορά, χτυπάμε τον κώδωνα του κινδύνου. Στην περίπτωση των νηπιαγωγείων, όπου το φαινόμενο η συχνότητα περιπτώσεων των Νηπιαγωγών να βρίσκονται μόνες/-οι τους στην τάξη χωρίς άλλο εκπαιδευτικό ή επιπλέον υποστήριξη είναι πολύ μεγάλη, δημιουργείται πολύ επικίνδυνη κατάσταση για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριων. 
Οι υπεραυξημένες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνθήκες επικινδυνότητας της εργασίας των Νηπιαγωγών σύμφωνα με περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά στα νηπιαγωγεία, δείχνουν ότι οι Νηπιαγωγοί απειλούνται από επαγγελματική κόπωση και εξουθένωση.
Η εργασία της/του Νηπιαγωγού απαιτεί τη συνεχή και αδιάκοπη προσοχή, φροντίδα και επαγρύπνηση για τα παιδιά. Ένας/μία μόνος/-η εκπαιδευτικός υπεύθυνος για τον χειρισμό καθημερινά πληθώρας (διδακτικών και μη) καθηκόντων, χωρίς άλλη υποστήριξη, μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση. Πολύ περισσότερο όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται κοντά στα προχωρημένα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότησή τους.
Οι νηπιαγωγοί  αντιμετωπίζουν έκτακτα περιστατικά, απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ατυχήματα ή ιατρικές επείγουσες καταστάσεις σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολο ή και αδύνατο να αντιμετωπιστούν από έναν/μία μόνο Νηπιαγωγό ή ενήλικα στο χώρο του σχολείου.
Οι Νηπιαγωγοί χρειάζονται επαρκή κατάρτιση (όπως σε πρώτες βοήθειες) και υποστήριξη (όπως ψυχολόγων, νοσηλευτών, Ε.Β.Π., τραπεζοκόμων, φυλάκων/επιστατών) για να ανταπεξέλθουν στις εξειδικευμένες απαιτήσεις της εργασίας τους. 
Η ανάγκη παρουσίας επιπλέον προσωπικού στα Νηπιαγωγεία είναι επιτακτική. 

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας στα Νηπιαγωγεία τοποθετώντας επιπλέον προσωπικό για να μην υπάρχει τμήμα στελεχωμένο με ένα/μία μόνο Νηπιαγωγό. Απαιτούμε προσλήψεις μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες, σχολικοί φύλακες) σε όλα τα σχολεία (δημοτικά και νηπιαγωγεία). 

ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ – ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ώστε να μην σημειώνονται τέτοιου είδους τραγικά ατυχήματα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν είχαν ικανοποιηθεί τα παραπάνω χρόνια και πάγια αιτήματά μας. 
Ο αγώνας μας για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζεται και θα συνεχιστεί μέχρι την πλήρη του δικαίωση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γεύμα
Αυτό συμβαίνει στο σώμα όταν πεινάμε και μυρίζουμε φαγητό
Επιστήμονες στο τμήμα έρευνας του μεταβολισμού του Ινστιτούτου Max Planck, έδειξαν σε πειράματα σε ποντίκια ότι οι προσαρμογές στα μιτοχόνδρια του...
Αυτό συμβαίνει στο σώμα όταν πεινάμε και μυρίζουμε φαγητό