Νηπιαγωγοί – λάστιχο ή Νηπιαγωγοί με αξιοπρέπεια; Σχετικα με τη λιποθυμία Νηπιαγωγού
Νηπιαγωγείο της ανέχειας ή Νηπιαγωγείο των σύγχρονων αναγκών;

«Τα τελευταία χρόνια η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία είναι στο επίκεντρο των διεκδικήσεων μας. Δεν είναι σημερινή η συζήτηση αλλά έχει ανοίξει από το 2018 με την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, με το φύτεμα αιθουσών «ελαφριού τύπου» οπουδήποτε, με τις αλλαγές στο περιεχόμενο του ίδιου του ολοήμερου.»

Αυτά τονίζουν μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί του Συλλογου ΠΕ «Γ.Σεφέρης» με αφορμή το περιστατικό λιποθυμίας Νηπιαγωγού μέσα στην τάξη που συνέβη στον Πύργο, όταν γονέας που είχε καθυστερήσει να πάει το παιδί του στο νήπιο, μπαίνοντας στην αίθουσα, είδε την νηπιαγωγό λιπόθυμη, και τα παιδιά σε κατάσταση σοκ, να κλαίνε.

Αμέσως κάλεσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο διακόμισε την εκπαιδευτικό στο Νοσοκομείο του Πύργου.

«Οι περισσότερες δομές με ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών χωρίς την επαρκή χρηματοδότηση παραμένουν συρρικνωμένες, ελλειμματικές, σε ενοικιαζόμενα και ακατάλληλα πολλές φορές κτίρια για να υλοποιηθεί η παιδαγωγική πράξη και να διασφαλιστεί η φροντίδα και η ασφάλεια των παιδιών», συμπληρώνει ο Σύλλογος και ζητά τη στελέχωση όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές, προσωπικό καθαριότητας, τραπεζοκόμους, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά με γνωματεύσεις..

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Γ.Σεφέρης»

Το περιστατικό λιποθυμίας που συνέβη πριν λίγες μέρες σε Νηπιαγωγείο της πόλης του Πύργου μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει στον κόσμο της εκπαίδευσης. Καταρχάς ευχόμαστε η συνάδελφος να είναι καλά στην υγεία της, όμως διαπιστώνουμε ότι συνέβη αυτό που όλες/οι οι Νηπιαγωγοί απευχόμαστε όταν βρισκόμαστε μόνες/οι μαζί με τους μαθητές μας σε όλα τα ολοήμερα, εκεί που λειτουργεί μόνο ένα τμήμα (ακόμα και στις μεγαλουπόλεις), στα μονοθέσια νηπιαγωγεία, στα παραρτήματα προκάτ, ακόμα και στις αίθουσες μέσα στα δημοτικά σχολεία.

Τα τελευταία χρόνια η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία είναι στο επίκεντρο των διεκδικήσεων μας. Δεν είναι σημερινή η συζήτηση αλλά έχει ανοίξει από το 2018 με την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, με το φύτεμα αιθουσών «ελαφριού τύπου» οπουδήποτε, με τις αλλαγές στο περιεχόμενο του ίδιου του ολοήμερου. Οι περισσότερες δομές με ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών χωρίς την επαρκή χρηματοδότηση παραμένουν συρρικνωμένες, ελλειμματικές, σε ενοικιαζόμενα και ακατάλληλα πολλές φορές κτίρια για να υλοποιηθεί η παιδαγωγική πράξη και να διασφαλιστεί η φροντίδα και η ασφάλεια των παιδιών.

Δεν είναι σημερινή αλλά εξελίσσεται με τον χειρότερο τρόπο η πραγματικότητα στο νηπιαγωγείο με την αύξηση των ευθυνών, τις ατελείωτες διοικητικές υποχρεώσεις, τα ανύπαρκτα διαλείμματα, το εξαντλητικό ωράριο, την απουσία υποστήριξης από ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές. Με τα αρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες να αδιαφορούν ότι τα νήπια και τα προνήπια λόγω της μικρής ηλικίας έχουν ανάγκη από συνεχή παρέμβαση και επιτήρηση, χωρίς να εξασφαλίζεται η υποστήριξη από το κατάλληλο προσωπικό.

Έχουμε αναδείξει με εμφατικό τρόπο (κινητοποιήσεις, παραστάσεις, συσκέψεις, πίεση προς τη ΔΟΕ) ότι δεν πάει άλλο με την απαξίωση της δουλειάς των Νηπιαγωγών που έχουν καταντήσει λάστιχο, με τον φόρτο εργασίας, με το εξαντλητικό ωράριο, που εργάζονται ακόμα και άρρωστες/οι γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης, με την ανύπαρκτη στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ.

Δε μπορούμε να ανεχόμαστε τη σημερινή πραγματικότητα, δε φτάνουν τα λόγια , η συμπάθεια γιατί χορτάσαμε από αυτά! Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των νηπιαγωγείων και της εργασίας των Νηπιαγωγών, με αξιοπρεπείς όρους, με επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση!

Διεκδικούμε:

  • Τμήματα μέχρι 15 νήπια, ώστε να επιτελείται η παιδαγωγική πράξη με τους απαραίτητους όρους και τοποθέτηση δεύτερης/ου Νηπιαγωγού σε όλα τα τμήματα που λειτουργούν με 15 μαθητές και άνω.

  • Στελέχωση όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές, προσωπικό καθαριότητας, τραπεζοκόμους, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά με γνωματεύσεις.

  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα τα χρόνια προϋπηρεσίας.

Αγωνιζόμαστε για το δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας, σύμφωνα με τις δυνατότητες της εποχής για να αλλάξουν οι όροι και οι προϋποθέσεις στο πλαίσιο των οποίων διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας αλλά και οι εργασιακές συνθήκες των Νηπιαγωγών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xylodarmos
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
Δύο άνδρες επιτέθηκαν στις συζύγους τους και συνελήφθησαν
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
tilekpaideusi
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες
Έρευνα ΚΕΜΕΤΕ για την τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας - Μορφωτικές ανισότητες και συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα»
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες