linou-athina
Αθηνά Λινού: Οταν οι ελλείψεις αφορούν σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, μπορεί να οδηγήσουν, σε συνδυασμό με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ακόμα και σε αποκλεισμό υποψηφίων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το διαχρονικό φαινόμενο της μη έγκαιρης πλήρωσης των οργανικών και λειτουργικών κενών που υπάρχουν στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής και αφορούν σε διάφορες ειδικότητες εκπαιδευτικών, θέτει η Αθηνά Λινού με επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, εντείνουν και δημιουργούν περισσότερες ανισότητες στην πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη δυνατότητα εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκαλούν προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς, αυξάνουν το στρες και την πίεση των εκπαιδευτικών και τους κινδύνους υγιεινής και ασφάλειας για τους μαθητές, και γενικά δημιουργούν μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία υποβαθμίζοντας περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, η βουλευτής αναφέρεται σε στοιχεία του τρέχοντος σχολικού έτους, επισημαίνοντας ότι μέχρι την 3 η φάση διορισμών, που πραγματοποιήθηκε στις 26/10/2023 και διορίστηκαν 2.763 εκπαιδευτικοί, έχει παρέλθει το ¼ σχεδόν των ημερών διδασκαλίας ολόκληρου του σχολικού έτους ενώ παραμένουν περισσότερες από 3.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών.

Είναι αυτονόητο πως όταν οι ελλείψεις αφορούν σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, μπορεί να οδηγήσουν, σε συνδυασμό με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ακόμα και σε αποκλεισμό υποψηφίων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη βουλευτή, το επιχείρημα της δυσκολίας εύρεσης εκπαιδευτικών σε ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, όπως για παράδειγμα στην ειδικότητα της Πληροφορικής ή της Οικονομίας, καταρρίπτεται από τους αριθμούς υποψηφίων που υπάρχουν στους πίνακες αναπληρωτών για τις ειδικότητες αυτές. Οι περιπτώσεις μη αποδοχής διορισμού, αν υπάρχουν, σχετίζονται κυρίως με το υψηλό κόστος διαβίωσης σε σχέση με τις αποδοχές των εκπαιδευτικών, καθώς και με άλλα μέτρα που έχουν παρθεί στο πλαίσιο των μνημονίων και έχουν δημιουργήσει στρεβλώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία (π.χ. ενοποιήσεις κλάδων όπως ΠΕ80-Οικονομίας, μείωση ωρών διδασκαλίας ή κατάργηση μαθημάτων με αποτέλεσμα τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για κάποιες ειδικότητες σε αρκετά σχολεία κ.ά.)

Με βάση τα παραπάνω η βουλευτής απευθύνει τις ακόλουθες ερωτήσεις στον Υπουργό Παιδείας:

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα κάλυψης των όλων των κενών κατά το τρέχον σχολικό έτος και ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει ο Υπουργός προκειμένου από το επόμενο σχολικό έτος, να γίνονται έγκαιρα οι διορισμοί εκπαιδευτικών και να μην επαναλαμβάνεται το φαινόμενο αυτό;

2. Ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει ο Υπουργός ώστε να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να διορίζονται σε περιοχές με πρόβλημα στέγης και υψηλό κόστος διαβίωσης;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η Οργισμένη απάντηση της Μαρίας Καρυστιανού στο χυδαίο βίντεο Μπογδάνου (vid)

«Είχε γίνει η ζωή μου κόλαση» – Πώς καθηγητής προσέγγιζε ερωτικά φοιτήτριές του

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα