ΑΣΕ: Γιατί δεν πέρασε η πρόταση για απεργία-αποχή από την «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας
ΑΣΕ: «Η πρόταση για απεργία αποχή δεν πέρασε με ευθύνη συγκεκριμένων δυνάμεων που εδώ και 2 χρόνια υπονομεύουν την πάλη των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση»

«Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να κρατήσουν ενιαία αγωνιστική στάση με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να εμποδίσουν την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων», τονίζει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) σε ενημερωτικό της κείμενο σχετικά με την γενική συνέλευση των Προέδρων ΕΛΜΕ που διεξήχθη το περασμένο Σάββατο.

«Καταθέσαμε ξανά την πρόταση για την επαναπροκήρυξη της Απεργίας – Αποχής από την ΟΛΜΕ για την «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Για άλλη μια φορά η πρόταση αυτή συγκέντρωσε πάνω από το 50% των ψήφων των ΕΛΜΕ αλλά όχι τα απαιτούμενα 2/3 για να τεθεί σε ισχύ (σε σύνολο 75 ΕΛΜΕ ψήφισαν 41 υπέρ, 19 κατά και 15 λευκά). Η πρόταση για απεργία αποχή δεν πέρασε με ευθύνη συγκεκριμένων δυνάμεων που εδώ και 2 χρόνια υπονομεύουν την πάλη των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση», υπογραμμίζει η ΑΣΕ

Αναλυτικά η ενημέρωση της ΑΣΕ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μετά από μεγάλη καθυστέρηση με ευθύνη της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, 2 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων, πραγματοποιήθηκε στις 21 Οκτώβρη η Γενική Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ. Για 2η συνεχόμενη χρονιά ακολουθείται μια τακτική που εκφυλίζει ακόμα περισσότερο τις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων (πέρυσι θυμίζουμε ότι με την αστεία δικαιολογία ότι δε έβρισκαν αίθουσα η Γ.Σ. έγινε στα τέλη Νοέμβρη).

Είναι απαράδεκτο, τη στιγμή που τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες συνάδελφοι στα σχολεία είναι εκρηκτικά και η αντιλαϊκή επίθεση της κυβέρνησης δυναμώνει, η πλειοψηφία να κωλυσιεργεί και εν τέλει να απαξιώνει την ίδια την Ομοσπονδία στα μάτια των συναδέλφων. Η στόχευση των παρατάξεων ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ, πέραν όλων των άλλων, ήταν να έχουν ολοκληρωθεί οι ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και για μια ακόμα χρονιά οι συνάδελφοι να μην έχουν μια απόφαση συγκεκριμένη της Ομοσπονδίας για να αντιπαλέψουν την «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Οι εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών σε ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ επιδιώξαμε έγκαιρα να πραγματοποιηθεί η ολομέλεια και οι γενικές συνελεύσεις, να εξοπλιστεί ο κλάδος με αγωνιστικές αποφάσεις, να διαμορφωθούν προϋποθέσεις ώστε οι εργαζόμενοι να βγουν στο προσκήνιο. Με αυτό το σκεπτικό και με τη ματιά μας στην μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σταθήκαμε και στην Γ.Σ. προέδρων της ΟΛΜΕ.

Από όλες τις τοποθετήσεις των Προέδρων των ΕΛΜΕ που είναι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ, αναδείχθηκε ως κύριο ζήτημα η ανάγκη να εκφραστεί με μαχητικό τρόπο η αλληλεγγύη στον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού. Να καταδικαστεί το κράτος – δολοφόνος του Ισραήλ, η αμέριστη στήριξη που δίνουν οι ΗΠΑ, η Ε.Ε. αλλά και η ελληνική κυβέρνηση μαζί με τα άλλα αστικά κόμματα ανοίγοντας έτσι επικίνδυνους δρόμους όχι μόνο για το λαό της χώρας μας αλλά και για όλους τους λαούς της περιοχής.

Αναδείξαμε όλα τα προβλήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, την ανάγκη πάλης για αυξήσεις στους μισθούς, για τις συνθήκες εργασίας μέσα στα σχολεία, για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Τονίσαμε ότι χρειάζεται συσπείρωση στα σωματεία και αποφασιστικός αγώνας του κλάδου για να αποτραπούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ.

Η απάντηση του κλάδου απέναντι στην αντιδραστική αξιολόγηση και η στάση της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ αποτέλεσε βασικό άξονα αντιπαράθεσης μέσα στη Γενική Συνέλευση Προέδρων.

Οι δυνάμεις της ΑΣΕ τόνισαν για μια ακόμα φορά ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να κρατήσουν ενιαία αγωνιστική στάση με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να εμποδίσουν την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

Καταθέσαμε ξανά την πρόταση για την επαναπροκήρυξη της Απεργίας – Αποχής από την ΟΛΜΕ για την «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Για άλλη μια φορά η πρόταση αυτή συγκέντρωσε πάνω από το 50% των ψήφων των ΕΛΜΕ αλλά όχι τα απαιτούμενα 2/3 για να τεθεί σε ισχύ (σε σύνολο 75 ΕΛΜΕ ψήφισαν 41 υπέρ, 19 κατά και 15 λευκά). Η πρόταση για απεργία αποχή δεν πέρασε με ευθύνη συγκεκριμένων δυνάμεων που εδώ και 2 χρόνια υπονομεύουν την πάλη των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Αμέσως μετά, τέθηκε σε ψηφοφορία η πρόταση της ΟΛΜΕ να καλέσει τους Συλλόγους Διδασκόντων να κρατήσουν ενιαία στάση απέναντι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων με την αξιοποίηση των λεγόμενων «ενιαίων κειμένων». Η συγκεκριμένη πρόταση πέρασε αφού δεν απαιτεί τα 2/3 (σε σύνολο 75 ΕΛΜΕ ψήφισαν 43 υπέρ, 23 κατά, 9 λευκά). Οι εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, με βάση και την τοποθέτησή μας στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και με βάση το διαφαινόμενο αδιέξοδο, τον κίνδυνο για μια ακόμα φορά να μην υπάρξει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ της ΟΛΜΕ, ψηφίσαμε την πρόταση διατηρώντας τις ενστάσεις και τους προβληματισμούς που έχουμε καταθέσει σε όλο τον κλάδο.

Εντύπωση προκάλεσε η στάση της παράταξης των Παρεμβάσεων. Ενώ ψήφισαν στην πρώτη ψηφοφορία την πρόταση για Απεργία – Αποχή, όταν αυτή η πρόταση δεν πέρασε, καταψήφισαν και την πρόταση για ενιαία στάση του κλάδου. Πραγματικά δεν ξέρουμε ποιον εξυπηρετεί αυτή η στάση. Μετά την αδυναμία να περάσει η Απεργία – Αποχή (με ευθύνη των ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ) καταψηφίζοντας την πρόταση για ενιαία στάση των εκπαιδευτικών στους Συλλόγους Διδασκόντων ορισμένοι (είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι) καλούν τον κλάδο να μην κάνει τίποτα. Κοινώς, ψήφισαν όσες ΕΛΜΕ δεν έχουν προκηρύξει Απεργία – Αποχή (στην οποία η συμμετοχή είναι εξαιρετικά χαμηλή) οι συνάδελφοι να «συρθούν» για 3η συνεχόμενη χρονιά να συμμετέχουν στην «αξιολόγηση».

Η στάση της ηγεσίας των Παρεμβάσεων, εντελώς τυχοδιωκτική, θα κριθεί αυστηρά από τον κλάδο σε όλα τα επίπεδα.

Υπερψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία 72% η κήρυξη Απεργίας – Αποχής από το θεσμό του μέντορα και συντονιστή (σε σύνολο 75 ΕΛΜΕ ψήφισαν 54 υπέρ, 5 κατά, 16 λευκά).

Δεν συγκέντρωσε τα 2/3 η πρόταση για εξουσιοδότηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για κήρυξη 24ωρης Απεργίας, με αιχμή τους μισθούς μας, μέσα στο Νοέμβριο. Κι εδώ οι Παρεμβάσεις καταψήφισαν! Αν ψήφιζαν, θα περνούσε. Δηλαδή, μέχρι το τέλος του έτους, με ευθύνη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, δεν θα υπάρχει καμία απόφαση για Απεργία σε μια περίοδο που η ακρίβεια σαρώνει, οι μισθοί δεν φτάνουν ούτε για τα στοιχειώδη, μεγάλα τμήματα του κλάδου, όπως οι χιλιάδες αναπληρωτές ζουν σε καθεστώς ανέχειας.

Ψηφίστηκε η πρόταση των 4 εκπαιδευτικών σωματείων (ΕΛΜΕ Πειραιά, Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, ΣΕΠΕ «Περικλής») για κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας και σε όλη την Ελλάδα στις 25 Οκτωβρίου, ενάντια στις συνδικαλιστικές διώξεις εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, ενωμένοι δίνουμε τον αγώνα με κάθε μέσο απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπογενητικότητα
«Ελλάδα χωρίς παιδιά»: Η υπογεννητικότητα σβήνει σχολεία, στρατόπεδα και θέσεις εργασίας

Η Ελλάδα γερνά επικίνδυνα – και το μέλλον της γράφεται ήδη με αριθμούς που σοκάρουν. Το 2025 κλείνουν εκατοντάδες σχολεία, τα...

«Ελλάδα χωρίς παιδιά»: Η υπογεννητικότητα σβήνει σχολεία, στρατόπεδα και θέσεις εργασίας
τερα
Έτσι θα μοιάζει ο άνθρωπος το 2050 αν συνεχίσει την καθιστική ζωή σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη (Βίντεο)

Η εφαρμογή παρακολούθησης βημάτων WeWard παρουσιάζει μια ανατριχιαστική εικόνα του ανθρώπου του μέλλοντος, αν συνεχίσουμε να...

Έτσι θα μοιάζει ο άνθρωπος το 2050 αν συνεχίσει την καθιστική ζωή σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη (Βίντεο)
μαθητές
Πρόταση διευθυντών για μέγιστο 20 μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από το 2026-2027
Διευθυντές σχολείων ζητούν νομοθετική ρύθμιση για τμήματα έως 20 μαθητών
Πρόταση διευθυντών για μέγιστο 20 μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από το 2026-2027