ekpaideytikos
Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται από πουθενά και θυμίζουν καψόνι σε βάρος του εκπαιδευτικού τους έργου

Να μην εφαρμόσουν οι εκπαιδευτικοί καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούν έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή, προτείνει στους εκπαιδευτικούς η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα των εφημεριών που έχει προκύψει.

«Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται από πουθενά και θυμίζουν καψόνι, σε βάρος του εκπαιδευτικού τους έργου και μερικοί φτάνουν στο σημείο να τους απειλούν, αν δε συμμορφωθούν. Απαιτούν να γίνεται εφημερία και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, παραμονή στο σχολείο “δια πάσαν χρήσιν”.», αναφέρει η ΕΛΜΕ και καταλήγει:

Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία και να επικοινωνούν με το σωματείο σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, η Διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτικής Θεσ/νίκης με προφορικές οδηγίες και οι πρόθυμοι διευθυντές, από κοινού με τους συμβούλους/συντονιστές, επιχειρούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα και να επιβάλουν το 30ωρο στα σχολεία, παρά και ενάντια στις νομοθετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο διευθυντής εκπαίδευσης κάλεσε τους διευθυντές να δηλώσουν στην εφαρμογή teachers της Διεύθυνσης τα ονόματα των καθηγητών που καθημερινά εφημερεύουν σε εβδομαδιαία βάση ( αυτό δεν προβλέπεται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο), ενώ μετά τις έντονες αντιδράσεις των ΕΛΜΕ, κατά την παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση, είπε ότι αυτό δεν είναι υποχρεωτικό και είναι απλά ‘’σύσταση’’.

Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται από πουθενά και θυμίζουν καψόνι, σε βάρος του εκπαιδευτικού τους έργου και μερικοί φτάνουν στο σημείο να τους απειλούν, αν δε συμμορφωθούν. Απαιτούν να γίνεται εφημερία και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, παραμονή στο σχολείο “δια πάσαν χρήσιν”. Σύμβουλοι /συντονιστές γυρνούν στα σχολεία και εμφατικά δηλώνουν ότι το ωράριό μας είναι 8-2 και προωθούν τις αυθαίρετες προφορικές εντολές του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας. Κι αυτά ενώ δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο.

Επισημαίνουμε 

1) Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο, και όχι υποχρεωτικό, 30 ώρες τη βδομάδα και ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου. Σύμφωνα με το νόμο: «Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ. 8 και άρθρο 14 παρ. 20 του νόμου 1566/1985 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων

Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός που συμπληρώνει το διδακτικό του ωράριο και δεν του έχει ανατεθεί άλλη εργασία, μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο. Για την αποχώρηση του αυτή δε χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη.

2) Κανένας Διευθυντής δεν μπορεί να προσθέτει στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων ώρες διδασκαλίας ή απασχόλησης των μαθητών στην τάξη σε περίπτωση απουσίας άλλου συναδέλφου. Το διδακτικό μας ωράριο είναι συγκεκριμένο και η αύξησή του μπορεί να γίνεται μόνο με την ανάθεση υπερωριών οι οποίες αμείβονται . Δεν αποδεχόμαστε τον υποβιβασμό του εκπαιδευτικού μας ρόλου σε απασχόληση και παιδοφύλαξη. Το σχολείο φροντίζει για την αναπροσαρμογή του ημερήσιου προγράμματος, εφόσον αυτό είναι δυνατό.

3) Κανένας Δ/ντής δεν μπορεί να αναθέσει έργο γραμματείας σε κανένα συνάδελφο. Αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΠΥΣΔΕ. Από πουθενά δεν προβλέπεται «υπηρεσία γραφείου». Συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με απόφαση ΠΥΣΔΕ και κάνεις διευθυντής δεν μπορεί να επινοεί τρόπους αύξησης ωραρίου, κατά το δοκούν.

4) Όσον αφορά στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ. 2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.

Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία και να επικοινωνούν με το σωματείο σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.

Κανείς διευθυντής να μη συναινέσει να παραβιάζονται δικαιώματα με προφορικές εντολές. Κανέις να μην γίνει συμμέτοχος στα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους.

Να υπερασπιστούμε ατομικά και συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τα δικαιώματά μας. Ενισχύουμε τη συλλογική δράση, συμμετέχουμε στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος.

Διεκδικούμε:

1. Την πρόσληψη σε όλα τα σχολεία μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες κ. ά.), θέσεις που ήταν ελάχιστες, και που καταργούνται μετά την αποψίλωση που έχουν υποστεί.

2. Στελέχωση του σχολείου με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, κλπ).

3. Να λειτουργήσει Ενισχυτική και Πρόσθετη Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία με προσλήψεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα καλύψουν και έντονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας.

4. Κανείς εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία, τα οποία θα είναι όμορα.

5. Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013.

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα