mitsotakis
«Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της «μεταρρύθμισης»; Σε ποια πεδία έγινε εκσυγχρονισμός και εκδημοκρατισμός του εκπαιδευτικού συστήματος; Όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος: μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βίωσαν μια πολιτική που χαρακτηρίστηκε από  αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο»

Η αναφορά του κ. Μητσοτάκη στις Προγραμματικές Δηλώσεις του για «συνέχιση της μεταρρύθμισης» αποτελεί πρόκριμα για την κατανόηση της πολιτικής, που θα ακολουθηθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ. 

Αλλά ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της «μεταρρύθμισης»; Σε ποια πεδία έγινε εκσυγχρονισμός και εκδημοκρατισμός του εκπαιδευτικού συστήματος; Όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος: μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βίωσαν μια πολιτική που χαρακτηρίστηκε από  αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, από εγκατάλειψη των δημόσιων σχολείων και των πανεπιστημίων, από την εκχώρηση τομέων της δημόσιας παιδείας στους ιδιώτες, από ανύπαρκτο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς και τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, από πνεύμα αυταρχισμού και έλλειψης διαλόγου. 

Γιατί δεν άλλαξε ούτε ένα σχολικό βιβλίο; Γιατί δεν δημιουργήθηκε ούτε μία νέα σχολική βιβλιοθήκη ούτε ένα σχολικό εργαστήριο; Γιατί το πολλαπλό σχολικό βιβλίο βρέθηκε «στο πουθενά»; Γιατί δεν έγινε καμιά επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αντιστοιχισμένη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα; Γιατί η Ειδική Αγωγή και η Συμπερίληψη και η Επαγγελματική Εκπαίδευση συνάντησαν την πλήρη αδιαφορία;  Γιατί υποβαθμίστηκαν τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και τα Εργαστήρια Πληροφορικής; Καμία απάντηση, καμία αυτοκριτική. Αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί; 

Ο κ. Μητσοτάκης δεν έθεσε καμιά ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση για τον μετασχηματισμό και την εξέλιξη της δημόσιας εκπαίδευσης στις Κοινωνίες της Γνώσης. Αποσπασματικές προτάσεις για την προσχολική αγωγή, τα σχολικά κτίρια, τα πρότυπα σχολεία, την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος…

Ο εξαγγελθείς ψηφιακός εκσυγχρονισμός (καλοδεχούμενος αλλά με σχέδιο ενταγμένο στη βασική αποστολή της παιδείας) αφορά το διοικητικό μέρος της εκπαίδευσης. Δεν εμφανίστηκε πουθενά η συσχέτισή του με τη διδασκαλία, με το μαθησιακό περιεχόμενο, με την παιδαγωγική. 

Είναι καταλυτικής σημασίας η ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου για την Παιδεία, ως το όχημα που θα κάνει πραγματικότητα τον συστηματικό διάλογο και την επιδίωξη για ευρύτερες συναινέσεις στην εκπαίδευση. Αν η κυβερνητική πλειοψηφία ομνύει, όπως διατείνεται, στην ανάγκη των συναινέσεων, ας κάνει πράξη την πρόταση του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής.

Για εμάς, είναι προτεραιότητα:

α) η μεταρρύθμιση στο περιεχόμενο του σχολείου αναδεικνύοντας τον πολιτισμικό, τον κοινωνικό και τον παιδαγωγικό ρόλο του,

β) η ενίσχυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας ως βασικό κοινωνικό αγαθό, ως εθνική προτεραιότητα,

γ) η άμβλυνση των ανισοτήτων,

δ) η θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου στο Λύκειο!
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σκύλος
Αποτροπιασμός στη Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε ηλικιωμένο που πυροβόλησε αδέσποτο σκύλο
Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα
Αποτροπιασμός στη Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε ηλικιωμένο που πυροβόλησε αδέσποτο σκύλο
Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης: «Με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κλείσουν τα πανεπιστήμια στα νησιά»
«Με πολύ ύπουλο τρόπο επηρεάζει η κεντρική κυβέρνηση τη ζωή σας εδω όπως και σε άλλα νησιά που έχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα»
Κασσελάκης: «Με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κλείσουν τα πανεπιστήμια στα νησιά»