ελμε πειραιά
Παρασταση διαμαρτυρίας γονέων και εκπαιδευτικών

Παρασταση διαμαρτυρίας στη ΔΙΔΕ Πειραιά πραγματοποιούν σήμερα το μεσημέρι εκπαιδευτικοί και γονείς, που διαμαρτύρονται επειδή ακόμα ένα ειδικό σχολείο του Πειραιά (το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “η Άνοιξη”),  αντιμετωπίζει τόσο σοβαρά κτιριακά προβλήματα που αδυνατεί να εγγράψει 4 μαθητές με ειδικές ανάγκες, δηλαδή 4 οικογένειες, μένουν απ’ έξω...

Εκτός από το σχολείο αυτό, ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και στο ΕΝΝΕΓΥΛ της Δραπετσώνας

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τελειωμό:

  • Μετά τα επικίνδυνα κτίρια, που πέφτουν κατά καιρούς σοβάδες (τελευταίο παράδειγμα το 13ο ΓΕΛ Πειραιά).

  • Μετά τις ειδοποιητήρια-απειλές της ΔΕΗ για διακοπή ρεύματος σε σχολεία (π.χ. 10ο ΓΕΛ Πειραιά, 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού και πολλά άλλα)

  • Μετά την πλήρως επιβεβαιωμένη καταγγελία της ΕΛΜΕ Πειραιά ότι το ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας δεν μπορεί να δεχτεί μαθητές στην Α’ Γυμνασίου, λόγω έλλειψης αιθουσών

Καταγγέλλουμε ότι ένα ακόμα ειδικό σχολείο του Πειραιά (το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “η Άνοιξη”), σύμφωνα με την ενημέρωση της ΕΛΜΕ, αντιμετωπίζει τόσο σοβαρά κτιριακά προβλήματα που αδυνατεί να εγγράψει 4 μαθητές με ειδικές ανάγκες, δηλαδή 4 οικογένειες, μένουν απ’ έξω!!!

Υπενθυμίζουμε ότι το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “η Άνοιξη” συστεγάζεται με το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά και το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, δηλαδή συστεγάζονται δύο Ειδικά Σχολεία (στα οποία φοιτούν και μαθητές με σοβαρές αναπηρίες) με ένα Γενικό Λύκειο, στο ίδιο κτίριο, με κοινό αύλειο χώρο! Σαν αποτέλεσμα, το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά, όπως και το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά, ασφυκτιούν από την έλλειψη χώρου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών, αλλά και τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Επιστημονικού και Βοηθητικού Προσωπικού, να ανταποκριθούν στο παιδαγωγικό τους έργο. Συγκεκριμένα, ειδικά για το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “Η Άνοιξη”:

  • Στα 4 εργαστήρια Αυτόνομης Διαβίωσης γίνονται συνδιδασκαλίες 2 έως και 3 τμημάτων με αποτέλεσμα την έκρυθμη κατάσταση μεταξύ μαθητών με Αυτισμό και Ψυχικά Νοσήματα.

  • Στα δύο εργαστήρια Μαγειρικής γίνονται επίσης συνδιδασκαλίες 3 τμημάτων σε όλο το διδακτικό ωράριο (κάθε Τμήμα έχει από 4 έως και 7 μαθητές).

  • Στο εργαστήριο Κεραμικής γίνονται συνδιδασκαλίες 4 τμημάτων σε όλο το διδακτικό ωράριο.

  • Οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (φυσικοθεραπευτής, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές) δεν διαθέτουν χώρο-γραφείο για μόνιμη και αποκλειστική χρήση, όπως απαιτείται, προκειμένου να εξασφαλιστεί δυνατότητα να κάνουν απρόσκοπτα την σύνθετη και απαιτητική εργασία τους. Στο σχολικό συγκρότημα αίθουσα διαθέτουν μόνο η Εργοθεραπεύτρια και η Σχολική Νοσηλεύτρια.

  • Οι εκπαιδευτικοί, σαν αποτέλεσμα της ασφυκτικής έλλειψης χώρου, δεν διαθέτουν γραφείο-αίθουσα, ο χώρος των δύο Υποδιευθυντών έγινε και αίθουσα του Συλλόγου Καθηγητών.

  • Είναι τέλος χαρακτηριστικό και το εξής: η όποια υλικοτεχνική υποδομή-εξοπλισμός διαθέτει το σχολείο στα εργαστήρια δεν έχει διατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς το σχολείο λειτούργησε τον Σεπτέμβριο του 2011, αλλά η τελευταία προκήρυξη για προμήθεια σχετικού εξοπλισμού στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, έληξε … τον Ιούνιο του 2011! Έκτοτε, 12 χρόνια μετά, δεν έχει σταλεί ξανά σχετικά πρόσκληση από το ΥΠΑΙΘ! Ο όποιος εξοπλισμός έχει βρεθεί από το άλλο ΕΕΕΕΚ του Πειραιά, από δαπάνες της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου και … από χορηγίες!

Και όλα αυτά, ενώ στο σχολείο έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια και όσοι χωρισμοί αιθουσών (με γυψοσανίδες) ήταν εφικτό να γίνουν (δεν υπάρχει πλέον ούτε αυτή η δυνατότητα), προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος, όπως-όπως! Δεν υπάρχει πλέον ούτε σπιθαμή!

Η κατάσταση είναι κυριολεκτικά απαράδεκτη! Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει και που την καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Πειραιά! Συγκεκριμένα:

  • στις 17/9/2020 με ανακοίνωση-υπόμνημά της η ΕΛΜΕ Πειραιά (αρ. Πρωτ. 100/17-9-2020), που απέστειλε σε ΔΙΔΕ Πειραιά, Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, Δήμαρχο Πειραιά, Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας και ΜΜΕ, με τίτλο: “ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ”, επεσήμανε τα τεράστια προβλήματα των 4 Ειδικών Σχολείων του Πειραιά και ιδιαίτερα αυτό της ασφυκτικής έλλειψης χώρων! Ενδεικτικά ανέφερε τότε στο υπόμνημά της η ΕΛΜΕ Πειραιά: “Ο αριθμός αυτός είναι μικρός και δεν επαρκεί να καλύψει τις ολοένα και πιο αυξημένες ανάγκες γονιών και μαθητών, που με γνωμάτευση αρμόδιας διεπιστημονικής επιτροπής απευθύνονται στις ΣΜΕΑΕ … Είναι συνεπώς αναγκαία η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, κατάλληλα για μαθητές με αναπηρία-ειδικές ανάγκες αλλά και η ίδρυση νέων σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ...Μέχρι την ανέγερση νέων σχολείων, είναι αναγκαίο να βρεθούν νέες αίθουσες στα υπάρχοντα σχολεία. Πολλές φορές οι αίθουσες δεν επαρκούν ή είναι ακατάλληλες (επί παραδείγματι αίθουσα με έλλειψη εξοπλισμού αυτοφροντίδας, εκτόνωσης, ηχομόνωσης, με ελλιπή τετραγωνικά μέτρα κ.α.) να φιλοξενήσουν παιδιά με βαριές νευροαναπτυξιακές διαταραχές, αυτισμό, κινητικά προβλήματα, ψυχώσεις, συναισθηματικοσυμπεριφορικά προβλήματα κ.α.”! Δηλαδή, 3,5 χρόνια μετά, η κατάσταση αντί να βελτιώνεται με τα Ειδικά Σχολεία του Πειραιά, χειροτερεύει. Το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά και το ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας έφτασαν στο σημείο να αναγκάζονται να απορρίψουν αιτήσεις εγγραφής μαθητών! Παρακάτω η ΕΛΜΕ στο υπόμνημά της κάνει αναφορά στην ελλειπή χρηματοδότηση και στις συνέπειες που έχει στην προμήθεια εξοπλισμού-υλικοτεχνικής υποδομής-αναλώσιμων!

  • Ακόμα πιο πίσω, στις 20/9/2016 με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πειραιά (αρ. Πρωτ. 86/20-09-2016) έθετε το ζήτημα της έλλειψης χώρου αναφέροντας: “Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής είναι και το εξής: Εκτός από τις ελλείψεις σε προσωπικό τα ειδικά σχολεία του Πειραιά αντιµετωπίζουν σοβαρά προβλήµατα υλικοτεχνικής υποδοµής. Το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά "Άνοιξη" συστεγάζονται και υποφέρουν από έλλειψη χώρου και αιθουσών. Ο ∆ήµος Πειραιά δεν έχει προχωρήσει ακόµα στο χωρισµό αιθουσών, όπως είχε υποσχεθεί. Κι ας έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά! Σηµειώνουµε δε ότι τα συγκεκριµένα σχολεία, στεγάζονται στο κτίριο του πρώην 11ου ΓΕΛ Πειραιά, το οποίο δεν είχε φτιαχτεί για να υποδεχτεί παιδιά µε ειδικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι επιληπτικοί µαθητές απαγορεύεται να ανεβαίνουν σκάλες ή να µπαίνουν σε ασανσέρ, αλλά οι µαθητές του 2ου ΕΕΕΕΚ Πειραιά "Άνοιξη" είναι αναγκασµένοι να το κάνουν, καθώς οι αίθουσες διδασκαλίας είναι στον 1ο όροφο!”.

  • Στα πλαίσια αυτά, οργάνωσε διαχρονικά παρεμβάσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σε ΠΔΕ Αττικής-ΔΙΔΕ Πειραιά-Δήμο Πειραιά (όπου στεγάζονται τα 3 από τα 4 ειδικά σχολεία-ανάμεσά τους και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά-που λειτουργούν στη ΔΙΔΕ Πειραιά), καταθέτοντας συγκεκριμένα υπομνήματα.

  • Στις 18/3/2021, μέσα στην πανδημία, οργανώθηκε με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Πειραιά απεργιακή κινητοποίηση στα Ειδικά Σχολεία, με αφορμή τον τραγικό χαμό μαθητή ειδικού σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό, απαιτώντας να παρθούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών-γονιών και εκπαιδευτικών (τα ειδικά σχολεία παρέμειναν ανοιχτά μέσα στην πανδημία). Στα πλαίσια της Απεργίας, η ΕΛΜΕ κατέθεσε υπόμνημα για τα προβλήματα των Ειδικών Σχολείων, που ανάμεσα στα άλλα, έλεγε: “ΜΕΓΕΘΟΣ ΑΙΘΟΥΣΩΝ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αίθουσες διδασκαλίας-εργαστήρια είναι μικρές (δημιουργία επιπλέον αίθουσας με γυψοσανίδα κλπ). Ειδικά για το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά-2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “Άνοιξη”, θα μπορούσαν (σε συνεννόηση με το 10ο ΓΕΛ Πειραιά που συστεγάζονται), να αξιοποιηθούν αίθουσες του ΓΕΛ, για όσο διάστημα είναι κλειστό. Το ίδιο συμβαίνει και με το ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας. Συστεγάζεται με το ΕΠΑΛ Κερατσινίου και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αίθουσές του, σε συνεννόηση με το σχολείο.”. Δηλαδή, η ΕΛΜΕ Πειραιά κατήγγειλε ξανά το ζήτημα έλλειψης χώρου και αιθουσών!

Παρά τις διαχρονικές παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ, διαχρονική από όλες τις κυβερνήσεις είναι και η πολιτική υποχρηματοδότησης των σχολείων και της εκπαίδευσης, η πολιτική που αντιμετωπίζει τις ανάγκες για την σχολική στέγη σαν κόστος, με αποτέλεσμα την άσχημη κτιριακή κατάσταση σε πάρα πολλά σχολεία του Πειραιά, ανάμεσά τους και στα Ειδικά Σχολεία, τις τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό-υλικοτεχνική υποδομή. Όχι τυχαία, το τελευταίο σχολείο φτιάχτηκε στον Πειραιά πριν πολλά χρόνια (πάνω από δεκαετία), δεν υπάρχει κανένας εδώ και χρόνια προγραμματισμός για ανέγερση νέων σχολείων ή ενοικίαση έστω κτιρίων, κανένας προγραμματισμός για δέσμευση οικοπέδων, ο ΟΣΚ καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από την ΚΤΥΠ ΑΕ κλπ…

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά καταγγέλλει την επικίνδυνη και απαράδεκτη κατάσταση, που στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Καλεί γονείς και εκπαιδευτικούς στην κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ Πειραιά στις 22/6 13:00, αλλά και σε νέες αγωνιστικές πρωτοβουλίες, από κοινού με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων!

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ 22/6 13:00 ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ρούτερ
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια
Οι περισσότεροι άνθρωποι βασίζονται στο Wi-Fi κάθε μέρα, για τη δουλειά μας, την πρόσβαση στις ειδήσεις, την περιήγηση στα social media, ωστόσο είναι...
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια