ΔΟΕ: Οχι σε εισαγωγική επιμόρφωση...Καθαρά Δευτέρα και Μεγάλη Εβδομάδα
ΔΟΕ: Η επιμόρφωση να γίνεται με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα ή εντός του εργασιακού ωραρίου

Για απόλυτη περιφρόνηση και καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της επιχείρησης της πολιτικής ηγεσίας να εδραιωθεί η αντίληψη του ανά πάσα στιγμή διαθέσιμου εκπαιδευτικού για απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση, καταγγέλει το Υπουργείο Παιδείας η ΔΟΕ σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Οπως αναφέρει η Ομοσπονδία, το Ι.Ε.Π. προγραμμάτισε επιμόρφωση εκτός ωραρίου εργασίας ακόμα και σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της Διακαινησίμου Εβδομάδας.

Η ΔΟΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στη διοργάνωση των, κάθε είδους, επιμορφώσεων περιοδικά, λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα ή εντός του εργασιακού ωραρίου (ή στα χρονικά διαστήματα μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου) και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Ολη η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Μεγάλη είναι η αναστάτωση και η αγανάκτηση χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν e-mail ή μηνύματα στο viber οποιαδήποτε ώρα της ημέρας….και της νύχτας… από επιμορφωτές για τον προγραμματισμό του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που διοργανώνει το Ι.Ε.Π. το οποίο, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό θα πραγματοποιείται εκτός ωραρίου εργασίας ακόμα και σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της Διακαινησίμου Εβδομάδας.

Όλα αυτά προκειμένου να ολοκληρωθεί η «επιμόρφωση» στα χρονικά όρια που θέτει το Ε.Σ.Π.Α. και να θεωρηθεί ότι πραγματοποιήθηκε, με απόλυτη περιφρόνηση και καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της επιχείρησης της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εδραιωθεί η αντίληψη του ανά πάσα στιγμή διαθέσιμου εκπαιδευτικού για απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση καθώς και ότι «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» αφού πλήθος εκπαιδευτικών με πολύχρονη προϋπηρεσία, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη παρακολουθήσει προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης, καλούνται και πάλι να συμμετέχουν στην «επιμόρφωση».

Η Δ.Ο.Ε. έχει κατ’ επανάληψη καταθέσει προτάσεις αναφορικά με την επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών που είναι αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής διαδρομής τους και η οποία οφείλει να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες τους και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Στις αποφάσεις της 87ης Γ.Σ. αναφέρει με σαφήνεια ότι η εισαγωγική επιμόρφωση θα πρέπει να απευθύνεται στις/στους εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη και με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Αυτή είναι η θέση μας.

Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα την παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007, «2. Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου και έχει ως σκοπό την εξοικείωση του υπαλλήλου με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντα του ως δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να φροντίζουν για την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό. Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση. Ευθύς ως ο υπάλληλος ολοκληρώσει την εισαγωγική εκπαίδευση, η προαγωγή διενεργείται αναδρομικώς με όλες τις συνέπειες.».

Με βάση τα παραπάνω, είναι σαφές ότι η διαδικασία αυτή, δεν έχει, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, καμία σχέση με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, ούτε με την «ατομική αξιολόγηση», όπως κάποιοι «καλοθελητές» διαδίδουν. Ούτε βέβαια με την απόδοση Μ.Κ. και τον μισθό. Αφορά την υποχρεωτική παρακολούθηση, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει στον υπηρεσιακό του βίο τη δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, πέρα από τον εισαγωγικό βαθμό, κάτι το οποίο μετά και την παροχή δυνατότητας διεκδίκησης θέσης στελέχους της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς πέραν αυτών που κατέχουν τον βαθμό «Α» ελάχιστη πρακτική σημασία φαίνεται να έχει. Η περίπτωση, επομένως, κάποιος να μην συμμετέχει δεν επιφέρει, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, κάποια ποινή.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το ζήτημα και στην τελευταία συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, δίχως να πάρει ουσιαστική απάντηση, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση έχει καταστήσει τους νεοδιόριστους «ομήρους», αρνούμενη να προχωρήσει στη μονιμοποίησή τους και εκβιάζοντάς τους για να υλοποιήσει την αντιπαιδαγωγική-αντιεπιστημονική ατομική «αξιολόγηση». Τώρα αποφασίζει να τους στερήσει και βασικά εργασιακά δικαιώματα.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στη διοργάνωση των, κάθε είδους, επιμορφώσεων περιοδικά, λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα ή εντός του εργασιακού ωραρίου (ή στα χρονικά διαστήματα μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου) και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Ειδικά η εισαγωγική επιμόρφωση να αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη. Από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση, να εξαιρεθούν όσοι έχουν παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη με την ίδια θεματική. Θα πρέπει, επίσης, η ενημέρωση των εκπαιδευτικών να γίνεται έγκαιρα, σε εργάσιμες ημέρες, μέσω της υπηρεσιακής οδού. Επιβάλλεται να σταματήσει άμεσα η βάναυση παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις, η παραπληροφόρηση και οι ηθικοί εκβιασμοί προς τις/τους συναδέλφους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...