Δημόσια εκπαίδευση
«Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία»

Επιστολή στους γονείς των μαθητών στέλνουν οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της Σάμου προκειμένου να τους εξηγήσουν τι συμβαίνει με τις διαδικασίες της αξιολόγησης.

«Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια» αναφέρουν μεταξύ άλλων στην επιστολή τους.

«Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε πλήρη υποδούλωση μέσα από μια σκληρή διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να πάψουν να αγωνίζονται για τη μόρφωση όλων των παιδιών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και να εφαρμόζουν, άβουλοι και μοιραίοι, τις εντολές των αξιολογητών τους και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα των κυβερνήσεων» προσθέτουν.

Τέλος, επισημαίνουν ότι «αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία».

Το γράμμα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου

Γράμμα προς τους γονείς των μαθητών μας για την αξιολόγηση

 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.
  2. Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων.
  3. Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την ΣΤ΄ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..
  4. Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.
  5. Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!
  6. Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε πλήρη υποδούλωση μέσα από μια σκληρή διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να πάψουν να αγωνίζονται για τη μόρφωση όλων των παιδιών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και να εφαρμόζουν, άβουλοι και μοιραίοι, τις εντολές των αξιολογητών τους και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα των κυβερνήσεων.

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!

Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας,

αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν δασκάλους σε κάθε τάξη από την αρχή της χρονιάς, που μειώνεται κάθε χρόνο η χρηματοδότησή τους, που έχουν ακατάλληλα κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του νησιού μας, που 2,5 χρόνια μετά το μεγάλο σεισμό του Οκτώβρη του 2020, για τα σοβαρά πλήγματα που δέχθηκαν πολλά σχολεία, είμαστε ακόμα στις… μελέτες. Το ίδιο το υπουργείο είναι η αιτία για τα χάλια της τηλεκπαίδευσης! Το ΥΠΑΙΘ φταίει αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού αλλά αντίθετα πέρσι αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη! Είναι υπεύθυνο, για τα σχολεία που όταν βρέχει πλημμυρίζουν, όταν κάνει ζέστη γίνονται θερμοκήπια, όταν χιονίζει θεωρούνται επικίνδυνα και κλείνουν. Κι όταν ο καιρός είναι μια χαρά, οι σοβάδες από τα ταβάνια πέφτουν μόνοι τους!

Όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το ΥΠΑΙΘ προωθούσε την υποβάθμισή του, σας καλούμε και πάλι να μην επιτρέψουμε να αποκλειστεί κανένα παιδί και κανένα σχολείο από τα ίσα δικαιώματα στη μόρφωση! Να μην επιτρέψουμε να εξαρτάται η παιδεία από κανέναν χορηγό!

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο.

Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.

Σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου!

Παρακάτω παραθέτουμε την ανοιχτή επιστολή της Ένωσης Γονέων Δήμου Χανίων προς όλους τους εκπαιδευτικούς, καθώς και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ):

«Δάσκαλε, μην υποχωρήσεις, δεν είσαι μόνος»

Ξέρουμε πως πάλι προσπαθούν να σε πιέσουν, να σε εκβιάσουν να αποδεχτείς το «νέο» τους σχολείο, που είναι όμως πολύ παλιό, σάπιο και ακριβό για μας και τα παιδιά μας και πολύ φτηνό γι’ αυτούς που χρόνια νομοθετούν στις πλάτες μας!

Ένα σχολείο που θέλει να διαχωρίσει τα παιδιά και τη μόρφωση που θα τους δίνει ανάλογα με το πορτοφόλι μας. Ένα σχολείο που θα παλεύει να επιβιώνει με τα ψίχουλα που πετάνε οι κυβερνώντες και θα αναζητά χορηγούς για μα μην κλείσει.

Δάσκαλε, μην υποχωρήσεις!

Όπως έκανες όλο το προηγούμενο διάστημα, συνέχισε και τώρα!

Συνέχισε να μαθαίνεις στα παιδιά μας να ονειρεύονται και να παλεύουν για τη μόρφωσή τους, για το δίκιο τους!

Συνέχισε να παλεύεις να μη μείνει κανένα παιδί μας πίσω, επειδή δεν αντέχει η δική μας λεηλατημένη τσέπη!

Συνέχισε να παλεύεις για ένα σχολείο που δε θα εξοντώνει τα παιδιά μας στο ατέλειωτο κυνήγι ύλης και εξετάσεων, με τα κενά στα σχολεία να επιμένουν πεισματικά και τα φροντιστήρια να θεριεύουν.

Συνέχισε να παλεύεις για ένα σχολείο καλύτερο, δημόσιο και δωρεάν για ΟΛΑ τα παιδιά και όχι μόνο για λίγα. Που θα τους παρέχει ολόπλευρη μόρφωση και όχι μόνο σκόρπιες και εφήμερες δεξιότητες.

Ιδιαίτερα εσύ ο «νεότερος» δάσκαλος, που όμως εδώ και χρόνια περιπλανιέσαι από σχολείο σε σχολείο σε όλη τη χώρα, με τσακισμένο μισθό και δικαιώματα, αλλά πάντα με ψηλά το κεφάλι, μην κάνεις πίσω!

Μη φοβηθείς! Δεν είσαι μόνος! Είμαστε όλοι μαζί σου!

Στη δική μας αξιολόγηση έχεις πάρει ΑΡΙΣΤΑ!

Συνέχισε και θα είμαστε στο πλευρό σου!

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος

Αρχοντούλης Ιωάννης

Ο Γραμματέας

Μαρούπας Ευάγγελος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKTAKTO
Ομολόγησε την πράξη του ο A. Λύτρας - «Υπεραγαπάω τη σύζυγό μου. Θα ζητήσω βοήθεια να θεραπευτώ»
Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο γνωστός ποινικολόγος  Aπόστολος Λύτρας  – «Ζητώ συγγνώμη – Θα ζητήσω βοήθεια να θεραπευτώ»
Ομολόγησε την πράξη του ο A. Λύτρας - «Υπεραγαπάω τη σύζυγό μου. Θα ζητήσω βοήθεια να θεραπευτώ»
σφηκας
Πανεπιστήμιο Πατρών: Θλίψη για την απώλεια του ευεργέτη του ιδρύματος Δημητρίου Σφήκα
Ο εκλιπών με τη σύζυγό του Βέρα Σφήκα, με μοναδικό κίνητρο τη διάθεση για προσφορά, χρηματοδότησαν εξ ολοκλήρου την κατασκευή της «Κλινικής...
Πανεπιστήμιο Πατρών: Θλίψη για την απώλεια του ευεργέτη του ιδρύματος Δημητρίου Σφήκα
πανελληνιες
ΟΙΕΛΕ για τα θέματα Φυσικής Πανελλαδικών: Ο Π.Πολάκης πριν διαπομπεύσει δημόσια τον Φυσικό της Βαρβακείου, θα έπρεπε να διασταυρώσει τις πηγές του
ΟΙΕΛΕ: Ο συνάδελφος την ημέρα εξέτασης της Φυσικής, βρισκόταν σε εξεταστικό κέντρο και εργαζόταν μαζί με άλλους συναδέλφους.
ΟΙΕΛΕ για τα θέματα Φυσικής Πανελλαδικών: Ο Π.Πολάκης πριν διαπομπεύσει δημόσια τον Φυσικό της Βαρβακείου, θα έπρεπε να διασταυρώσει τις πηγές του