vivliothiki_panepistimia
Με αφορμή τον ερχομό των εξ Αμερικής «σωτήρων»

Κάθε φορά που εξαγγέλλεται με τυμπανοκρουσίες από την Υπουργό Παιδείας ένα νέο κυβερνητικό «επίτευγμα» που αφορά την Εκπαίδευση προσβάλλομαι. Προσβάλλεται η γνώση και η εμπειρία που απέκτησα αυτά τα 48 χρόνια που υπηρετώ το Πανεπιστήμιο των ονείρων μου, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Προσβάλλεται η αξιοπρέπειά μου, προσβάλλεται η δημοκρατική μου συνείδηση, προσβάλλεται η νοημοσύνη μου.

Και έξαφνα πληροφορηθήκαμε ότι, μετά από κυβερνητικές επαφές, την πανεπιστημιακή σκοτεινιά μας έρχεται να φωτίσει το ενθουσιώδες αμερικανικό ακαδημαϊκό «ιππικό», να σπάσει τα δεσμά του απομονωτισμού των Ελληνικών Πανεπιστημίων και του προσωπικού τους, και να συμβάλλει στην αναβάθμιση αλλά και στον επαναπροσδιορισμό των δραστηριοτήτων τους!

Διάλεξαν Εμάς (!), δηλώνει η Υπουργός Παιδείας. Ανάμεσα στα 194 αναγνωρισμένα ανεξάρτητα κράτη από τον ΟΗΕ, τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια δια των διοικήσεών τους, διάλεξαν ΕΜΑΣ!!! Φαίνεται ότι η υπουργός Παιδείας απέκρυψε από την αμερικανική αντιπροσωπεία αυτό που διατυμπάνιζε στον ελληνικό λαό, ότι δηλαδή τα πανεπιστήμιά μας είναι κέντρα ανομίας και εγκληματικότητας και γι΄αυτό έπρεπε να καταργηθεί ότι είχε απομείνει από το πανεπιστημιακό άσυλο, και να φιμώσει κάθε προοδευτικά φωνή διαμαρτυρίας, προσπαθώντας να επιβάλλει, ατυχώς για αυτήν, την  πανεπιστημιακή αστυνόμευση.

O Prof. Lee Carroll Bollinger πρόεδρος του Πανεπιστημίου Κολούμπια, ένας εκ των πολλών εξ Αμερικής «σωτήρων» μας,  ήταν αποκαλυπτικός στη συνέντευξη που παραχώρησε στον κ. Α. Παπαχελά (Καθημερινή 10.11.2022) όπου μίλησε, ανάμεσα στα άλλα, και για τη δημιουργία «Διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης και έρευνας» («Την ίδρυση Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης στην Αθήνα ανακοίνωσε το Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης. Το Κέντρο αναμένεται να υποδεχτεί τους πρώτους φοιτητές το 2023 (Καθημερινή 06.11.2022)».  

 Στη συνέντευξη αυτή ερωτά ο κ. Παπαχελάς:

«– Πότε πιστεύετε ότι θα ανοίξει τις πόρτες του το Διεθνές Κέντρο και ποιος είναι ακριβώς ο στόχος του;  
Και η απάντηση του Prof. Bollinger:
– Αναζητούμε τον χώρο όπου θα το στεγάσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα τον βρούμε πολύ σύντομα. Επίσης θα χρειαστούμε έναν διευθυντή και προσωπικό, ωστόσο έχουμε ήδη καταστρώσει σχέδια για μεταβατικό διευθυντή ώστε να ξεκινήσουμε. Στη συνέχεια πρέπει να αποφασίσουμε τα προγράμματα που θα αναπτύξουμε. Αυτό είναι το 10ο Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης του Κολούμπια στον κόσμο….».

Προσέξτε το πως αντιμετωπίζεται το εγχείρημα από την αμερικανική πλευρά και το χειρότερο πόσο ανενδοίαστα μας εμπαίζουν οι κυβερνώντες. 

Υποτίθεται ότι θα δημιουργηθεί ένα «Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης». Εγώ μέχρι σήμερα τον όρο αυτόν τον συνάντησα μόνο ως «Κέντρο Εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων» όταν έκανα τη θητεία μου. Εκεί οι κληρωτοί δεν σπουδάζουν, όπως συμβαίνει στις στρατιωτικές Σχολές, στις οποίες σπουδάζουν οι επαγγελματίες του κλάδου. Στα «Κέντρα Εκπαίδευσης» οι στρατιώτες εκπαιδεύονται γρήγορα, ταχύρρυθμα σε συγκεκριμένες ανάγκες του όπλου στο οποίο έχουν καταταχθεί. Για την πλήρη μόρφωση υπάρχουν η Σχολή Δοκίμων, η Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας, η Σχολή Ευελπίδων κ.ά.

 Εξ άλλου στη συνέχεια της συνέντευξης o Prof. Bollinger, μέσα από τις αόριστες περιγραφές του γίνεται, παραδόξως, σαφέστερος.

 Φέρνει … ως παράδειγμα μια ομάδα που έχει δημιουργηθεί στη νέα σχολή κλιματικής αλλαγής στο Columbia  η οποία «… μπορεί να προβλέψει σε μια κοιλάδα, λ.χ., ποιες είναι οι πιθανότητες ξηρασίας μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ποιες είναι οι πιθανότητες για ακραίες βροχοπτώσεις. Και τότε οι άνθρωποι αυτής της περιοχής έχουν την ευκαιρία να προσαρμοστούν, οι αγρότες να κάνουν αλλαγές στις καλλιέργειές τους, οι κυβερνήσεις να πάρουν κάποιες αποφάσεις.».
Αν αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, γίνεται σαφής ο προσανατολισμός του μελλοντικού «Κέντρου». Αντί για ολοκληρωμένη επιστημονική γνώση, προσφέρεται εκπαίδευση-κατάρτιση περιορισμένου ειδικού περιεχομένου, ανάλογα με τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, με την «εκπαίδευση» τεχνικών περιορισμένης επιστημονικής επάρκειας, μιας χρήσης.

Αφήνω δε κατά μέρος την τελευταία πρότασή που αφορά τη δύσμοιρη ελληνική αγροτιά και τις ευκαιρίες που θα τους δοθούν από τις κυβερνήσεις της χώρας μας για εναλλακτικές καλλιέργειες.!!!!

Το τραγικότερο είναι ότι το περίφημο αυτό «Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης», όπως δηλώνει ο Prof. Bollinger, δεν υπάρχει ούτε στα χαρτιά. Θέλουν γρήγορα να βρουν τον χώρο που θα το εγκαταστήσουν, έχουν σχέδια για το ποιος θα είναι ο μεταβατικός διευθυντής του, χωρίς να έχουν ιδέα για το ποια προγράμματα θα αναπτύξουν !!!!!!!! Και ακούγεται ότι η Κυβέρνηση έχει ήδη δεσμεύσει κονδύλια για τη δημιουργία του «Κέντρου φάντασμα». Η κυβέρνηση της «αριστείας» και ψευδεπίγραφης «εξωστρέφειας», αγοράζει καθρεφτάκια και χάντρες γυαλιστερές από τους Αμερικανούς εποίκους, και το χειρότερο προσπαθεί να τις μεταπουλήσει στην ελληνική οικογένεια, στους φιλομαθείς νέους αυτής της χώρας, ως μορφωτική αναβάθμιση των σπουδών τους.
Ανάλογες είναι και οι εξαγγελλίες για τη δυνατότητα μετάβασης (πόσων άραγε φοιτητών) για παρακολούθηση μαθημάτων σε ένα ακριβό αμερικανικό πανεπιστήμιο. Κυρία Κεραμέως, η υψηλού επιπέδου Δημόσια και Δωρεάν Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, δεν στηρίζεται σε καλοκαιρινά σεμινάρια του πανεπιστημίου του Harvard με θέμα την «Προσφυγική Πολιτική», ούτε στην παρακολούθηση ενός (άντε δύο ?) εξάμηνου(ων) κάποιων μαθημάτων σε ένα καλό πανεπιστήμιο του εξωτερικού, όταν την ίδια στιγμή οδηγείτε τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας σε μαρασμό. 

Στηρίζεται στα 4 ή 5 χρόνια ολοκληρωμένων σπουδών, των οποίων οφείλετε ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ να καλύπτετε την ΑΡΙΣΤΗ και ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ λειτουργία τους. Σπουδές που πρέπει να  στηρίζονται σε σύγχρονα προγράμματα προπτυχιακών και δωρεάν μεταπτυχιακών σπουδών, με διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα. 
Στηρίζεται σε σύγχρονες εκπαιδευτικές και ερευνητικές υποδομές, με κίνητρα και προσλήψεις νέου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού. Και όταν γράφω κίνητρα δεν εννοώ την πλήρη και ασύδοτη εμπορευματοποίηση της λειτουργίας του Δημόσιου Πανεπιστήμιου που συστηματικά και εκβιαστικά επιχειρείτε εδώ και χρόνια να επιβάλλετε, ως ανέξοδο τρόπο για εσάς, αύξησης του εισοδήματος των πανεπιστημιακών δασκάλων, αλλοτριώνοντας τους, εξαφανίζοντας τα ακαδημαϊκά τους χαρακτηριστικά. Αντί για πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του ΔΕΠ, ενισχύετε τη δημιουργία Spin-off εταιρειών από μέλη ΔΕΠ, την εμπορευματική εκμετάλλευση των ερευνητικών τους αποτελεσμάτων, κτήμα της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας, μετατρέποντας πανεπιστημιακούς δασκάλους σε «ντελάληδες της αγοράς». Περικόπτετε τους μισθούς, πάνω από 35%, δεν προκηρύσσεται νέες θέσεις ΔΕΠ, όταν στα παλαιά πανεπιστήμια έχει μειωθεί το ΔΕΠ κατά 55%. 
Και δεν λείπει η «εξωστρέφεια» από τον πανεπιστημιακό χώρο, για τον οποίο έχετε πλήρη άγνοια. Δείτε τις διεθνείς ερευνητικές συνεργασίες των μελών  ΔΕΠ, τις προσκλήσεις που τους απευθύνουν διεθνή ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια, τα ερευνητικά και εκπαιδευτικά τους αποτελέσματα, αξιοθαύμαστη προσφορά, δεδομένης της  ασφυξίας που τους επιβάλλει η πολιτική σας.

Όπως η παγκοσμιοποίηση, η υπερσυγκέντρωση κεφαλαίων, αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης κερδοφορίας, οδηγεί σε στασιμότητα την κίνηση κεφαλαίων και αναζητούνται εναγωνίως επενδυτικές διέξοδοι, μη εξαιρουμένων των πολεμικών συγκρούσεων, έτσι και η απόλυτη και ανταγωνιστική εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης παγκοσμίως και εμφατικά στις Ηνωμένες πολιτείες οδηγεί σε πελατειακή κρίση, ακόμα και τα ονομαστά πανεπιστήμια. Προς τούτο και η μαζική εξόρμηση των Αμερικανών πανεπιστημιακών managers  ανά τον κόσμο. Ένα γεγονός το οποίο γνωρίζει ακόμα και ο κ. Παπαχελάς ρωτώντας:
«Κάτι που διάβασα πρόσφατα και με προβλημάτισε είναι ότι οι εγγραφές στα κολέγια των ΗΠΑ έχουν μειωθεί. Γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό; Φταίει η ποιότητα ή το ότι οι άνθρωποι δεν θεωρούν χρήσιμο να πηγαίνουν στο κολέγιο;

Και η απάντηση του Prof. Bollinger: 

Αυτό δεν ισχύει για το Κολούμπια. Οι αιτήσεις μας αυξήθηκαν κατά 25% φέτος. Αλλά νομίζω ότι υπάρχει ένα θέμα γενικότερα στην Αμερική σχετικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από οικονομικής άποψης.». 

και συνεχίζει….

«Εμείς και μερικά άλλα επίλεκτα ιδρύματα προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε προσιτά για τους φοιτητές. Αλλά γνωρίζω τα δημόσια πανεπιστήμια, καθώς ήμουν μέλος του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν για 25 χρόνια, και κατά τη διάρκεια της θητείας μου η κρατική στήριξη μειωνόταν κάθε χρόνο. Αυτό σήμαινε αύξηση των διδάκτρων προκειμένου τα πανεπιστήμια να κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν: έρευνα και διδασκαλία. Το ίδιο ισχύει σε κάθε κρατικό σχολείο σε όλη τη χώρα. Θεωρώ την πτώση συνυφασμένη με το κόστος της εκπαίδευσης.».

Ο Prof. Bollinger θίγει ένα ουσιαστικότατο ζήτημα, δικαιολογώντας ηθελημένα ή αθέλητα το τι προκάλεσε τις «φιλεκπαιδευτικές» εξορμήσεις των αμερικανών πανεπιστημιακών managers σε τρίτες χώρες, απογοητεύοντας την κ. Κεραμέως η οποία υπερηφανεύεται στις τηλεοπτικές της συνεντεύξεις ότι διάλεξαν ανάμεσα σε τόσους άλλους αποκλειστικά ΕΜΑΣ για να σώσουν!

Όμως, ο Prof. Bollinger αποκρύβει την αμερικανική βαρβαρότητα όσον αφορά τη μαθησιακή κουλτούρα. Αυτό που στην Ευρώπη προωθείται με μια επίφαση «ανθρωποκεντρικής διακριτικότητας» (εμείς θέλουμε να σας μάθουμε το πώς εσείς οι φτωχοί θα γίνεται άρχουσα τάξη) εξ αιτίας της διατήρησης μιας μαθησιακής- πολιτισμικής κουλτούρας αιώνων, στις Ηνωμένες Πολιτείες γίνεται με ένα βάρβαρο τρόπο, χωρίς ίχνος πολιτισμικού ανθρωπισμού! Στις 17 Μαρτίου 2015 εκδόθηκε (Instant New York Times Bestseller) το βιβλίο του F. Bruni, («http://www.amazon.com/Where-You-Not-Who-Youll/dp/1455532703») «Where You Go Is Not Who You'll Be». Σε χρόνο ρεκόρ προβάλλονται ευρέως τα κατά Bruni «…τρία (3) αναγκαία βήματα προς την υγιή οικονομική και κοινωνική ανέλιξη τον 21ο αιώνα»:

1. Ξεχάστε τα κολέγια, τις σχολές και τα πανεπιστήμια
2. Εστιάστε σε εκπαιδευτικά προγράμματα ειδίκευσης και πρακτικής άσκησης
3. Εάν είστε έξυπνοι και αξιοποιήσιμοι δεν θα σας βρουν χωμένους μέσα στις σχολικές τάξεις.

Για τους opinion makers, όπως ο Frank Bruni, ένα νέο είδος «παιδείας», «(αν)αλφαβητισμού» και «ε(α)γγραμματοσύνης» πρέπει να εγκαθιδρυθεί, το οποίο προϋποθέτει την επανεξέταση και εγκατάλειψη του «παλιού κόσμου» του σχολείου, της σπουδής και της σύνταξης με ένα «άκαμπτο» σύστημα μάθησης. 
Τα παραπάνω στοιχεία δίνουν την απάντηση στο τελευταίο ερώτημα του κ. Α. Παπαχελά.
Το ερώτημα στην κα. Κεραμέως προς απάντηση είναι:

«Πόσοι χωράνε σε μια κοινωνία για…λίγους;»

* Γ. Π. Τριμπέρη, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα