ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Διαδικασία αλλαγών στη μοριοδότηση των σχολείων ορισμένων περιοχών

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ζακύνθου κάνει αναφορά στη μοριοδότηση των σχολείων του νησιού. 

Στην αναφορά σημειώνεται ότι η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων άλλαξε το 2016 με αποτέλεσμα τη βλαπτική μείωση στα περισσότερα σχολεία της Ζακύνθου. Μεταξύ των αρνητικών αυτών αλλαγών είναι και η μοριοδότηση του ΕΠΑΛ Ζακύνθου, το οποίο βρισκόταν στη κατηγορία Ε και μετέπεσε στη κατηγορία Γ, στην ίδια δηλαδή κατηγορία με τα σχολεία της πόλης της Ζακύνθου. Η κατάταξη του ΕΠΑΛ στην κατηγορία Γ έγινε, μολονότι  βρίσκεται εκτός πόλης και σε χιλιομετρική απόσταση τέτοια που αποκλείει τη μετάβαση μαθητών και εκπαιδευτικών άνευ οχήματος και μολονότι η τοπική συγκοινωνία έχει ως αφετηρία την πόλη του νησιού και οι περισσότεροι μαθητές και εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν, αναγκάζονται να πάρουν δύο λεωφορεία, καθώς το πρώτο τους μεταφέρει στην πόλη και το δεύτερο λεωφορείο από την πόλη στο σχολείο.

Η μετάπτωση στην κατηγορία Γ έχει σοβαρή αρνητική επίπτωση και στην έγκριση ολιγομελών τμημάτων, καθώς το ΕΠΑΛ Ζακύνθου, αν και μοναδικό στην Τεχνική Εκπαίδευση στο νησί, αναγκάζεται κάθε χρόνο να καταθέτει αυξημένο αριθμό αιτημάτων για έγκριση τμημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου ζητάει την άμεση επαναφορά του ΕΠΑΛ και των άλλων σχολείων που υπέστησαν βλαπτική μεταβολή στην πρότερη κατηγορία που ανήκαν, ώστε να αρθούν οι αδικίες ως προς τη μοριοδότηση και την ευχέρεια συγκρότησης τμημάτων.

Σχετικά με τη μοριοδότηση των σχολείων

Σε δηλώσεις του στο κανάλι “Ελλάδα 24” ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης, πριν λίγο καιρό,  αναφέρθηκε σε διάφορα τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα και ανάμεσα σε άλλα στο θέμα της μοριοδότησης σχολείων απομακρυσμένων περιοχών.

Ο Αλ. Κόπτσης αναφέρθηκε στη μοριοδότηση των σχολείων απομακρυσμένων περιοχών σημειώνοντας ότι το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται στη διαδικασία αλλαγών στη μοριοδότητση ορισμένων περιοχών καθώς υπάρχουν αδικίες από παλιότερα, υπάρχουν δηλαδή σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν έχουν τα ανάλογα μόρια. "Υπάρχουν δυσπρόσιτες περιοχές και κατανομή περιοχών όπου οι εκπαιδευτικοί παίρνουν διαφορετικά μόρια. Οι περιοχές αναδιαμορφώνονται ανά καιρούς και εμείς είμαστε σε φάση που θέλουμε να αλλάξουμε αυτές τις κατανομές γιατί υπάρχουν αδικίες που έχουν γίνει παλαιότερα, περιοχές που είναι πραγματικά απομακρυσμένες δεν έχουν τα αντίστοιχα  μόρια".

Θυμίζουμε ότι στο ΦΕΚ 3941/11-9-2018 σε πάνω από 400 σελίδες έχει οριστεί από το 2018 η κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και ο καθορισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δείτε το ΦΕΚ με τους πίνακες ΕΔΩ

Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας χωρίζονται σε 13 αξιολογικές κατηγορίες τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ, και ΙΓ

Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία το 2018 είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193, τ. Α’/18-10-2016) και είναι:

 

  1. ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
  2. οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,
  3. η οργανικότητα,
  4. η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
  5. οι συγκοινωνιακές συνθήκες
  6. το υψόμετρο

Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:

α) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,

β) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του α.»

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβλήθηκε προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ λήφθηκαν υπόψη και τα παρακάτω:

  1. Η πρότερη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
  3. Η γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

Στην ανωτέρω Υ.Α ορίζεται ακόμη ότι:

Α) ως δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουμε όλες τις σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ από το σχολικό έτος 2018-2019 και

Β) Οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατάσσονται στην κατηγορία των σχολικών μονάδων της ίδιας Δημοτικής Κοινότητας ή Τοπικής Κοινότητας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές λαμβάνουν τα μόρια της κατηγορίας αυτής αυξανόμενα κατά πέντε (5) μόρια.

Με την παρούσα υπουργική απόφαση επικαιροποιήθηκε, μετά από την παρέλευση δεκαετιών, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, εξισώθηκε η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα να λαμβάνουν τον ίδιο αριθμό μορίων.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Αποκτήστε όλη την ύλη μαζι με εξπρες προετοιμασία μόνο 200 ευρώ

ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ 400 ευρώ επίδομα σε 150000 εργαζόμενους - Αιτήσεις ΕΔΩ

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών με μόνο 20 ευρώ το μήνα

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ - Προλάβετε προκηρύξεις: Πάρτε σε 2 μόνο ημέρες online Πιστοποίηση Αγγλικών με 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 100 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ουγκαντα
Ουγκάντα: Έπειτα από 102 παιδιά και 578 εγγόνια, ο 68χρονος χωρικός Μούσα είπε "φτάνει πια"
Ο Μούσα Χασάγια Κασέρα έχει τόσο πολλά παιδιά που δεν μπορεί να θυμηθεί τα ονόματα των περισσότερων.
Ουγκάντα: Έπειτα από 102 παιδιά και 578 εγγόνια, ο 68χρονος χωρικός Μούσα είπε "φτάνει πια"
τηλεκπαίδευση
Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» - ΟΙΕΛΕ για τηλεκπαίδευση: Υποκριτικό το ενδιαφέρον να μην χαθούν μαθήματα
Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Οι πρόχειροι σχεδιασμοί για τηλεκπαίδευση – Η πρόταση της ΟΙΕΛΕ για ασύγχρονη εκπαίδευση
Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» - ΟΙΕΛΕ για τηλεκπαίδευση: Υποκριτικό το ενδιαφέρον να μην χαθούν μαθήματα
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Αυτοί είναι οι 1.549 επιμορφωτές των εκπαιδευτικών - Πίνακας
Αναλυτικά ο πίνακας με τους 1.549 επιμορφωτές των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το Εκπαιδευτικό Υλικό Πρωτοβάθμιας και...
ΙΕΠ: Αυτοί είναι οι 1.549 επιμορφωτές των εκπαιδευτικών - Πίνακας