sxoleia
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Κι όμως, ένα και πλέον μήνα από το άνοιγμα των σχολείων και δύο φάσεις προσλήψεων καταγράφονται σημαντικά κενά στα σχολεία της χώρας - Δασκάλα χωρίς τάξη υποχρεώνεται να διδάσκει μαθήματα ειδικοτήτων καλλιτεχνικών, ενώ οι αρμόδιοι δεν χωρίζουν «22άρια» τμήματα με μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες

Δασκάλα ΠΕ70 παραμένει χωρίς τμήμα ή τάξη και υποχρεώνεται να διδάσκει μαθήματα ειδικοτήτων καλλιτεχνικών. Την ίδια ώρα, οι αρμόδιοι αρνούνται να χωρίσουν σε δύο τμήματα τάξη δημοτικού με 22 μαθητές, οι τέσσερις εκ των οποίων έχουν διάγνωση για ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

Αυτά και ακόμα περισσότερα καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης». Σύμφωνα με το σωματείο των δασκάλων του νησιού, οι σοβαρές ελλείψεις και τα κενά στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία παραμένουν έναν και πλέον μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα, σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων αποκαλύπτουν σημαντικά κενά που συνεπάγονται σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων καταγράφονται σε πολλές περιοχές της χώρας και μάλιστα μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών.

Για το λόγο αυτό, εδώ και αρκετές ημέρες, έχει ξεκινήσει ένας γύρος κινητοποιήσεων ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ και Συλλόγων Γονέων σε διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα.

Κι όμως, την ίδια ακριβώς περίοδο, η πολιτική ηγεσία «ποιεί την νήσσαν», με την υπουργό Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, να αναρωτιέται, μόλις προ ολίγων ημερών, για ποια κενά στα σχολεία μιλούσε ο δημοσιογράφος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να... περηφανεύται για τον διαδραστικό πίνακα του Δημοτικού Σχολείου Ανθηρού, παρόλο που την ίδια ώρα δεν υπάρχει... θέρμανση!

Τι καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Λήμνου

Σύμφωνα λοιπόν με την καταγγελία του ΣΕΠΕ Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», «το Υπουργείο Παιδείας, μαζί με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συνεχίζουν την πολιτική "εξοικονόμησης" εκπαιδευτικών, εξαφάνισης κενών με το αντιεκπαιδευτικό μέτρο των 25 μαθητών ανά τμήμα, ανάθεσης της διδασκαλίας μαθημάτων ειδικοτήτων όπως θεατρική αγωγή, εικαστικά, μουσική, σε δασκάλους ΠΕ70 που δεν έχουν εξειδικευτεί στα αντικείμενα των συγκεκριμένων μαθημάτων. Με αυτό τον τρόπο συντηρούν πραγματικές ελλείψεις και κενά, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία πανελλαδικά, αλλά και στο ακριτικό νησί της Λήμνου».

Κατά συνέπεια, «μετά και τη Β΄ φάση διορισμών αναπληρωτών, παραμένουν οι σοβαρές ελλείψεις και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και στα σχολεία της Λήμνου, με την εικόνα υποβάθμισης της λειτουργικότητας δημοτικών σχολείων, κλειστών τμημάτων υποδοχής αλλοδαπών μαθητών (ΖΕΠ), Τμημάτων Ένταξης, ελλείψεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, δασκάλων Παράλληλης Στήριξης, σχολικών νοσηλευτών».

Έτσι, όπως καταγγέλλουν οι δάσκαλοι της Λήμνου, φτάσαμε στην περίπτωση δασκάλας ΠΕ70 «που δεν της έχουν δώσει τμήμα ή τάξη για διδασκαλία και την υποχρεώνουν να διδάσκει μαθήματα ειδικοτήτων καλλιτεχνικών μαθημάτων τη στιγμή που αρνούνται πεισματικά να χωρίσουν σε δύο τμήματα τη Δ΄ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας με 22 εγγεγραμμένους μαθητές, από τους οποίους οι 4 έχουν διάγνωση για ειδικές μαθησιακές και όχι μόνο ανάγκες».

«Βλέπουν τα παιδιά ως αριθμούς και όχι ως προσωπικότητες που έχουν ανάγκη την ποιοτική, αναβαθμισμένη διαπαιδαγώγηση, μόρφωση, ομαλή ένταξη στην τοπική κοινωνία με παράλληλη ανάπτυξη της κριτικής σκέψης», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΠΕ Λήμνου και εκφράζοντας την αντίθεσή του «σ’  αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης».

Το σωματείο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ζητά ταυτόχρονα τις εξής προσλήψεις:

  1. 5 δασκάλων ειδικής αγωγής για τη στελέχωση των Τμημάτων Ένταξης των δημοτικών σχολείων Κοντοπουλίου, Κοντιά, Μουδρου, 1ου Μύρινας και 2ου Μύρινας.
  2. 2 δασκάλων για τη στελέχωση των Τάξεων Υποδοχής Αλλοδαπών μαθητών (ΖΕΠ) των δημοτικών σχολείων Νέας Κούταλης και 2ου Μύρινας.
  3. 3 δασκάλων Παράλληλης Στήριξης πλήρους ωραρίου για τις ανάγκες των μαθητών που έχουν διάγνωση των δημοτικών σχολείων 2ο Μύρινας, 3ο Μύρινας και Κοντιά.
  4. Ενός σχολικού νοσηλευτή για την πλήρη στήριξη των παιδιών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο 1ο Νηπιαγωγείο Μύρινας.
  5. 2 εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής, 2 εκπαιδευτικών Εικαστικών και 2 εκπαιδευτικών Μουσικής για τη διδασκαλία των ανωτέρω μαθημάτων από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
  6. Ενός εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας για τα νηπιαγωγεία.

Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της χώρας.

«Τα κενά στα Τμήματα Ένταξης καλύφθηκαν κατά 17,49%, και στην Παράλληλη κατά 25,91%»

Με μία ακόμα ανοιχτή επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που έστειλε πριν λίγες ημέρες η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, ενόψει της Γ' Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, ζητά πλήρη κάλυψη των κενών, καθώς, όπως αποκαλύπτει, τα Τμήματα Ένταξης έχουν καλυφθεί σε ποσοστό 17,49%, ενώ η Παράλληλη Στήριξη σε ποσοστό 25,91%.

Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, «έκπληξη προκαλούν οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως αναφορικά με τα κενά, καθώς, όπως φαίνεται σε πρόσφατη συνέντευξή της, αγνοεί την πραγματικότητα: "Ποια κενά; Με μεγάλη μου χαρά να μου τα γνωστοποιήσετε εάν έχετε τέτοια στοιχεία"».

Γονείς: «Κενά στα σχολεία ένα μήνα μετά το άνοιγμα με θύμα τη μόρφωση των παιδιών μας»

Στο ίδιο πλαίσιο, η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Χανίων διοργανώνει κινητοποίηση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Χανίων την Παρασκευή με αφορμή τα κενά στα σχολεία, τα οποία παραμένουν ένα και πλέον μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

«Τα κενά στα σχολεία, ένα μήνα μετά το άνοιγμα, παραμένουν, με θύμα τη μόρφωση των παιδιών μας», σημειώνουν σχετικά οι γονείς και τονίζουν: «Δε θα ανεχτούμε άλλο να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, επειδή οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν εμάς και τα παιδιά μας σαν κόστος και δεν παρέχουν ούτε τα αυτονόητα».

«Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες στον Πειραιά»

Για χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Πειραιά, κάνει λόγο η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Σε μια σειρά ειδικότητες, όπως Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική, Τεχνολογία, Θρησκευτικά κ.α. καταγράφονται σημαντικά κενά. Ακόμα σχολεία κάνουν 4ωρα και 5ωρα, αντί για πλήρες πρόγραμμα και μάθημα, ενώ μεγάλες είναι οι ελλείψεις και στην Παράλληλη Στήριξη.

Η ΕΛΜΕ καλεί σε κινητοποίηση την Τετάρτη 26/10/2022 14:00 στη ΔΙΔΕ Πειραιά, ζητώντας μεταξύ άλλων την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς, με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Κινητοποιήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην εκπαίδευση προκαλεί διαρκώς αντιδράσεις. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.

Αλλά και στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την Ε' ΕΛΜΕ, «το σύνολο των κενών μαθημάτων γενικής παιδείας, τεχνικών ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής στα σχολεία Δυτικής Θεσσαλονίκης που δεν καλύφθηκαν ούτε με την δεύτερη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, είναι 96 (60 γενικής παιδείας, 36 ειδικής αγωγής), ενώ δεν έχουν καλυφθεί τα κενά στις άλλες εκπαιδευτικές δομές». Οι ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας για το θέμα στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Γιώργος Βασιλείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Συναυλία αλληλεγγύης
Συναυλία αλληλεγγύης στον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση και εμπορευματοποίηση της παιδείας
Συναυλία αλληλεγγύης προς τους εκπαιδευτικούς
Συναυλία αλληλεγγύης στον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση και εμπορευματοποίηση της παιδείας