Ν. Κεραμέως για μια ακόμη φορά: Τις επόμενες ημέρες οι Προκηρύξεις επιλογής Διευθυντών Σχολείων!
Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για τις κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων και ποιοι είναι οι "τροχονόμοι" της στάσης του

«Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία. Συγκροτούνται τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής και θα εκδοθούν τις επόμενες ημέρες οι  Προκηρύξεις για τους νέους διευθυντές στα σχολεία όλης της χώρας»

Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Παρόμοια ακριβώς δήλωση έκανε η υπουργός Παιδείας στις 7 Σεπτεμβρίου , σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στους συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ ενόψει έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς: «Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί η προκήρυξη των Διευθυντών Σχολείων, η οποία θα αφορά 14.000 υποψήφιους»

Περίπου τα ίδια δήλωσε και στις 28 Αυγούστου σε συνέντευξή της στο OPEN: «πηγαίνουμε σταδιακά όπως λέει ο νόμος. Ολοκληρώθηκαν οι κρίσεις διευθυντών εκπαίδευσης, προχωρήσαμε με τους συμβούλους εκπαίδευσης και ολοκληρώνονται το επόμενο διάστημα και οι σύμβουλοι εκπαίδευσης. Ακολουθούν οι διευθυντές σχολείων που είναι 14.000, σκεφτείτε πόσα συμβούλια πρέπει να δημιουργηθούν»

Το χρονικό της κρίσης των διευθυντών σχολικών μονάδων που...είναι στο δρόμο και έρχονται!

Τέλος Ιουλίου, αιφνιδιαστικά, ψηφίστηκε τροπολογία προκειμένου να επισπευσθεί η επιλογή Διευθυντών, Προϊστάμενων και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), καθώς και των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι το υπουργείο Παιδείας, εγκλωβισμένο με τις χρονοβόρες διαδικασίες της επιλογής στελεχών, θα πήγαινε παραπίσω τις κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων, αίφνης, με μια τροπολογία έδειξε αποφασισμένο να προχωρήσει, πολύ σύντομα, στις κρίσεις διευθυντών σχολείων.

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι η θητεία των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2020, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων.

Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας χρειάστηκε 9 ολόκληρους μήνες για την επιλογή των νέων Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης. Είναι φανερό ότι στην παρατεταμένη χρονοκαθυστέρηση των τελικών αποτελεσμάτων εκτός των άλλων έπαιξαν βασικό ρόλο το "μαγείρεμα"  για την εκλογή των «αρεστών» της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Η σύνθεση  των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων άλλαξε με τα παρακάτω μέλη, ως εξής :

α) Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο,

β) έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ο οποίος υπάγεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του οποίου αρμοδιότητα εκτείνεται και σε αυτή, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Αντιπρόεδρο,

γ) τρεις (3) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι:

γα) υπηρετούν οργανική Θέση Διεύθυνση Εκπαίδευσης και

γβ) έχουν:

Ι) Ο Πρώτος τουλάχιστον εικοσαετή και οι υπόλοιποι τουλάχιστον δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα Εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε Θέση  στελέχους εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) παρ. 2 του άρθρου 30 ή

ΙΙ) τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που Πληρούν προϋπόθεση υπηρεσίας σε Θέση στελέχους εκπαίδευσης του στοιχείου Ι).

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ.

Αθέατες πλευρές 

Είναι φανερό ότι οι "τροχονόμοι" της κίνησης αυτής του υπουργείου είναι αρκετοί.

Πρώτον είναι προφανές ότι όλη αυτή η "πρεμούρα" της τελευταίας στιγμής του υπουργείου Παιδείας συνδέεται τόσο με πιέσεις για νέες κρίσεις κυρίως από εκπαιδευτικούς που έχουν στόχο την ανέλιξή τους στη θέση του διευθυντή, όσο και με αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί από παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις πληθώρας διευθυντών σχολείων. Είναι γνωωστό ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί, οπαδοί του κυβερνώντος κόμματος, ενδιαφέρονται, τώρα που είναι ευνοϊκές γι αυτούς οι "συνθήκες", είτε να καταλάβουν μια διευθυντική θέση, είτε, να αλλάξουν στασίδι, κοντολογίς ενώ είναι διευθυντές σε ένα σχολείο να γίνουν διευθυντές σε ένα, κατά τη γνώμη τους, καλύτερο.

Δεύτερον και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμεί διακαώς τη διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί πλήρως το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή.

Και αυτό το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι μπορεί να το πετύχει καλύτερα μέσα από νέες κρίσεις - επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων οι οποίοι θα είναι έτοιμοι από καιρό να συνδράμουν στη νέα σταυροφορία της αξιολόγησης - συμμόρφωσης - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο αν οι δύο παραπάνω λόγοι είναι οι τροχονόμοι της επίσπευσης ένας τρίτος λόγος πριμοδοτεί μια αργή διαδικασία που θα ξεπερνάει το χρόνο των εθνικών εκλογών της Άνοιξης και θα φτάνει στο τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους.

Τι εννοούμε;

Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει τις διαδικασίες και να αλλάξει τους διευθυντές σχολείων στη μέση της χρονιάς, πχ τον Δεκέμβρη ή τον Ιανουάριο; Θεωρούμε πως όχι! Να πούμε έναν λόγο, αν και δεν είναι ο μόνος:

Οι αλλαγές 14.000 Διευθυντών στη μέση της χρονιάς θα τίναζε στον αέρα τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, θα σήκωνε θύελλα μετακινήσεων με αποτέλεσμα εκτός των άλλων την σοβαρή αναστάτωση των σχολείων. Φανταστείτε ότι ακόμη κι αν το 1/3 των διευθυντών παρέμεναν, μετά τις κρίσεις στα σχολεία που είναι σήμερα, θα υπήρχαν περίπου 8-9.000 μετακινήσεις εκπαιδευτικών με διαφορετικές ειδικότητες (Μαθηματικοί, Φιλόλογοι, Θεολόγοι, Φυσικοί, Γυμναστές, Πληροφορικής, Δάσκαλοι, Αγγλικών κ.λ.π.), που θα γίνουν Διευθυντές, αφήνοντας κενό (της ειδικότητας τους) στη θέση που υπηρετούν. Οι υπάρχοντες διευθυντές (που μπορεί να είναι άλλης ειδικότητας) θα πρέπει να επιστρέψουν στην οργανική τους αντικαθιστώντας τον εκπαιδευτικό που είναι τοποθετημένος εκεί. Αυτός με τη σειρά του πρέπει να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο κ.ο.κ.

Το συμπέρασμα είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εντάσσει την κίνησή της για συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής στους προεκλογικούς μηχανισμούς απόσπασης της συναίνεσης δημιουργώντας προσδοκίες και ομηρίες.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση