kefalidou
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
Ερώτηση Κεφαλίδου στη Βουλή για την Ειδική Αγωγή στο Κιλκίς: Πολλά αιτήματα έγιναν, στα περισσότερα δεν ήρθε κανένας...

Σοβαρές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής (και) του Ν. Κιλκίς κατήγγειλε με ερώτησή της προς την κ.Κεραμέως, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, μαζί με τον Γεώργιο Φραγγίδη, βουλευτή Κιλκίς και Υπεύθυνο Τομέα Υγείας.

Η κ.Κεφαλίδου τονίζει ότι ήδη βρισκόμαστε στα μέσα του Οκτώβρη και έχει περάσει η Β΄ φάση αναπληρωτών, χωρίς να έχουν καλυφθεί τα κενά...

Η ερώτηση

Θέμα: «Σοβαρές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής του Ν. Κιλκίς»

Η Ειδική Αγωγή έχει σαν σκοπό την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες και ειδικές ανάγκες, τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον. Σύμφωνα με το Ν. 3699/2008, ορίζεται ως ένα σύνολο εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μαθητές αξιολογημένους από ειδικές επιτροπές ανά νομό, οι οποίες τους αναγνωρίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ή χωρίς αναπηρία. Η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά για την παροχή Ειδικής Εκπαίδευσης και Αγωγής στα παιδιά που την έχουν ανάγκη, καθώς είναι καθοριστική για τη διαμόρφωσή τους ως ανεξάρτητα μέλη της κοινωνίας και αποτρέπει την κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίησή τους. Είναι επίσης απαραίτητο να προσφέρεται μέσα σε ένα σχολικό πλαίσιο και καθ’ όλη τη σχολική ζωή ενός παιδιού.

Παρά την αναγνώριση της αξίας της Ειδικής Αγωγής στην εκπαίδευση, η Πολιτεία δεν έχει φροντίσει να παρέχεται με ισότητα και επάρκεια σε όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα την έχουν ανάγκη. Τα κενά που καταγράφονται σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Σχολικούς Νοσηλευτές, κ.ά) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, ακόμα και μετά τη Β’ φάση αναπληρωτών, εξακολουθούν να είναι μεγάλα και δημιουργούν προβλήματα στη φοίτηση των εν λόγω παιδιών και στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Ειδικότερα, στον νομό Κιλκίς σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά και τη Β΄ φάση αναπληρωτών, υπάρχουν τα εξής δεδομένα:

Όσον αφορά τα ειδικά σχολεία

Ζητήθηκαν: - 1 ΠΕ21 Λογοθεραπευτής \ δεν ήρθε κανένας.

- 2 ΠΕ29 Εργοθεραπευτές \ δεν ήρθε κανένας.

- 1 ΔΕ01 Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό \ δεν ήρθε κανένας.

Όσον αφορά την παράλληλη στήριξη

Ζητήθηκαν: - 8ΠΕ70 Δάσκαλοι \ ήρθαν 2.

- 1ΠΕ60 Νηπιαγωγό \ δεν ήρθε κανένας.

Όσον αφορά τα Τμήματα Ένταξης

Ζητήθηκαν: - 8 ΠΕ70 Δάσκαλοι \ δεν ήρθε κανένας.

- 2 ΠΕ60 Νηπιαγωγοί \ δεν ήρθε κανένας.

Επίσης ζητήθηκαν: 5 ΠΕ25 Ειδικοί νοσηλευτές \ δεν ήρθε κανένας.

Επειδή οι μαθητές με αναπηρία ή με επιβεβαιωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση, όπως κάθε άλλο παιδί στην ελληνική επικράτεια και αποτελεί υποχρέωση του κράτους να παράσχει το κοινωνικό αυτό αγαθό με ισότητα και δικαιοσύνη σε όλους τους πολίτες,

Επειδή υπάρχουν μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν λάβει τις προβλεπόμενες Εκθέσεις Αξιολόγησης – Γνωματεύσεις από τις υπηρεσίες πρώην ΚΕΣΥ – νυν ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με τις οποίες η επιστημονική ομάδα τους προτείνει Πλήρη Παράλληλη Στήριξη από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής,

Επειδή οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων για πλήρη Παράλληλη Στήριξη και αναγκαστικά μοιράζονται στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι μαθητές αντί για εκπαιδευτική εβδομάδα 5 ημερών να λαμβάνουν ακριβώς τις μισές ημέρες ειδικής εκπαίδευσης,

Επειδή ειδικά οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού στο τέλος του εκπαιδευτικού έτους θα επαναξιολογηθούν από το ΚΕΔΑΣΥ, προκειμένου να εισηγηθεί η επιτροπή σε ποια μορφή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα συνεχίσουν,

Επειδή, τα θεσμοθετημένα Τμήματα Ένταξης σε ορισμένα σχολεία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μένουν ανενεργά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού,

Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ,

  1. Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να ενεργήσετε, ώστε να αρθεί άμεσα η αδικία εις βάρος των μαθητών Ειδικής Αγωγής, δεδομένου ότι ήδη βρισκόμαστε στα μέσα του Οκτώβρη και έχει περάσει η Β΄ φάση αναπληρωτών, χωρίς να έχουν καλυφθεί τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό;

  2. Τι προτίθεστε να πράξετε, προκειμένου να μη χαθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική χρονιά γι αυτή τη μερίδα των μαθητών;

  3. Από πού προτίθεστε να εξοικονομήσετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους; Μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, που είναι ο κύριος όγκος χρηματοδότησής τους μέχρι σήμερα ή θα καλύψετε σημαντικό μέρος των δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΕΘ
Απόλυτο Ρεκόρ: Στα 10 μεγαλύτερα site το alfavita - 6.700.000 επισκέπτες τον Αύγουστο

Μέσα σε ένα ψηφιακό τοπίο όπου τα ειδησεογραφικά μέσα αναζητούν συνεχώς το επόμενο «κλικ», το alfavita.gr ακολουθεί τον δικό του...

Απόλυτο Ρεκόρ: Στα 10 μεγαλύτερα site το alfavita - 6.700.000 επισκέπτες τον Αύγουστο
βουλή
Ο υφυπουργός Παιδείας Κ. Βλάσης και ο Πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Α. Χαρίτσης διασταυρώνουν τα ξίφη τους στη Βουλή
Όσα ειπώθηκαν στη Βουλή για το πρόγραμμα «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας» (Trust Your Stars)
Ο υφυπουργός Παιδείας Κ. Βλάσης και ο Πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Α. Χαρίτσης διασταυρώνουν τα ξίφη τους στη Βουλή
VLASIS-VOULI
Κ. Βλάσης (υφυπ. Παιδείας) για τα "κέντρα μελέτης": Σχέδιο νόμου που θα ορίζει πλαίσιο ίδρυσης–αδειοδότησης–λειτουργίας, με κριτήρια παιδαγωγικής επάρκειας και ασφάλειας
Υφ. Παιδείας: Εντός του σχολικού έτους η θεσμοθέτηση των Κέντρων Μελέτης
Κ. Βλάσης (υφυπ. Παιδείας) για τα "κέντρα μελέτης": Σχέδιο νόμου που θα ορίζει πλαίσιο ίδρυσης–αδειοδότησης–λειτουργίας, με κριτήρια παιδαγωγικής επάρκειας και ασφάλειας