εκπαιδευτικοί
Είναι δυνατόν να διορίζουν ανθρώπους μετά από ολόκληρες δεκαετίες αναπλήρωσης και ελαστικής εργασίας και να παίζουν με τη μονιμοποίηση τους ακόμα και 2 έτη μετά τον διορισμό τους; 

Έχουμε γράψει στο alfavita.gr αρκετές φορές για τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020.

Στις 7 Ιουνίου είχαμε φιλοξενήσει επιστολή νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οι οποίοι δικαιολογημένα σημείωναν την καθυστέρηση της έναρξης της διαδικασίας μονιμοποίησής τους μετά το πέρας της διετίας από την ημερομηνία διορισμού τους.

Στις 3 Οκτωβρίου με άρθρο του το alfavita.gr τονίζει ότι οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά τη χώρα, δεν έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία, “τρέξει τη διαδικασία”. 

Στις 5 Οκτωβρίου φιλοξενούμε στο alfavita την καταγγελία της Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της μονιμοποίησης των 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής με το πέρας της διετίας 

Όπως γράφει σήμερα το e-wall.net διάφορες διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά τη χώρα, προχώρησαν μέσα στην εβδομάδα τις διαδικασίες, ώστε να μονιμοποιήσουν αυτοδίκαια τους νεοδιόριστους τους που συμπληρώνουν διετή υπηρεσία. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν ουσιαστικά ότι προβλέπει μια εγκύκλιος του 2016, το έγγραφο 107693/E2/01-07-2016 και φυσικά το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007).

Υπάρχουν ήδη λοιπόν πολλές πράξεις μονιμοποίησης δημοσιοποιημένες και αναρτημένες στο “διαύγεια” (μεταξύ άλλων από Α Αθήνας, Σάμο, Φλώρινα, Γ Αθήνας..). Ακόμη άλλες διευθύνσεις είχαν δεσμευτεί ότι θα κάνουν τις ανάλογες ενέργειες άμεσα. Είναι προφανές ότι όλες αυτές οι υπηρεσίες δεν έδρασαν αυτοβούλως, αλλά επικοινώνησαν με το υπουργείο το οποίο εκ του αποτελέσματος, δεν τους απέτρεπε από το να εκδώσουν διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης σύμφωνα με την αυτοδίκαιη διαδικασία που έχουμε περιγράψει.

Ωστόσο από τα μέσα της εβδομάδας κάτι μοιάζει να άλλαξε. Μαθαίνουμε πως οι διευθύνσεις καλούνται πια να περιμένουν και αυτό που αφήνεται να εννοηθεί είναι ότι περιμένουν έκδοση νέας διευκρινιστικής εγκυκλίου άμεσα, ακόμα και από Δευτέρα-Τρίτη. 

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι από το Μαρούσι δεν ασχολήθηκαν ποτέ με το θέμα, παρά τις τελευταίες μέρες και πάλι δηλαδή κατόπιν εορτής, αφότου πολλές διευθύνσεις, ως όφειλαν, είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες. Τονίζουμε το “ως όφειλαν” καθώς  ο υπαλληλικός κώδικας είναι σαφής και η μη μονιμοποίηση υπαλλήλου, πέραν του διμήνου μετά το πέρας της δοκιμαστικής διετίας, είναι προφανώς παράνομη, αν δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι. Επομένως οι διευθύνσεις δεν βιάστηκαν, αλλά απλώς έκαναν τη δουλεία τους.

Το ερώτημα που προκύπτει, είναι το τι σκοπεύει να κάνει τελικά το ΥΠΑΙΘ;

Γιατί βάζει πάγο στις διαδικασίες, αφού είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να εφαρμόσει τον 4823/2021 (νόμο της αξιολόγησης) και ίσως να μην έχει τον μηχανισμό να τον εφαρμόσει ούτε σε ένα χρόνο από σήμερα. Τι θα γίνει με τον υπαλληλικό κώδικα που απαιτεί διετία και η διετία έληξε; Θα γίνει λάστιχο και αυτός; Θα κρατήσουν φέτος ομήρους τους νεοδιόριστους του 2020 και ίσως του χρόνου και αυτούς του 2021 κ.ο.κ.; Τελικά θα είναι σαν να διορίζεσαι…αλλά όχι ακριβώς;

Είναι δυνατόν να διορίζουν ανθρώπους μετά από ολόκληρες δεκαετίες αναπλήρωσης και ελαστικής εργασίας και να παίζουν με τη μονιμοποίηση τους ακόμα και 2 έτη μετά τον διορισμό τους; 

Ας ελπίσουμε πως όχι…

Ένα είναι σίγουρο πάντως, πως οι νεοδιόριστοι έπρεπε να είχαν ήδη μονιμοποιηθεί, όπως γινόταν πάντοτε με όλους τους προηγούμενους διορισμούς και όχι να αγωνιούν ακόμα και να παρακαλάνε τις διευθύνσεις τους για τα αυτονόητα! Οποιαδήποτε καθυστέρηση είναι ένας απίστευτος εμπαιγμός, δείγμα προχειρότητας και αναλγησίας και την απόλυτη ευθύνη φέρει το υπουργείο παιδείας που όχι απλώς δεν επισπεύδει τις διαδικασίες, αλλά ακόμη και τώρα μοιάζει να δημιουργεί προσχώματα.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, σύλλογοι εκπαιδευτικών, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και φυσικά οι ίδιοι οι νεοδιόριστοι πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να αντιδράσουν δυναμικά σε τυχόν “άνωθεν εντολές” που θα παγώνουν ή θα τορπιλίζουν τη διαδικασία μονιμοποίησης.

Τα στοιχεία από το e-wall.net

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ύπνος
Τρία λαχανικά για καλύτερο ύπνο και πιο ενεργό μεταβολισμό τη νύχτα
Πώς αγγούρι, σπανάκι και μπρόκολο μπορούν να στηρίξουν την πέψη, τη γλυκόζη και την ποιότητα ύπνου – βασικά στοιχεία για υγιή απώλεια βάρους
Τρία λαχανικά για καλύτερο ύπνο και πιο ενεργό μεταβολισμό τη νύχτα
επεισοδια
Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών/τριων: Σχετικά με τη δολοφονική επίθεση της ΑΡΑΣ στον χώρο του Πολυτεχνείου
Τραυματισμοί, κυνηγητό μέσα στο κτήριο Τοσίτσα και καταγγελίες για «πογκρόμ» την πρώτη ημέρα του τριημέρου
Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών/τριων: Σχετικά με τη δολοφονική επίθεση της ΑΡΑΣ στον χώρο του Πολυτεχνείου
μερα25
ΜέΡΑ25: Καταδίκη της βίας στο Πολυτεχνείο – «Δεν έχουμε καμία σχέση με τα επεισόδια»
Το κόμμα αποδοκιμάζει την επίθεση μεταξύ ομάδων στον χώρο του ιδρύματος και ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει καμία εμπλοκή
ΜέΡΑ25: Καταδίκη της βίας στο Πολυτεχνείο – «Δεν έχουμε καμία σχέση με τα επεισόδια»