Πλήθος κενών μετά τη Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών - Καταγγελίες για «συρρίκνωση» κενών και αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις - Γονείς μαθητών ΑμεΑ βρίσκονται όλη την ημέρα στο σχολείο λόγω ελλείψεων μελών ΕΒΠ

Δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη και τοποθέτηση των αναπληρωτών Β' φάσης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και ήδη φορείς και σωματεία εκπαιδευτικών καταγγέλλουν ότι εξακολουθεί να καταγράφεται πλήθος κενών.

Την ίδια ώρα, προγραμματίζονται κινητοποιήσεις με αφορμή τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, καθώς και την έλλειψη διαφάνειας στις τοποθετήσεις.

Όπως φαίνεται, σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, καθώς οι ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ οδηγούν γονείς να παραμένουν όλη την ημέρα στο σχολείο για να βοηθούν τα παιδιά τους.

Πλήθος κενών μετά τη Β' φάση

Ήδη εκπαιδευτικά σωματεία και φορείς καταγγέλλουν ότι ακόμα και μετά τη Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών τα κενά στις σχολικές μονάδες παραμένουν.

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής υπολογίζει 440 κενά στον κλάδο, τονίζοντας όμως ότι ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί δραματικά και με τις νέες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.

«Οι προσλήψεις του ΥΠΑΙΘ δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες του κλάδου μας και κατά συνέπεια στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί η Παράλληλη Στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για τέσσερις, πέντε ή και επτά μαθητές», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, η οποία αναφέρει ότι στη δευτεροβάθμια προσλήφθηκαν και στις δύο φάσεις 91 εκπαιδευτικοί στη Γενική Αγωγή και μόλις 28 στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όμως τα κενά να καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου.

«Οι προσλήψεις κατά τη Β΄ φάση κατάφεραν να καλύψουν μόνο ένα μέρος των υπαρχόντων επιβεβαιωμένων κενών», υπογραμμίζει από την πλευρά της η ΠΕΑΔ, ζητώντας παράλληλα να χορηγηθεί έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά των αναπληρωτών ενόψει της ανάληψης υπηρεσίας.

«Συρρικνώνουν» κενά - Ζητούν υπερωρίες από εκπαιδευτικούς

Στο ίδιο πλαίσιο, καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναδεικνύουν και μία άλλη διάσταση του προβλήματος, αυτή της απόκρυψης κενών, καθώς και του «μαγειρέματος», μέσω προσπάθειας επιβολής υπερωριών σε εκπαιδευτικούς.

Η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ότι «η μεθόδευση της συρρίκνωσης των κενών και οι  αδιαφανείς  υπηρεσιακές μεταβολές της φετινής χρονιάς στη ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ δεν έχουν προηγούμενο», καθώς «από τον Αύγουστο ακόμη η Διοίκηση και το νόθο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θες\νίκης, σε πλήρη εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις συναδέλφων αποσπασμένων και νεοδιόριστων, αλλά και συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου  μέχρι 28/8, πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά».

Την ίδια ώρα, ενώ καταγράφεται πλήθος κενών, η ΔΔΕ «παραβαίνει ακόμη και το ισχύον νομικό πλαίσιο και αρνείται το σπάσιμο τμημάτων με βάση τα προβλεπόμενα θεσμικά όρια μαθητών, λειτουργώντας σε βάρος των σχολείων, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».

Οι καταγγελίες όμως δεν σταματούν εκεί. Όπως αναφέρει ο ιστότοπος e-wall, διεύθυνση εκπαίδευσης ζητά υπερωρίες από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και μάλιστα με πιέσεις σε διευθυντές σχολείων μέσω... μηνυμάτων σε chat και ομαδικές συνομιλίες στα κινητά.

Νέες κινητοποιήσεις σε ΔΔΕ

Όπως φαίνεται, ξεκινά ένας νέος γύρος κινητοποιήσεων στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, με αφορμή τα κενά και τις τοποθετήσεις μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών.

Συγκεκριμένα, αύριο, Τετάρτη 5/10, η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχωρά σε παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης, με αίτημα την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, δημοσίευσή τους πριν τις τοποθετήσεις και δδιαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Στην ίδια κινητοποίηση καλεί και η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με επιπλέον αιτήματα όπως να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια, καμία συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων, να σπάσουν τα μεγάλα τμήματα κλπ.

Αλλά και στην Κέρκυρα η τοπική ΕΛΜΕ καλεί σε κινητοποίηση στη ΔΔΕ του νησιού, με ίδια αιτήματα.

Σοβαρές ελλείψεις ΕΕΠ - ΕΒΠ σε ειδικά σχολεία

Τα ειδικά σχολεία όμως δείχνουν να αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ που θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και τη φοίτηση των μαθητών ΑμεΑ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, όπου, όπως καταγγέλλει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των δύο σχολείων, Αγγελική Ταυλαρίου, υπάρχουν ελλείψεις από πέρυσι που δεν έχουν καλυφθεί, ενώ μητέρες αναγκάζονται να αφήνουν τις δουλειές τους και βρίσκονται για ώρες έξω από το σχολείο για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά αν παραστεί ανάγκη.

Το ίδιο συμβαίνει και σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου μητέρα μαθητή ΑμεΑ πηγαίνει μαζί με τον γιο της στο σχολείο, λόγω έλλειψης ΕΒΠ.

Όπως μάλιστα αναφέρει η ίδια χαρακτηριστικά, «Μετά την τελευταία τροποποίηση της νομοθεσίας έχει βγει ότι να είναι ένα ΕΒΠ σε κάθε σχολείο και στο δικό μας το σχολείο υπάρχουν 4 παιδιά. Ο γιος μου είναι σε καρότσι και χρειάζεται βοήθεια και τις 6 ώρες, είτε για να πάει τουαλέτα, είτε για να βγάλει ένα βιβλίο, οτιδήποτε».

Γιώργος Βασιλείου

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ειδική αγωγή, μαρκαδόροι, παιδί, μαθητής
Η συμπερίληψη στην εκπαίδευση είναι κάτι περισσότερο από ό,τι πιστεύουν πολλοί
«Ας σταθούμε στα παιδιά με απώλειες, ως Άνθρωποι, γιατί η μεγαλύτερη μορφή αναπηρίας είναι η απαξίωση των ατόμων με αναπηρία»
Η συμπερίληψη στην εκπαίδευση είναι κάτι περισσότερο από ό,τι πιστεύουν πολλοί