kleista sxoleia
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
«Σε μια συγκυρία εφιαλτική για το δημόσιο σχολείο που η κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική βασίζεται στη λογική της λιτότητας και των περικοπών σε άθλια κτίρια και υποδομές που δεν εξασφαλίζονται οι στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες αδιαφορώντας για την υποβάθμιση των όρων μάθησης και διδασκαλίας»

Τα πρώτα «έργα και ημέρες» Διευθυντή Δ.Ε. Πειραιά είναι δήγματα (δαγκώματα) γραφής μιας αυταρχικής και στατοκρατικής αντίληψης για την εκπαίδευση.

Είχαμε επισημάνει ότι στον χαιρετισμό του ο νέος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά αναπαράγει το κυβερνητικό δόγμα «νόμος και τάξη» στολισμένο με ωραιολογίες για το «λειτούργημα του εκπαιδευτικού» και το «δημόσιο σχολείο» επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως διεκπεραιωτή της κυβερνητικής πολιτικής.

Συνάντηση με τον Αστυνομικό Διευθυντή

Αυτό αποτυπώνεται ακόμα πιο έντονα και στη «συνάντηση συνεργασίας» του Διευθυντή Δ.Ε. Πειραιά με Δ/ντή Αστ. Δ/νσης Πειραιά & Αντιδημάρχους Παιδείας την Τετάρτη 28/09/2022, στο γραφείο του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Πειραιά. Ποιο ήταν το θέμα; «Η αντιμετώπιση των καταλήψεων και το φαινόμενο του εκφοβισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς του». Προσέξτε και μόνο τη συσχέτιση των δυο θεμάτων. Οι καταλήψεις που αποτελούν μια μορφή κινητοποιήσεων των μαθητών συσχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό. Στη συνάντηση, όπως μας ενημερώνει το σχετικό δελτίο τύπου συμμετείχαν ο Ταξίαρχος ΕΛ.ΑΣ κ. Κωστάζος Πρωτοσίλαος, Δ/ντής Αστυνομικής Δ/νσης Πειραιά και αντιδήμαρχοι Δήμων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Στο ίδιο δελτίο τύπου γίνεται φραστικά προσπάθεια καθησυχασμού της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας με διατυπώσεις, όπως: «Κυρίαρχη η κοινή θέση ότι δεν ποινικοποιούμε ανηλίκους μαθητές, η παρουσία της ΕΛ.ΑΣ παραμένει διακριτική, ενώ στην περίπτωση παρεμπόδισης μαθητών ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας οι Δ/ντές υποχρεούνται να παράσχουν άμεσα σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ταυτόχρονη συμπλήρωση και φύλαξη ηλεκτρονικού ημερησίου δελτίου φοίτησης (απουσιολόγιο).

Ο Δημοκρατικός διάλογος έχει πρώτιστη θέση στο Δημόσιο σχολείο για την επίλυση των προβλημάτων, όπου καθετί μπορεί να επιλυθεί, αρκεί το Δημόσιο Σχολείο να παραμένει ανοικτό προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας.»

Όμως εγείρονται πολλά ερωτήματα, όπως αυτή η υπερβολική πίεση που ασκείται και ένα κλίμα αυταρχισμού με εκφράσεις όπως «οι Δ/ντές υποχρεούνται να παράσχουν άμεσα σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ταυτόχρονη συμπλήρωση και φύλαξη ηλεκτρονικού ημερησίου δελτίου φοίτησης (απουσιολόγιο).» Είναι φανερή η πίεση προς τους Διευθυντές, Τι εννεοεί ο ΔΙΔΕ μήπως ότι πρέπει «να διδάξουν» οι ίδιοι οι Διευνθυντές  «εξ αποστάσεως» ή ότι πρέπει να πιέσουν ακόμα και να εκφοβίσουν τους εκπαιδευτικούς «να παράσχουν άμεσα σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ταυτόχρονη συμπλήρωση και φύλαξη ηλεκτρονικού ημερησίου δελτίου φοίτησης (απουσιολόγιο).»

Και όταν ο ΔΙΔΕ γράφει «άμεσα» εννοεί, όπως έχει ακουστεί από πολλούς Διευθυντές ότι την πρώτη ώρα κατάληψη και τη δεύτερη «άμεσα» «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Χαρακτηριστικό του υπερβάλλοντα ζήλου και της αυταρχικής εφαρμογής των νόμων από τον ΔΙΔΕ είναι και ανάλογο έγγραφο που εστάλη από τον ίδιο στα σχολεία που αναφέρει: «Υπενθυμίζουμε ότι, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν πραγματοποιούνται τα δια ζώσης μαθήματα , θα πρέπει οι σχολικές μονάδες να ενεργοποιούν άμεσα τις διαδικασίες τηλεκπαίδευσης σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία … >>. (Η υπογράμμιση στο έγγραφο).

Να θυμίσουμε ότι αυτή την πρακτική είχε καταδικάσει πριν από λίγες μέρες και η ΕΛΜΕ Πειραιά με ανακοίνωσή της που τόνιζε μεταξύ άλλων: "Ταυτόχρονα, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταγγέλλει την απόπειρα του νέου ΔΙΔΕ Πειραιά να εφαρμόσει με υπερβολική ζέση –σαν πρόθυμος από καιρό-την κατεύθυνση του Υπουργείου να χρησιμοποιήσει τον κλάδο ως απεργοσπαστικό μηχανισμό των μαθητικών κινητοποιήσεων αλλά και καταδότη μαθητών, μέσω της πραγματοποίησης τηλεκπαίδευσης σε υπό κατάληψη σχολεία." Τέλος "Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να μην κάνουν webex σε υπό κατάληψη σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ (379/29-9-2021) έχει κηρύξει απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία."

Όχι on line χωροφύλακες των μαθητικών αγώνων – Όχι τηλεκπαίδευση δια πάσαν νόσον!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, το ΥΠΑΙΘ και ο διοικητικός μηχανισμός της εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) αντιμετωπίζουν το μαθητικό κίνημα ως εχθρό. Για αυτό και η «εξ αποστάσεως» αποτελεί «φάρμακο διά πάσαν νόσον».  Όμως εμείς είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι οι χωροφύλακες των παιδιών μας! Για αυτό και αρνούμαστε όταν το σχολείο βρίσκεται υπό κατάληψη να παρέχουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ας επαναλάβουμε, επίσης, ότι τηλεκπαίδευση σημαίνει μάθημα από την κουζίνα και από το κρεβάτι, με κρύο και με θόρυβο, παρουσία τρίτων. Με τον τρόπο αυτό, το μικρό σχετικά κόστος συντήρησης, διαμόρφωσης και θέρμανσης των σχολείων, μεταφέρεται πολλαπλάσιο στο κάθε σπίτι ξεχωριστά. Ακόμη χειρότερα, με πρόσχημα την τηλεκπαίδευση εγκαταλείπεται ο σχολικός χώρος.  Η τηλεκπαίδευση δε διασφαλίζει χώρο ασφαλή και κατάλληλο για όλα τα παιδιά. Δεν είναι προσαρμοσμένη, και πιθανότατα δεν γίνεται ποτέ να προσαρμοστεί, στο «σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο».

Προτεραιότητα το σπάσιμο των καταλήψεων; Και τα προβλήματα της εκπαίδευσης;

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΔΙΔΕ Πειραιά βάζει σε πρώτη προτεραιότητα το σπάσιμο των καταλήψεων, αλλά και των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών (απεργία – αποχή από Μέντορες/Συντονιστές) φέρνοντας την Αστυνομία στα Γραφεία της Διεύθυνσης – προσεχώς και στις αυλές των σχολείων;- αντί για τα καυτά προβλήματα της εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ στη ΔΙΔΕ Πειραιά αστυνομία υπήρχε, όχι όμως και ο ίδιος ο Διευθυντής ΔΕ. Για να μην αναφερθούμε στην απίστευτη ταλαιπωρία που έχουν υποστεί αναπληρωτές και νεοδιόριστοι στον Πειραιά με την κατάφωρη παραβίαση του πίνακα κατάταξης των αναπληρωτών, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και της ΔΙΔΕ.

Σε μια συγκυρία εφιαλτική για το δημόσιο σχολείο που η κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική βασίζεται στη λογική της λιτότητας και των περικοπών σε άθλια κτίρια και υποδομές που δεν εξασφαλίζονται οι στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες αδιαφορώντας για την υποβάθμιση των όρων μάθησης και διδασκαλίας. Μια πολιτική που στο όνομα της «ολιστικής μεταρρύθμισης» διώχνει τη νεολαία από τα δημόσια σχολεία και σχολές για να τα στείλει στα ιδιωτικά. Επιδιώκει να μετατρέψει το σχολείο σε εμπορικό μαγαζί και τον εκπαιδευτικό σε κακοπληρωμένο άβουλο υπάλληλο.

Είναι φανερό ότι η απάντηση στα προβλήματα από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, την κυβέρνηση της ΝΔ και τον διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) είναι ο αυταρχισμός, οι προσφυγές στα δικαστήρια και οι εκβιασμοί!  Άλλωστε τα φαινόμενα αυταρχισμού Διευθυντών ΔΕ και διοικητικού μηχανισμού είναι στην ημερήσια διάταξη και ανατανακλούν τη γενικότερη πολιτική της φτώχειας, της γενικευμένης ακρίβειας, της καταστολή, των απαγορεύσεων, της αστυνομοκρατίας, των αντιδημοκρατικών νόμων και της περιστολής των κάθε είδους λαϊκών, εργατικών και νεολαιίστικων δικαιωμάτων.

Δεν έχουν κατανοήσει, όμως ότι με τρομοκρατία και απειλές δε γίνεται Παιδεία, γιατί το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν είναι έξω και αντίθετο από τις ανάγκες όσων αναπνέουν την κιμωλία στην τάξη, γιατί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν αποδείξει ότι στις κρίσιμες στιγμές μπορούν να νικήσουν τους δαίμονες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα