Η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρεται σε όσα έγιναν στο 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Σε σχολιασμό της στάσης ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ – ΠΕΚ στο 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, προχώρησε η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ – ΠΕΚ  ΣΤΟ 20Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ  

"Στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ οι παρατάξεις των ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ με  πραξικοπηματικές ενέργειες κατήργησαν ψηφισμένες θέσεις του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση για να προωθήσουν τις παραταξιακές τους προτάσεις που συγκλίνουν στην “καλή” αξιολόγηση. Επιχείρησαν να νομιμοποιήσουν την απαράδεκτη στάση που κράτησαν  για να σταματήσουν τον αγώνα κατά της αξιολόγησης, όταν πρόεδροι που ανήκουν στις δυνάμεις ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ, αλλάζοντας τις αποφάσεις των ΓΣ των ΕΛΜΕ, δεν ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας αποχής στη ΓΣ των προέδρων στις 16/10/2021.  

Οι παρατάξεις των ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ καταστρατηγώντας κάθε έννοια δημοκρατικής διαδικασίας και αγνοώντας επιδεικτικά ότι ανώτατο όργανο των συνδικαλιστικών διαδικασιών του κλάδου είναι τα συνέδριά του, κατήργησαν  τον κυρίαρχο ρόλο που έχουν οι ίδιοι οι σύνεδροι σε αυτά. Στην πιο κρίσιμη διαδικασία, αυτή  των ψηφοφοριών, τους απαγόρευσαν να έχουν λόγο στις διαδικασίες και στις αποφάσεις. Παραβίασαν το καταστατικό της ΟΛΜΕ που αναφέρει ξεκάθαρα: «Ποτέ δεν υποβάλλεται θέμα σε ψηφοφορία, αν δεν εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών γι’ αυτό το θέμα. Αν ληφθεί τέτοια απόφαση είναι άκυρη.» (άρθ. 41, παρ. 8) 

Η πλειοψηφία του προεδρείου επέβαλε πραξικοπηματικά τη δική του διαδικαστική πρόταση και δεν επέτρεψε σε συνέδρους να εκφράσουν τη διαφωνία τους για τη διαδικασία που επιβλήθηκε. Το γεγονός αυτό είναι μνημείο αυταρχισμού. Οι προτάσεις που είχαν κατατεθεί από παρατάξεις και συνέδρους αριθμήθηκαν και τέθηκαν για ψηφοφορία στο Συνέδριο χωρίς καμιά συζήτηση. Το προεδρείο ανακοίνωνε το νούμερο της πρότασης και χωρίς καμία διευκρίνιση, με ανάταση των χεριών στο υπέρ, κατά, λευκό ψηφιζόταν από τις παρατάξεις ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ. Οι σύνεδροι δεν γνώριζαν το περιεχόμενο των προτάσεων που είχαν κατατεθεί και ψήφιζαν αριθμούς (το ψήφισμα 1, η πρόταση 12, κλπ).  

Αντιπρόσωποι της Ε ΕΛΜΕ επίμονα προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε τον αντιδημοκρατικό κατήφορο των κυβερνητικών παρατάξεων και αποχωρήσαμε με τους αντιπροσώπους των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων, της Αγωνιστικής Συσπείρωσης και των Αγωνιστικών Κινήσεων που αρνήθηκαν να νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους μια παρωδία συνεδρίου. Ύστερα από αυτό, οι δυνάμεις ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ ολοκλήρωσαν την ψηφοφορία μέσα σε λίγη ώρα!!  

Η κοινή πρόταση ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ και η ψήφισή της από τη ΔΑΚΕ είναι ενδεικτική για τις διεργασίες συγκλίσεων για κυβερνήσεις εθνικής συνεννόησης που θα περάσουν μαζί όλα τα αντεργατικά μέτρα και θα μετατρέψουν το συνδικαλιστικό κίνημα σε χειροκροτητή της πολιτικής τους. Με τον βαρύγδουπο τίτλο «Συνθετική πρόταση για την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης από ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ» κατατέθηκε στην επιτροπή θέσεων και ψηφίστηκε και από τους αντιπροσώπους της ΔΑΚΕ. Σε ένα πολυσέλιδο κείμενο (22 σελίδες) επαναλαμβάνουν θέσεις του κλάδου, αποφάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΓΣ, ενώ απουσιάζει οποιαδήποτε κριτική στην βαθύτατα αντιλαϊκή και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης. Δεν λένε κουβέντα για την ακρίβεια, για τις αναστολές εργασίας, ενάντια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τον όλεθρο που συνεπάγεται για την ανθρωπότητα. Αφήνουν ακάλυπτο τον κλάδο και το δημόσιο σχολείο στην γενικευμένη επίθεση που δέχονται. Είναι φανερό ότι με τη στάση τους αυτή υπονομεύουν την δυνατότητα του κινήματος να αποτελεί αντίπαλο δέος  με προοπτική νίκης. 

Με όσα γράφουν για την αξιολόγηση συναινούν στα αντιεκπαιδευτικά κυβερνητικά σχέδια. Δεν λένε κουβέντα για την αυτοαξιολόγηση της κυβέρνησης της Ν.Δ. που κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς και αποτελεί τον προθάλαμο για την ατομική αξιολόγηση. Καλούν σε διάλογο την κυβέρνηση για την αξιολόγηση και φτάνουν στο σημείο να προτείνουν την εφαρμογή της λεγόμενης αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, ντρέπονται όμως να την αναφέρουν με το πραγματικό της όνομα, αυτό της αξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής, το νόμο Γαβρόγλου που ψηφίστηκε το 2018. Τολμούν και προτείνουν διάλογο με το Υπουργείο παιδείας για την αξιολόγηση και μάλιστα φτάνουν στο σημείο να προτείνουν διασύνδεση της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ με το Υπουργείο με την λεγόμενη ‘‘Σχολική Χάρτα’’ που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εφαρμογή της αξιολόγησης.  Την ίδια στιγμή καταψήφισαν κάθε αγωνιστική πρόταση διεκδίκησης για αυξήσεις στους μισθούς, τη μη εφαρμογή του ΑΣΕΠ, μη συμμετοχή σε ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών (ΔΑΚΕ και ΠΕΚ δήλωσαν υπέρ των ηλεκτρονικών εκλογών), κ.ά.  

Αγνοούν επιδεικτικά την απεργία αποχή που έγινε το μέσο με το οποίο ο κλάδος όχι μόνο αντιστάθηκε, αλλά αποκάλυψε τα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας και αποτελεί αγωνιστική παρακαταθήκη του κλάδου. Σαν να μην ήταν το 90% των εκπαιδευτικών υπέρ της απεργίας αποχής από αυτή, σαν να μην είχε πλειοψηφήσει σε τρεις γενικές συνελεύσεις προέδρων η συνέχιση της απεργίας αποχής (με ποσοστό πάνω από το 50%). Σκόπιμα ξεχνούν ότι όσες φορές κατέθεσαν σε Γ.Σ. των ΕΛΜΕ πρόταση υπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, καταψηφίστηκαν από τις ΓΣ και αυτό συνέβη και στις πρόσφατες ΓΣ των ΕΛΜΕ και δεν πέρασε στη ΓΣ των προέδρων στις 2/4/2022 η πρότασή τους. Σκόπιμα ξεχνούν τις αποφάσεις  προηγούμενων συνεδρίων κατά της αξιολόγησης (13ο συνέδριο που έγινε το 2007, 15ο το 2011, 16ο το 2013), αποφάσεις ΔΣ ΟΛΜΕ (2014) και ΓΣ προέδρων και αναφέρονται σε όσα τους βολεύουν. 

Ο λόγος πέφτει τώρα στον κλάδο, στα πρωτοβάθμια σωματεία και τις Γενικές Συνελεύσεις. Στις σημερινές σκληρές πολιτικές συνθήκες, του πολέμου, της ακρίβειας και της φτώχειας, του χτυπήματος των συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, η ανασυγκρότηση των σωματείων σε ταξική και αγωνιστική κατεύθυνση είναι αναγκαία όσο ποτέ, σε σύγκρουση με τις δυνάμεις της ηττοπάθειας, της συνθηκολόγησης και της υποταγής. 

Ο κλάδος με την έναρξη της χρονιάς να προχωρήσει σε παρατεταμένο και πολύμορφο αγώνα με βασικές διεκδικήσεις την ανατροπή της αξιολόγησης, της τράπεζας θεμάτων, της ΕΒΕ, του ν. Χατζηδάκη, τη διεκδίκηση για αύξηση στους μισθούς. Με προκήρυξη απεργίας αποχής, απεργίες, διαδηλώσεις, με συγκρότηση επιτροπών αγώνα και απεργιακών ταμείων. 

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να μην νομιμοποιήσουν αποφάσεις πραξικοπηματικών ενεργειών που θα τις εμφανίσουν ως αποφάσεις του κλάδου, να τις καταγγείλουν και να αναλάβουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες."

Για το Δ.Σ. 

Ο Πρόεδρος                                           Η Γραμματέας 
Χρήστος Ζαγανίδης                              Ειρήνη Σωπιάδου 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

μαθητές
Απρόκλητη επίδειξη αστυνομικής τρομοκρατίας σε ανήλικους μαθητές και εκπαιδευτικούς

Απίστευτο αλλά αληθινό!

Xωρίς λόγο και αιτία, μέλη μιας διμοιρίας MAT ζήτησαν ταυτότητα και  προέβησαν σε έλεγχο της...

Απρόκλητη επίδειξη αστυνομικής τρομοκρατίας σε ανήλικους μαθητές και εκπαιδευτικούς
oikonomou
Οικονόμου: Πότε θα διεξαχθούν οι εκλογές-«Δεν θα συνεργαστούμε με την Ελληνική Λύση»
«Δεν θα μας κατηγορήσει κανείς,  αν διεξαχθούν 2-3 μήνες πριν» δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Οικονόμου: Πότε θα διεξαχθούν οι εκλογές-«Δεν θα συνεργαστούμε με την Ελληνική Λύση»
Κιβωτός του Κόσμου
Κιβωτός του Κόσμου: Εισαγγελική έρευνα για τον π. Αντώνιο και άλλους δέκα για τέσσερα κακουργήματα
Εισαγγελική έρευνα για τον πατέρα Αντώνιο και άλλους δέκα για τέσσερα κακουργήματα
Κιβωτός του Κόσμου: Εισαγγελική έρευνα για τον π. Αντώνιο και άλλους δέκα για τέσσερα κακουργήματα
ekpaideytikos, τάξη, άνθρωποι,
Νεοδιόριστοι: «Ημι-μόνιμο προσωπικό» αυτοί που κρατούσαν την εκπαίδευση όρθια
Είναι η γενιά εκπαιδευτικών που έχει κάνει τις περισσότερες σπουδές, έχει δώσει τις περισσότερες εξετάσεις και έχει αδικηθεί περισσότερο από κάθε άλλη
Νεοδιόριστοι: «Ημι-μόνιμο προσωπικό» αυτοί που κρατούσαν την εκπαίδευση όρθια