Υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στο ΙΕΠ «βλέπουν» και στο ΙΕΠ οι εκπαιδευτικοί – Τι ζητούν από τον πρόεδρο του ΙΕΠ

Επιστολή στον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ιωάννη Αντωνίου, έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ), κάνοντας λόγο για «υποβάθμιση-απαξίωση» της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στο ΙΕΠ.

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η υποβάθμιση διαφαίνεται με την απουσία αντίστοιχης θέσης Συμβούλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αυτόνομης μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο Τμήμα Α΄: Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως αυτά ήταν θεσμοθετημένα στο παρελθόν στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Μάλιστα, αναφέρουν ότι «προκηρύχθηκε κοινή θέση Συμβούλου Α’, Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας , με αποτέλεσμα τη σαφή υποβάθμιση τόσο της Εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών όσο και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης».

Τέλος ζητούν τη θεραπεία της τρέχουσας προκήρυξης, αναμένοντας τις ενέργειες του προέδρου του ΙΕΠ.

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

«Υποβάθμιση- απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής».

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Σε συνέχεια της πρόσφατης επιστολής μας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., αναφορικά με την υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα, διαβλέπουμε υποβάθμιση και σε επίπεδο Ι.Ε.Π., αφενός με την απουσία αντίστοιχης θέσης Συμβούλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αφετέρου αυτόνομης μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο Τμήμα Α΄: Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως αυτά ήταν θεσμοθετημένα στο παρελθόν στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Στην ανακοίνωση του Δ. Σ. του Ι.Ε.Π. (αρ. πρωτοκ. 6893/3-6-2022, ΑΔΑ: 9ΝΩΓΟΞΛΔ-2Τ1), με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι προκηρύχθηκε κοινή θέση Συμβούλου Α’, Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας , με αποτέλεσμα τη σαφή υποβάθμιση τόσο της Εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών όσο και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία είναι διεπιστημονική, κανένα γνωστικό αντικείμενο δεν μπορεί να την επικαλείται ως δικό του θέμα, αλλά όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτήν (UNESCO, 2005). Επιπλέον συνεκτιμώντας ότι:

1. Ορθά ο νομοθέτης προσθέτει την έννοια της Αειφορίας στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) (Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία -Κ.Ε.Α. στο Ν. 4547/18 και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία – Κ.Ε.ΠΕ.Α. στο Ν. 4823/21 ).

2. Υφίσταται αυτόνομη Διεύθυνση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με την επωνυμία «Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία»

3. Σύμφωνα με το πρόσφατα εκδοθέν Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Υ.Α. 66152/ΓΔ4/1-6- 2022- Φ.Ε.Κ. 2820/τ. Β΄/6-6-2022), υφίσταται αυτόνομο μάθημα/αντικείμενο “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” για το οποίο “τρέχει” επιμορφωτικό έργο επιμορφωτών Β΄.

Εδώ να σημειώσουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με το περιεχόμενό του και την ελλιπή επικαιροποίηση σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα και τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης .

 4. Στο Νόμο 4823/2021 εσφαλμένα δεν υπάρχει πρόβλεψη Συμβούλων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (πρώην Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία) ούτε καν σε Περιφερειακό επίπεδο, θεωρούμε απολύτως λανθασμένη τη συνένωση, σε επίπεδο Συμβούλων Ι.Ε.Π., της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία με τις Φυσικές Επιστήμες, που οδηγεί τελικά στην υποβάθμιση και των δυο επιστημονικών πεδίων και εκφράζουμε την ανάγκη δημιουργίας διακριτών θέσεων Συμβούλων Ι.Ε.Π. τόσο για την “Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία” όσο και για τις Φυσικές Επιστήμες, ώστε να διατηρηθεί υψηλό το επίπεδό τους, όπως ήταν στο παρελθόν.

Ευελπιστώντας στην κατανόηση των όσων παραπάνω αναφέρουμε, αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες προς ικανοποίηση του αιτήματός μας και τη θεραπεία της τρέχουσας προκήρυξης.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

rena_koumioti
Ρένα Κουμιώτη: Στο γηροκομείο η θρυλική τραγουδίστρια – Δε γνωρίζει ότι έχει πεθάνει ο γιος της
Η ίδια, ύστερα από απόφαση δικής της αλλά και των πολύ στενών της συγγενών, αποφάσισε να φιλοξενηθεί στο Γηροκομείο Αθηνών. Εκεί όπου φιλοξενείται τα...
Ρένα Κουμιώτη: Στο γηροκομείο η θρυλική τραγουδίστρια – Δε γνωρίζει ότι έχει πεθάνει ο γιος της
dimosio
Β’ Κύκλος Κινητικότητας: Δημοσιοποίηση κενών θέσεων και αιτήσεις για μετάταξη η απόσπαση
Κάθε ενδιαφερόμενος υπάλληλος δύναται να υποβάλει αίτηση για μετάταξη σε κενή οργανική θέση ή/και για απόσπασή του για προσωρινή κάλυψη αναγκών από...
Β’ Κύκλος Κινητικότητας: Δημοσιοποίηση κενών θέσεων και αιτήσεις για μετάταξη η απόσπαση
Android
Πώς θα ενεργοποιήσετε την ειδοποίηση της Google για να λαμβάνετε «σήμα» την ώρα του σεισμού στο κινητό σας
Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου ισχυρού σεισμού που σημειώθηκε στην Εύβοια και... ταρακούνησε για τα καλά και την Αθήνα, πολλοί χρήστες κινητών έλαβαν...
Πώς θα ενεργοποιήσετε την ειδοποίηση της Google για να λαμβάνετε «σήμα» την ώρα του σεισμού στο κινητό σας