ekpaideutikos
«Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού θεωρείται η επαγγελματική πρόοδος που επιτυγχάνει ο/η εκπαιδευτικός, μέσω της οποίας αποκτά μεγαλύτερη εμπειρία σχετικά με το εκπαιδευτικό έργο»

Ύστερα από τη μελέτη της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, τα συμπεράσματα της ερευνητικής μας προσέγγισης, τα συμπεράσματα του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές σχετικά με το μέλλον που αναδεικνύουν την προώθηση και υποστήριξη της συνεχούς επαγγελματικής τους ανάπτυξης καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού βίου προκειμένου να καλύπτει πιο συστηματικά τα θέματα και τις ευκαιρίες μάθησης που συνδέονται με την εργασία τους (2020/C 193/04, 17-18), την αναφορά του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις εκπαιδευτικές πολιτικές Ευρυδίκη (Eurydice) ότι στην Ελλάδα οι Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχουν περισσότερο γενική επιστημονική συγκρότηση, χωρίς ουσιαστική σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων με θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής κατάρτισης (Eurydice, 2004, pp.5-29), συνάγεται ότι η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού ως διαδικασία συνδέεται με τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού που αποσκοπούν στη βελτίωση τόσο των επαγγελματικών του γνώσεων και δεξιοτήτων όσο και στην ενίσχυση της αυτογνωσίας και της προσαρμογής του στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. 

Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού θεωρείται η επαγγελματική πρόοδος που επιτυγχάνει ο/η εκπαιδευτικός, μέσω της οποίας αποκτά μεγαλύτερη εμπειρία σχετικά με το εκπαιδευτικό έργο, ώστε να προωθεί σύγχρονες και καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, στρατηγικές και μεθόδους.

Τα προγράμματα επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού διακρίνονται ανάλογα με το είδος, τη μορφή και τον χώρο διεξαγωγής τους:

1. Τα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης με επίκεντρο τη σχολική μονάδα συνδυάζουν την ενδοσχολική με την εξωσχολική υποστήριξη. Τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών μπορούν να αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ή σύμπραξη σχολικών μονάδων σε συνεργασία με εγκεκριμένους

Επιμορφωτικούς Φορείς. Τα προγράμματα αυτά πέρα από τις όποιες δυνατότητες ή αδυναμίες έχουν στη λειτουργία τους είναι ωφέλιμο να δομηθούν και να προωθηθούν συνεργατικές κοινότητες μάθησης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές. Έμπειροι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές θα μπορούν να συνδράμουν ως καθοδηγητές στον στρατηγικό σχεδιασμό της διδασκαλίας, στην ανάπτυξη ποιοτικών διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών, στη διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση διδακτικών ενοτήτων, στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών.

Ωστόσο, τα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού με επίκεντρο το σχολείο παρουσιάζουν και αδυναμίες, διότι απευθύνονται σε συγκεκριμένη σχολική μονάδα και ο ετήσιος προγραμματισμός συντάσσεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και κατ΄ επέκταση των μαθητών/τριών, ενώ παράλληλα η σχολική μονάδα δεν διαθέτει τον αναγκαίο εξοπλισμό αλλά και το εξειδικευμένο προσωπικό για να υποστηρίξει τέτοια επιμορφωτική επιλογή.

2. Τα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού που διεξάγονται εκτός του σχολείου αναλαμβάνουν πιστοποιημένοι Επιμορφωτικοί Φορείς, όπως Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Ι.Ε.Π., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Επιστημονικές Ενώσεις Εκπαιδευτικών, μπορούν να συνδέονται με τις πραγματικές επαγγελματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού ως προς τα γνωστικά αντικείμενα, τη διδακτική μεθοδολογία, την ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση, αλλά και με τον τρόπο που εξελίσσεται ο/η εκπαιδευτικός ως πρόσωπο ενσωματώνοντας στο πεδίο τους καλές πρακτικές για την ενίσχυση της θετικής αυτοαντίληψης, την αντιμετώπιση του άγχους και της απογοήτευσης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, τη δοκιμή καινοτόμων διδακτικών και παιδαγωγικών προσεγγίσεων.

Πηγή

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, Συμπεράσματα του Συμβουλίου για τους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές για το μέλλον, 2020/C 193/04, Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βρυξέλλες, 9 Ιουνίου 2020.

Eurydice, Evaluation of Schools providing Compulsory Education in Europe, Eurydice European Unit, Brussels, 2004.

* Γεώργιος Δ. Τσαντάκης, Συγγραφέας-Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

royla pispirigkou
Ρούλα Πισπιρίγκου: Σήμερα η απόφαση του Δικαστηρίου για τον θάνατο της 9χρονης Τζωρτζίνας
Σύμφωνα με την κατηγορία, το κίνητρο για την εγκληματική ενέργεια σε βάρος της κόρης της για την Πισπιρίγκου ήταν συγκεκριμένα «παθογενή»...
Ρούλα Πισπιρίγκου: Σήμερα η απόφαση του Δικαστηρίου για τον θάνατο της 9χρονης Τζωρτζίνας
γιατροί
Υγειονομικοί: «Οι μεταρρυθμίσεις Γεωργιάδη διαλύουν το ΕΣΥ - Τιμοκατάλογος δεν μπαίνει στην Υγεία»
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) ανανέωσαν το...
Υγειονομικοί: «Οι μεταρρυθμίσεις Γεωργιάδη διαλύουν το ΕΣΥ - Τιμοκατάλογος δεν μπαίνει στην Υγεία»