golearn-engl_970-250
«Όσον αφορά τη βαθμολογία, τι να κάνω; Να είμαι πιο επιεικής; Να φουσκώσω, ίσως και να παραφουσκώσω, τις βαθμολογίες; Μήπως να βάλω σε όλες και όλους 20, μία ισοπεδωτική αξιολόγηση, αντίδραση στην επίμονη προσπάθεια ισοπέδωσης του Υπουργείου;»

Ολο τον παραλογισμό της επιμονής Κεραμέως στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων απο εφέτος, μια ακόμα δύσκολη χρονιά για τα σχολεία και της εξίσου επίμονης άρνησής της να μειώσει την ύλη των εξετάσεων παρά τις εκκλήσεις εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων, περιγράφεται σε επιστολή εκπαιδευτικού.

Πρόκειται για επιστολή που απέστειλε ο φιλόλογος Βαγγέλης Δήμας στο Υπουργείο Παιδείας και στη Διεύθυνση δευτεροβάθμιας Α' Αθήνας στην οποία δηλώνει ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την ύλη στο μάθημα της Μεσαιωνικής Ιστορίας Β' Λυκείου ενόψει μάλιστα της τράπεζας θεμάτων και ζητώντας οδηγίες τι να κάνει. Απολαύστε:

Δεν κατάφερα να ολοκληρώσω την ύλη ενόψει της Τράπεζας Θεμάτων. Τι να κάνω;

Αξιότιμε κύριε Διευθυντή,

      Παρά τις προσπάθειές μου να ολοκληρώσω την εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Μεσαιωνικής Ιστορίας της Β' Λυκείου δεν τα κατάφερα. Έφτασα καταϊδρωμένος μέχρι τον Διαφωτισμό, έχοντας μάλιστα προσπεράσει τις Ανακαλύψεις και τη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση. Είχα στείλει επιστολές στο Υπουργείο Παιδείας στην αρχή του έτους, επισημαίνοντας τον όγκο της ύλης και εκφράζοντας την αδυναμία μου να την ολοκληρώσω, επικαλούμενος τόσο την εμπειρία μου όσο και την εμπειρία άλλων συναδελφισσών και συναδέλφων. Έχουμε όλες/όλοι μας μακροχρόνια τριβή με το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο και το συγκεκριμένο - σε πολλά σημεία προβληματικό - εγχειρίδιο, αλλά έχουμε μάθει γενικά να θεραπεύουμε τις αστοχίες του.

      Επίσης, να τονίσω, αν και υποτίθεται εξυπακούεται, ότι θέλουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν κριτική ικανότητα, ιστορική συνείδηση, να εκτιμήσουν ό,τι καλό έχουν χτίσει οι προηγούμενοι αλλά και να μπορέσουν να διακρίνουν ό,τι χρειάζεται αλλαγή ή γκρέμισμα. Έτσι, να βάλουν το λιθαράκι τους - και ίσως όχι μόνο - στην βελτίωση της εικόνας και της ουσίας του κόσμου.

     Θα μπορούσα, βέβαια, να είχα καλύψει με συνοπτικές διαδικασίες και ειδικότερα με συνοπτικές σημειώσεις την υπολειπόμενη ύλη, να τα έχω καταγράψει όλα με ωραία μεγάλα γράμματα στο βιβλίο ύλης και να είμαι καλυμμένος. Και όλα ωραία και καλά!

      Θα μπορούσα να έχω επικεντρωθεί στα βασικά σημεία κάθε ενότητας, δίνοντας στα παιδιά το ζουμί και προσπερνώντας τα άλλα, τα υποτίθεται ασήμαντα.

Θα μπορούσαμε να μην έχουμε ξεκινήσει με την ομάδα των παιδιών ενδιαφέρουσες συζητήσεις για θέματα της επικαιρότητας, παραδείγματος χάρη για πολέμους κοντινούς  και μακρινούς. Και πολλά άλλα.

     Φαίνονται πολυτέλειες, παρόλα αυτά δεν νιώθω ίχνος ενοχής, σαν να τα έχω δηλαδή καλά με τη συνείδησή μου. Θα μου πείτε αυτό που μετράει είναι να τα έχεις καλά με τους νόμους και γενικώς τις επιταγές του εκάστοτε Υπουργείου. Η ηγεσία του όμως συχνότατα δεν είναι άνθρωποι της εκπαίδευσης και κυρίως, μου φαίνεται, ότι δεν πονάνε την εκπαίδευση και κυρίως τη δημόσια εκπαίδευση. Γι' αυτό στέκομαι όχι μόνο προβληματισμένος αλλά ιδιαιτέρως και κυρίως καχύποπτος.

      Σας καταθέτω, λοιπόν, κάποιες απορίες μου και παρακαλώ να μου προτείνετε τι μπορώ να κάνω. Να ενθαρρύνω τις μαθήτριες και τους μαθητές μου να διαβάσουν μόνες/οι τους ό,τι δεν τους έχω διδάξει; Να τους εφοδιάσω με τις σχετικές σημειώσεις; Όσον αφορά τη βαθμολογία, τι να κάνω; Να είμαι πιο επιεικής; Να φουσκώσω, ίσως και να παραφουσκώσω, τις βαθμολογίες; Μήπως να βάλω σε όλες και όλους 20, μία ισοπεδωτική αξιολόγηση, αντίδραση στην επίμονη προσπάθεια ισοπέδωσης του Υπουργείου;

     Τελειώνοντας: εάν διαπιστώσω ασάφεια σε κάποιο/α από τα θέματα που θα μας κληρωθούν ( ανεξάρτητα αν θα το επιλέξω/ουμε), πώς θα το/τα εξηγήσω στα παιδιά; Μήπως μας παρέχεται η δυνατότητα επικοινωνίας με την συντάκτρια καταθέτρια ή τον συντάκτη καταθέτη, για να ζητήσουμε διευκρινίσεις;

Σας ευχαριστώ,

Βαγγέλης Δήμας,

εργαζόμενος στο 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Υγεία: Γιατί είναι ότι καλύτερο να βάζετε τα λεμόνια στην κατάψυξη;

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

petros filippidis
Δίκη Φιλιππίδη: «Είχε πάει με το μισό θέατρο. Γιατί να μου βιάσει το παιδί;» είπε μάρτυρας
Με καταθέσεις μαρτύρων συνεχίζεται η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη απόντος του κατηγορούμενου-Κατεβλήθη η εγγύηση των 20.000 ευρώ για την αποφυλάκιση του
Δίκη Φιλιππίδη: «Είχε πάει με το μισό θέατρο. Γιατί να μου βιάσει το παιδί;» είπε μάρτυρας
fotia pyrkagia elikoptero
Φωτιά στο Πόρτο Γερμενό: «Εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση» - Ισχυροί άνεμοι στην περιοχή
Οι ισχυροί άνεμοι κάνουν την κατάσταση πολύ δύσκολη, δηλώνει ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Μάνδρας
Φωτιά στο Πόρτο Γερμενό: «Εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση» - Ισχυροί άνεμοι στην περιοχή
Ιωάννινα: Σοβαρά στεγαστικά ζητήματα στις σχολικές μονάδες
Συνάντηση είχαν ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ και το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, για να συζητήσουν για...
Ιωάννινα: Σοβαρά στεγαστικά ζητήματα στις σχολικές μονάδες
Εργασία
Κορονοϊός: Παρατείνεται η 5μερη ειδική άδεια εργαζόμενων λόγω νόσησης από Covid-19
Τι απαιτείται για την παράταση χορήγησης του επιδόματος ασθενείας -Πώς θα πληρώνονται οι εργαζόμενοι που νοσούν
Κορονοϊός: Παρατείνεται η 5μερη ειδική άδεια εργαζόμενων λόγω νόσησης από Covid-19