Ελληνική PISA: Οδηγίες του ΙΕΠ στα σχολεία και ειδική ιστοσελίδα-Αγνοούν τις αντιδράσεις
ΙΕΠ: Οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις με τις διαπιστώσεις τους και τις συνακόλουθες εστιασμένες παρεμβάσεις σε κομβικές παραμέτρους συμβάλλει μεθοδικά και αποτελεσματικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας

Ειδική ιστοσελίδα για τις διαγνωστικές εξετάσεις που έρχονται σε Δημοτικά και Γυμνάσια, δηλαδή τη λεγόμενη «Ελληνική PISA» δημιούργησε το ΙΕΠ στον ιστότοπό του.

Παράλληλα το ΙΕΠ απέστειλε σήμερα οδηγίες προς τα σχολεία σχετικά με τη διενέργεια των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ τάξης Γυμνασίου, παρά τις πολύ έντονες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών, πολλοί εκ των οποίων μάλιστα έχουν αποφασίσει στάσεις εργασίας στις 18 Μαϊου που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν οι εξετάσεις, επιχειρώντας να τις ακυρώσουν στην πράξη.

Οπως αναφέρει το ΙΕΠ πάντως, η διεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/-τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων έχει ως στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών σε θέματα Γλώσσας - Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών. Απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Κατά το σχολικό έτος 2021-22, οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις υλοποιούνται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών/-τριών, το οποίο ορίζεται σε έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Στ' Δημοτικού και έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Γ' Γυμνασίου. Οι συμμετέχουσες σχολικές μονάδες (έως και 600 στον αριθμό) επιλέγονται βάσει στρωματοποιημένης δειγματοληψίας.

Οι εθνικές εξετάσεις διενεργούνται ταυτόχρονα στις επιλεγείσες σχολικές μονάδες σε ημέρα και ώρα που ορίζεται με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ. Την ημέρα της εξέτασης, η Επιστημονική Επιτροπή διενεργεί ηλεκτρονική κλήρωση για την επιλογή των θεμάτων. Τα θέματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά και, με ευθύνη του/της Διευθυντή/-τριας της σχολικής μονάδας, εκτυπώνονται και διανέμονται σε έντυπη μορφή στους/στις μαθητές/-τριες. Οι απαντήσεις των μαθητών/-τριών σημειώνονται ανώνυμα σε ειδικά διαμορφωμένα έντυπα (απαντητικά δελτία), τα οποία αποστέλλονται νωρίτερα στα σχολεία. Τα έντυπα των απαντήσεων των σχολικών μονάδων συγκεντρώνονται και αποστέλλονται άμεσα στο ΙΕΠ, προκειμένου οι απαντήσεις να καταχωριστούν, μετά από σάρωση των απαντητικών δελτίων, σε ειδικά διαμορφωμένη βάση δεδομένων και να γίνει η στατιστική επεξεργασία τους. Η Επιστημονική Επιτροπή προβαίνει σε ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων και ενημερώνει το ΙΕΠ και την ΑΔΙΠΠΔΕ προκειμένου να συνταχθούν σχετικές προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ.

Οι οδηγίες προς τα σχολεία

Σχετικά με τη διενέργεια των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ τάξης Γυμνασίου, σας ενημερώνουμε ότι έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί ιστοσελίδα http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στην οποία μπορείτε να ανατρέξετε προκειμένου να ενημερωθείτε για το έργο, τις διαδικασίες, το θεωρητικό πλαίσιο, ενδεικτικά θέματα και επικοινωνία μέσω helpdesk. Οι διαγνωστικές εξετάσεις, θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που επελέγησαν είναι υποχρεωτική, όπως καθορίζεται με την ΥΑ αρ. 46075/ΓΔ4 «Συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους Μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων σχολικού έτους 2021- 2022». Οι διαδικασίες είναι οι ακόλουθες:

Α. ΦΑΣΗ: ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

1. Έχει αποσταλεί ταχυδρομικός φάκελος μέσω ΕΛΤΑ Courier σε κάθε σχολείο που συμμετέχει, ο οποίος περιέχει i) απαντητικά δελτία των εξετάσεων, ii) ένα απαντητικό φάκελο με ένα εκτυπωμένο voucher του ΕΛΤΑ Courier για να χρησιμοποιηθεί κατά την επιστροφή των συμπληρωμένων απαντητικών δελτίων (βλέπε οδηγίες Γ ΦΑΣΗ). Προσοχή: Αν χρειαστεί ενημερώνετε τον διανομέα ότι ο φάκελος θα επιστραφεί μετά το πέρας των εξετάσεων. Με ευθύνη του/της διευθυντή/ντριας δηλώνεται η παραλαβή του φακέλου στην εφαρμογή http://iep.edu.gr/el/eedx-platforma-sxoleion Η είσοδος της σχολικής μονάδας γίνεται με κωδικούς ΠΣΔ.

Εμφανίζεται η σελίδα "Παραλαβή", όπου υπάρχει μια λίστα με όλα τα ενδεχόμενα δέματα προς παραλαβή. Επιλέγουμε Ναι ή Όχι, εάν το δέμα που παραλάβαμε είναι ανοικτό ή εμφανώς παραβιασμένο, αντίστοιχα. Ελέγχουμε τον "Κωδικό Voucher" εάν ταυτίζεται με αυτόν του δέματος που παραλάβαμε και πατάμε στο αντίστοιχο πράσινο πλήκτρο Παραλαμβάνω. Σε περίπτωση που δεν εμφανίζεται ο "Κωδικός Voucher" που παραλάβαμε στην λίστα, πατάμε Παραλαβή χωρίς Voucher (μπλε πλήκτρο).

12.jpg

2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα μέσω της πλατφόρμας να εξοικειώσουν τους/τις μαθητές/τριες με τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δοκιμαστικά θέματα που είναι αναρτημένα.

Β. ΦΑΣΗ: ΗΜΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

1. Τα θέματα στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές, θα κληρωθούν το πρωί της Τετάρτης 18/5/2022 στο ΙΕΠ από την Επιστημονική Επιτροπή και θα είναι προσβάσιμα μέσα από την εφαρμογή πατώντας στη σχετική επιλογή 

12.jpg

2. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί στους μαθητές ότι η συμπλήρωση στο απαντητικό δελτίο πρέπει να γίνεται με πολύ καλό μαύρισμα στο κυκλάκι που αντιστοιχεί στην επιλεγμένη απάντηση, κατά προτίμηση με μπλε ή μαύρο στυλό.

3. Το πεδίο «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑ» θα συμπληρωθεί από έναν από τους/τις επιτηρητές/τριες της αίθουσας πριν την έναρξη των εξετάσεων. Σημαντική παρατήρηση: Είναι απαραίτητο να συμπληρωθούν όλα τα πεδία που αφορούν στα «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ». 

4. Τα κοινωνικοδημογραφικά στοιχεία (πίσω μέρος του απαντητικού δελτίου) θα συμπληρωθούν από τους/τις μαθητές/τριες. Προτείνεται οι επιτηρητές/τριες να κάνουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά ώστε να διευκολύνουν τους/τις μαθητές/τριες, ιδιαιτέρως στους μαθητές/τριες δημοτικού.

12.jpg

Γ. ΦΑΣΗ: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΩΝ ΔΕΛΤΙΩΝ

4. Μετά το τέλος της διαδικασίας ο/η διευθυντής/ντρια συγκεντρώνει όλα τα απαντητικά δελτία, τα τοποθετεί στον φάκελο με το προεκτυπωμένο voucher το οποίο έχει ήδη παραλάβει στον αρχικό φάκελο (βλέπε Α ΦΑΣΗ) και φροντίζει για την αποστολή τους ακολουθώντας τα εξής βήματα: i) Καλεί τον ταχυμεταφορέα (τα στοιχεία βρίσκονται πάνω στο voucher) και παραδίδει τον φάκελο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Χρησιμοποιείτε αποκλειστικά το φάκελο με το προεκτυπωμένο Voucher με τα στοιχεία αποστολής που ήδη αναγράφονται. ii) Στη συνέχεια, εισέρχεστε στην εφαρμογή http://iep.edu.gr/el/eedxplatforma-sxoleion προκειμένου να δηλώσετε την αποστολή. Επιλέγετε από το μενού πλοήγησης την επιλογή "Αποστολή" και επαναλαμβάνετε τη διαδικασία της Α φάσης. Για απορίες-διευκρινίσεις παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε το helpdesk της ιστοσελίδας που βρίσκεται στο πεδίο «Επικοινωνία» της σχετικής ιστοσελίδας. Τα αιτήματά σας θα απαντώνται άμεσα. 

12.jpg

Την ημέρα των εξετάσεων θα έχετε πρόσβαση και σε τηλεφωνική υποστήριξη. Οι γραμμές επικοινωνίας θα αναρτηθούν στο πεδίο της επικοινωνίας.

ΙΕΠ: Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα ως Μέσον Ποιοτικής Αναβάθμισης της Εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής για την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας, θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με τον νόμο 4823/2021 η «διεξαγωγή εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα» για τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών στην Στ’ τάξη του Δημοτικού και στην Γ’ τάξη του Γυμνασίου. Οι εν λόγω εξετάσεις θα διεξαχθούν στην πιλοτική τους μορφή στις 18 Μαΐου 2022 σε στρωματοποιημένο δείγμα 300 Δημοτικών Σχολείων και 300 Γυμνασίων.

Σύμφωνα με τη σχετική ΥΑ (16449/Γ4, ΦΕΚ τ. Β, 25-02-2022) σκοπός των διαγνωστικών εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.» Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων αξιοποιούνται για τη διαμόρφωση βελτιωτικών παρεμβάσεων στα Προγράμματα Σπουδών, στο εκπαιδευτικό υλικό, στις προσεγγίσεις διδασκαλίας και μάθησης, στις πρακτικές συμπεριληπτικής/αντισταθμιστικής εκπαίδευσης και, τέλος, σ την ανάπτυξη επιμορφωτικών δράσεων εστιασμένων στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων προσφέρονται ιδιαίτερα οι διαγνωστικές εξετάσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες έχουν τις δυνατότητες (α) να αναδείξουν ποιους από τους επιδιωκόμενους σκοπούς της εκπαίδευσης επιτυγχάνουν σε υψηλότερο βαθμό οι μαθητές, (β) να εντοπίζουν ποιους από τους σκοπούς δυσκολεύονται να επιτύχουν και (γ) να προσδιορίσουν τις δυνητικές αιτίες στις οποίες οφείλονται οι εντοπιζόμενες δυσκολίες επίτευξης των επιδιωκόμενων σκοπών μάθησης και ανάπτυξης. Η επεξεργασία των δεδομένων που θα γίνει σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων θα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για τον προσδιορισμό και τον προσανατολισμό των παρεμβάσεων που πρέπει να ακολουθήσουν, ιδιαίτερα, μάλιστα, για τους τρόπους διαχείρισης και υπέρβασης των αιτιών που προκαλούν δυσκολίες στη μάθηση και την ανάπτυξη στους τομείς της γλώσσας, της γνώσης και της σκέψης.

Προκύπτει, λοιπόν, ότι οι διαγνωστικές εξετάσεις ολοκληρώνονται σε ποικίλους τομείς που αναδεικνύονται από την ανάλυση των δεδομένων των εξετάσεων. Είναι αναμενόμενο στις δυνητικές αιτίες των διαπιστούμενων δυσκολιών μάθησης και ανάπτυξης κύρια θέση να κατέχει η ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού, οπότε στη λογική της ενταξιακής συνεκπαίδευσης, οι συνακόλουθες των εξετάσεων παρεμβάσεις πρέπει να συμπεριλάβουν, μεταξύ άλλων, και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις άρσης των φραγμών στη μάθηση και στην ανάπτυξη στους τομείς της γλώσσας, της γνώσης και της σκέψης. Η άρση φραγμών αφορά όλους αδιακρίτως τους μαθητές, συμπεριλαμβανόμενων και των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Καθίσταται, επομένως, από όλα τα παραπάνω σαφές πώς οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις με τις διαπιστώσεις τους και τις συνακόλουθες εστιασμένες παρεμβάσεις σε κομβικές παραμέτρους συμβάλλει μεθοδικά και αποτελεσματικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
tsoukalas
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι
«Είναι μέσα στον κρατικό προϋπολογισμό» εξηγεί ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι