Απίστευτο! Γιατί 132 απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ. Ιωαννίνων και ΕΚΠΑ βρίσκονται σε αδιέξοδο;
«Κουβάρι» με τα επαγγελματικά δικαιώματα σε τμήματα δυο μεγάλων Πανεπιστημίων

Απίστευτο αλλά αληθινό! Ένα ακόμη δείγμα των προβλημάτων που δημιουργούνται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια όταν γίνονται αλλαγές χωρίς να έχουν μελετηθεί οι συνέπειες που μπορούν να έχουν κυρίως στα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τους. Εδώ και 2 χρόνια 132 απόφοιτοι του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκονται σε αδιέξοδο καθώς όπως οι ίδιοι δηλώνουν το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει ενώ τα δικαστήρια έχουν αναβάλει ήδη 8 φορές (!) την εκδίκαση της υπόθεσής τους...

Οι 132 απόφοιτοι επισημαίνουν πως εις βάρος τους εφαρμόζεται μια αδικαιολόγητη διάκριση καθώς "Όσοι εισήχθησαν στο Φ.Π.Ψ. το 2014 και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2018, έμειναν εκτός τροποποίησης. Αντιθέτως, εκείνοι που εισήχθησαν μεν το 2014, αλλά ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2019 ή και αργότερα, εντάχθηκαν στο Τμήμα Ψυχολογίας και με την αποφοίτησή τους είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν την Άδεια άσκησης επαγγέλματος του Ψυχολόγου".

 

Η επιστολή των Φοιτητών 

Είμαστε 132 απόφοιτοι/πτυχιούχοι του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), που τον Ιούλιο του 2019 καταθέσαμε δύο αιτήσεις σχετικά με την τότε πρόσφατη τροποποίηση του Ν.4559/2018 (παρ.10 του αρ.6).

Όπως οριζόταν μέχρι εκείνο το σημείο, οι φοιτητές των τμημάτων αυτών, μετά το δεύτερο εξάμηνο της φοίτησής τους, είχαν τη δυνατότητα επιλογής μίας εκ των τριών κατευθύνσεων, επιλογή η οποία οδηγούσε στην παρακολούθηση των αντίστοιχων μαθημάτων για την ολοκλήρωση των σπουδών.

Το 2019, το Φ.Π.Ψ. χωρίστηκε σε Τμήμα Φιλοσοφίας και Τμήμα Ψυχολογίας. Με την παρ. 1 του αρ. 80 του Ν. 4589/2019 όσοι φοιτούσαν ήδη κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2014-2018 στο Φ.Π.Ψ., μπορούσαν πλέον να ενταχθούν στο αντίστοιχο με την κατεύθυνση επιλογής τους τμήμα, ενώ οι εισαχθέντες κατά το έτος 2018-2019 μπορούσαν να δηλώσουν εξ αρχής την προτίμησή τους.

Απόρροια της νομοθετικής αυτής ρύθμισης αποτελεί το γεγονός ότι οι παραπάνω εισαχθέντες/φοιτούντες αποκτούν πλέον το δικαίωμα, παράλληλα με το πτυχίο ειδικότητας, να λαμβάνουν και την Άδεια άσκησης επαγγέλματος του Ψυχολόγου.  

Συνεπώς, η τροποποίηση αυτή προβαίνει σε μια αδικαιολόγητη διάκριση μεταξύ των αποφοίτων του Φ.Π.Ψ. έως το 2018 και των αποφοίτων από το 2019 και μετά, καθώς στους δεύτερους δόθηκε η δυνατότητα να ενταχθούν στο Τμήμα Ψυχολογίας και η πρόσβαση στα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα, παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό η ακαδημαϊκή κατάρτιση και το περιεχόμενο των σπουδών τους δε διέφερε με εκείνα των αποφοίτων. Ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της διάκρισης αυτής είναι αυτό που αφορά τους εισακτέους του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015.

Όσοι εισήχθησαν στο Φ.Π.Ψ. το 2014 και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2018, έμειναν εκτός τροποποίησης. Αντιθέτως, εκείνοι που εισήχθησαν μεν το 2014, αλλά ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2019 ή και αργότερα, εντάχθηκαν στο Τμήμα Ψυχολογίας και με την αποφοίτησή τους είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν την Άδεια άσκησης επαγγέλματος του Ψυχολόγου.

Ως απόφοιτοι του τμήματος Φ.Π.Ψ. με κατεύθυνση την Ψυχολογία, καταθέσαμε αιτήσεις τόσο στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων όσο και στα αντίστοιχα Τμήματα Φ.Π.Ψ. με τις οποίες ζητάμε:

1. Να αντιμετωπιστούμε ισότιμα και, καθώς διαθέτουμε ήδη τις ίδιες ειδικότερες γνώσεις πάνω στον Τομέα της Ψυχολογίας, να δοθεί και σε εμάς η ίδια δυνατότητα να φοιτήσουμε στο νεοσύστατο Τμήμα Ψυχολογίας

2. Να συμπληρώσουμε μέσω της φοίτησης τις γνώσεις και τις διδακτικές μονάδες που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απολαμβάνουν οι συνάδελφοί μας.

Αρχικά, έγινε μια προσπάθεια επίλυσης της υπόθεσης εξωδικαστικά. Κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατόν, γεγονός που μας οδήγησε να διεκδικήσουμε τη δικαίωσή μας στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με πρώτη δικάσιμο ημερομηνία στις 18/03/2020.

Μέχρι και σήμερα, δύο χρόνια αργότερα, η υπόθεσή μας δεν έχει φτάσει στις δικαστικές αίθουσες, καθώς για διάφορους λόγους που επικαλείται είτε η μία πλευρά (Πανεπιστήμια) είτε η άλλη (ΥΠΑΙΘ), η εκδίκαση συνεχώς αναβάλλεται (συνολικά έχουν δοθεί 8 αναβολές).

Παρά την αναγνώριση του προβλήματος ακόμα μέχρι και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει και δεν επιλύει ένα ευχερές πρόβλημα που δεν έχει κανένα οικονομικό αντίκτυπο.

Καλούμε την υπουργό Παιδείας να απαντήσει εμπράκτως αν είναι υπέρ της αξιοκρατίας ή όχι, αποκαθιστώντας έστω και σήμερα την απαράδεκτη δημιουργία αποφοίτων δύο ταχυτήτων.

Αυτό που διεκδικούμε δεν είναι τίποτα παραπάνω από το –συνταγματικά κατοχυρωμένο- ισότιμο δικαίωμά μας για πρόσβαση στη γνώση και τα επαγγελματικά δικαιώματα που η προαναφερθείσα τροποποίηση παρέχει στους συναδέλφους μας. Ζητάμε τόσο από το ΥΠΑΙΘ όσο και από τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια να δώσουν το παρών στο Διοικητικό Εφετείο ώστε να προχωρήσει η δικαστική διαδικασία και να αποκατασταθεί η εις βάρος μας διάκριση.

Με εκτίμηση, Απόφοιτοι/πτυχιούχοι Φ.Π.Ψ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Ε.Κ.Π.Α.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

molyvi_tetradio.jpg
Αξιολόγηση: Απάντηση ΣΥΝΕΚ στην Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κέρκυρας
ΣΥΝΕΚ Κέρκυρας: «Μένουμε σταθεροί στη θέση μας ότι η αξιολόγηση πρέπει να καταργηθεί με αγώνα πανεκπαιδευτικό , συγκροτημένο μέσα από την ΟΛΜΕ και...
Αξιολόγηση: Απάντηση ΣΥΝΕΚ στην Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κέρκυρας