Κι αν τα σχολεία δεν έκλεισαν κ. Κεραμέως, σημαίνει ότι (όλα) λειτούργησαν;
Tι θα καταλάβει ο μαθητής από το διδασκόμενο αντικείμενο εάν δεν υπάρξει χρόνος αφομοίωσης;

Μπορεί όντως τα σχολεία να μην έκλεισαν καθόλου φέτος, όπως διάβασα σε δήλωση της κ. Υπουργού Παιδείας. Όμως μπορεί αυτή η συνθήκη να εγγυηθεί από μόνη της τη σωστή τους λειτουργία και, επιπλέον, συνιστά επαρκή αιτιολογία για τη διατήρηση της ύλης όπως έχει οριστεί;  

Νομίζω ότι ο παραπάνω ισχυρισμός, εάν σε γενικές γραμμές θεωρηθεί αληθής, εμπεριέχει τη μισή αλήθεια. Η άλλη μισή λανθάνει: τα σχολεία δεν λειτούργησαν (όλα) κανονικά γιατί τα κριτήρια που τίθενται, σύμφωνα με τα οποία γίνεται η προτεραιοποίηση για την τμηματική κάλυψη των κενών, άφησαν σχολεία ακάλυπτα για καιρό -αρκεί να λάβει κανείς υπ' όψιν τις θέσεις που παρουσιάζονται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ως διαθέσιμες, στο πλαίσιο της διαδικασίας τοποθέτησής τους ανά φάση-.

Καίριες θέσεις φιλολόγων σε  γυμνάσια και λύκεια παρέμεναν κενές για καιρό μετά από την έναρξη των σχολικών μαθημάτων, αλλά και παραδόσεις σε μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικότητας σε ΕΠΑΛ ξεκίνησαν με σημαντική καθυστέρηση. Επί παραδείγματι, φιλόλογος σε  Γυμνάσιο ανέλαβε την 1η Νοεμβρίου, και οι μαθητές των τριών τάξεων ξεκίνησαν φιλολογικά μαθήματα με τουλάχιστον δύο μήνες καθυστέρηση. Έτερο παράδειγμα: μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα σε ΕΠΑΛ ήταν για τουλάχιστον ένα τρίμηνο το κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων, παρότι οι μαθητές αναδείκνυαν συνεχώς την αναγκαιότητα ύπαρξης διδασκόντων ένεκα εξετάσεων.

Και το πρόβλημα δεν περιορίζεται στα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου. Αφορά και τη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων σε μικρότερες τάξεις. Μαθητές νυχτερινών λυκείων, ενήλικες που έλαβαν απολυτήριο Γυμνασίου στα τέλη της δεκαετίας του ’80, καλούνται να αντιμετωπίσουν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, μια ύλη βασισμένη σε προγενέστερη γνώση. Τι συμβαίνει όταν αυτή η προγενέστερη γνώση έχει χαθεί μέσα στα χρόνια που μεσολάβησαν από το μακρινό ’80 έως το σήμερα; Θα σκεφτείτε, ίσως, ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να την επαναφέρει. Παραβλέπεται όμως ότι και οι δυνατότητες του εκπαιδευτικού φτάνουν έως το όριο του εφικτού. Όταν τοποθετείται στο σχολείο στα τέλη του Νοεμβρίου, έχοντας χάσει σχεδόν τρεις μήνες παραδόσεων, και με τις διακοπές των Χριστουγέννων να είναι μπροστά, αντιλαμβάνεται κανείς ότι λίγα μπορούν να γίνουν. Τόσο ως προς την κάλυψη των κενών όσο και ως προς την επαρκή κάλυψη της ύλης.

Εντούτοις, η προϊστάμενη Αρχή ζητεί από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων, την πρόοδο που έχουν σημειώσει ως προς την κάλυψη της ύλης. Έναν αριθμό σελίδας, και σε περίπτωση που η πρόοδος δεν κριθεί ικανοποιητική, προτείνεται η επιτάχυνση της διαδικασίας. Ο ρυθμός σε βάρος της ποιότητας, και η διδασκαλία υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο θεωρούμενη ως διαδικασία. Όμως τι θα καταλάβει ο μαθητής από το διδασκόμενο αντικείμενο εάν δεν υπάρξει χρόνος αφομοίωσης; Ίσως την απάντηση μάς δώσουν τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων της ελληνικής «Pisa» ή/και ο αριθμός των φετινών εισακτέων στα πανεπιστήμια της χώρας.

Κατά τα άλλα, η χρονιά έχει κυλήσει ομαλά και τα σχολεία δεν έχουν κλείσει ούτε για μία μέρα…

Γιάννης Κηπουρός

Αν. Εκπαιδευτικός, ΠΕ02

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παδα
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε από το ΠΑΔΑ, το Center for Cybercrime Studies του John Jay College of Criminal Justice του Πανεπιστημίου City της Νέας και...
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
columbia
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!
Το βίντεο από το Χάρβαρντ - Βίντεο από τα επεισόδια στο Πανεπιστήμιο του Τέξας- Μακαρθισμός σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ για την σφαγή στη Γάζα!
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!