kathigitis xtipa mathitria
«Ο εκπαιδευτικός οφείλει να διατηρεί την ψυχραιμία του και να αντιμετωπίζει με παιδαγωγικό τρόπο παρόμοιες καταστάσεις και επ’ ουδενί με χρήση βίας» αναφέρει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σχετικά με τον ξυλοδαρμό μαθήτριας και την απόλυση καθηγητή

« Είναι αυτονόητη η απαράβατη παιδαγωγική αρχή ότι δεν νοείται εκπαιδευτικός να σηκώνει χέρι σε μαθητή», τονίζει η E' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αναφορικά με το περιστατικό χειροδικίας από καθηγητή σε μαθήτρια, σε ΕΠΑΛ στην Αττική. 

Στην ανακοίνωσή της, κάνει λόγο και για άλλες μεμπτές πράξεις όπως την βιντεοσκόπηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος, την επίθεση από μαθητή στον καθηγητή αλλά και την καταστροφή του αυτοκινήτου του από μαθητές. 

Αναλυτικά

Έχει γίνει ευρέως γνωστό το επεισόδιο σε ΕΠΑΛ της Αττικής με χειροδικία καθηγητή σε μαθήτρια η οποία καταγράφεται με κινητό και ο καθηγητής, σύμφωνα με δημοσιεύματα απολύθηκε. Είναι αυτονόητη η απαράβατη παιδαγωγική αρχή ότι δεν νοείται εκπαιδευτικός να σηκώνει χέρι σε μαθητή.

Ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά των μαθητών, ο εκπαιδευτικός οφείλει να διατηρεί την ψυχραιμία του και να αντιμετωπίζει με παιδαγωγικό τρόπο παρόμοιες καταστάσεις και επ’ ουδενί με χρήση βίας. 

Όμως, από πότε το βίντεο αποτελεί το μοναδικό αποδεικτικό υλικό για να οδηγηθεί στην απόλυση ένας εργαζόμενος; Γιατί δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται σε παρόμοιες περιπτώσεις; Και ο μεγαλύτερος εγκληματίας έχει το δικαίωμα να απολογηθεί και να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Από πότε εξελίσσεται μια διαδικασία απόλυσης χωρίς να διερευνηθούν οι συνθήκες και οι αιτίες που προκάλεσαν αυτό το επεισόδιο; Μάλιστα το βίντεο αυτό είναι κομμένο και δεν δείχνει ούτε τι προηγήθηκε, ούτε τι ακολούθησε. Κόβεται όταν ένας μαθητής σηκώνει την καρέκλα για να χτυπήσει τον καθηγητή, ενώ υπάρχουν επόμενες φωτογραφίες από το κατεστραμμένο αυτοκίνητο του καθηγητή. Και για την καταστροφή του αυτοκινήτου, τη βιντεοσκόπηση του επεισοδίου και τη γενικότερη συμπεριφορά των εμπλεκόμενων μαθητών θα αποδοθούν ευθύνες; Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνει το υπουργείο Παιδείας ; Ότι οι εκπαιδευτικοί που ‘’δεν κάνουν για το σχολείο’’ , διώχνονται χωρίς δεύτερη κουβέντα; 

Η εικόνα από το ΕΠΑΛ Αττικής μας θύμισε ένα άλλο βίντεο, από περιστατικό σε άλλο ΕΠΑΛ όπου οι ρόλοι είχαν αντιστραφεί.  

Είναι θύματα της κρατικής αδιαφορίας, θύματα της εκπαιδευτικής υποβάθμισης μετά από 10 χρόνια μνημονίων και άγριων περικοπών, αυταρχισμού και βίας, τόσο στην κοινωνία, όσο και στα σχολεία. Ειδικά στα σχολεία που θεωρούνται δεύτερης κατηγορίας, η κατάσταση είναι συχνά τραγική. Έχουμε μαθητές από το …Περιστέρι που θα γίνουν το πολύ ψυκτικοί, σύμφωνα με τον Μητσοτάκη, και συνήθως προέρχονται από οικογένειες με οικονομικά αδιέξοδα και μια πολιτεία που προβληματίζεται για τους γόνους της καλής κοινωνίας που φοιτούν σε «άριστα» ή ιδιωτικά σχολεία, αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα, πόσο μάλλον για τα ΕΠΑΛ.  

Η εικόνα του καθηγητή που βιαιοπραγεί εναντίον της μαθήτριας, ή του μαθητή που καθυβρίζει και τραμπουκίζει την καθηγήτριά του, είναι οι εικόνες των σχολείων που επιφυλάσσει η άρχουσα τάξη στα παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Και αυτά τα φαινόμενα θα πολλαπλασιάζονται αν  υλοποιηθούν  οι «μεταρρυθμίσεις» με τους ψευδεπίγραφους τίτλους περί «αναβάθμισης των σχολείων» και «ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών» που, στην πραγματικότητα, αποσκοπούν στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Η συνταγματική υποχρέωση της ισότιμης πρόσβασης όλων παιδιών στην εκπαίδευση και τα άλλα δημόσια αγαθά είναι αφελής ρομαντισμός  για το υπουργείο και την κυβέρνηση, που μόνη τους έγνοια είναι να διαιωνίσουν τους ταξικούς φραγμούς και τις κοινωνικές ανισότητες.  

Ανεξάρτητα από το πώς τοποθετείται κανείς απέναντι στο συγκεκριμένο περιστατικό, πρέπει να σκεφτούμε ότι για αυτό το απροσμέτρητο χάλι, υπάρχουν ορατοί και αόρατοι ένοχοι. Οι αόρατοι είναι όσοι επί δεκαετίες χτίζουν την εκπαίδευση της αμάθειας, της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης, προάγουν την πολιτισμική ευτέλεια, την ηθική κατάπτωση και τον κοινωνικό κανιβαλισμό (βλ. ΜΜΕ). Κάθε φορά που συμβαίνουν απαράδεκτα γεγονότα, όπως το συγκεκριμένο, όλοι αυτοί παριστάνουν τους τιμητές και τους κήρυκες «του πνεύματος και της ηθικής». Να μην αφήσουμε τον «πολιτισμό» τους να κυριαρχήσει.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα