taksi-mathites-sxoleia-ekpaideusi1
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Κενά εκπαιδευτικών: Από τους μεγάλους χαμένους τα Ειδικά Σχολεία και συνολικά η Ειδική Εκπαίδευση, καθώς και η Καλλιτεχνική Παιδεία

«Διανύοντας ήδη τα μέσα Δεκεμβρίου με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς εκτεθειμένους στην πανδημία, το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να κλείνει τα μάτια και στα σημαντικά κενά εκπαιδευτικού προσωπικού,  που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία του νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης.».

Αυτό αναφέρει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης ζητώντας να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία, ενώ αναφέρει πως στους μεγάλους χαμένους συγκαταλέγονται τα Ειδικά Σχολεία και συνολικά η Ειδική Εκπαίδευση, καθώς και η Καλλιτεχνική Παιδεία.

Η ανακοίνωση: 

Διανύοντας ήδη τα μέσα Δεκεμβρίου με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς εκτεθειμένους στην πανδημία, το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να κλείνει τα μάτια και στα σημαντικά κενά εκπαιδευτικού προσωπικού,  που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία του νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης.

Το φθηνό, «αυτόνομο»-αποκεντρωμένο και διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς, που επιδιώκει να διαμορφώσει η σημερινή κυβέρνηση με την αντιδραστική αξιολόγηση, ήδη είναι εδώ και δείχνει τα αποτελέσματά του. Η πολιτική «κόστους - οφέλους» που εφαρμόζει, επιβάλλει περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού και δημιουργεί χιλιάδες κενά στα σχολεία, που προσπαθεί να τα καλύψει με αύξηση των μαθητών ανά τμήμα (27-30), με αναστολή μαθημάτων και τμημάτων, με υπολειτουργία των σχολείων. 

Από τους μεγάλους χαμένους είναι τα Ειδικά Σχολεία και συνολικά η Ειδική Εκπαίδευση, καθώς  και η Καλλιτεχνική Παιδεία.

Αποτελεί πρόκληση ότι στο Ενιαίο Επαγγελματικό Ειδικό Γυμνάσιο –Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ), το οποίο έχει έγκριση λειτουργίας Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος, με στόχο να προσφέρει ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, μέχρι τώρα, στην Α’ Λυκείου, δεν διδάσκονται τα μαθήματα ειδικότητας λόγω έλλειψης Γεωπόνου.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές της Α’ Λυκείου δεν καλύπτουν το διδακτικό τους πρόγραμμα, δεν προσφέρεται επαγγελματική εκπαίδευση και βέβαια αποθαρρύνονται οι μαθητές της Δ’ Γυμνασίου για τη συνέχεια της εκπαίδευσης τους στην επόμενη τάξη αυτής  της σχολικής μονάδας (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ). Το παραπάνω κενό μαζί με τις ακάλυπτες 9 ώρες στο μάθημα της Πληροφορικής, τις 6 στο μάθημα των Αγγλικών και τις  4 στο μάθημα της Μουσικής, καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του σχολείου, που ας σημειωθεί ότι αντιμετωπίζει σωρεία άλλων προβλημάτων. Την παραπάνω εικόνα στην πολύπαθη Ειδική Αγωγή, συμπληρώνουν και τα κενά των 9 ωρών στο μάθημα της Φυσικής στο ΕΕΕΕΚ των Φαρακλάτων, καθώς και τα κενά στα Τμήματα Ένταξης, (όσα τελικά εγκρίθηκαν), που λόγω της υποστελέχωσης, αφήνουν εκατοντάδες ώρες ακάλυπτες (π.χ. 23 εβδομαδιαίως στην Φυσική Γ. Κεραμειών, 13 στο Γυμν.Αγίας Θέκλης κ.α.)

Παρόμοια όμως είναι η εικόνα και στην «Ενισχυτική Διδασκαλία» όπου φέτος περικόπηκαν τμήματα, ενώ και αυτά που εγκρίθηκαν, δεν έχουν ακόμη λειτουργήσει. Στην «Παράλληλη Στήριξη» επίσης, ενώ υπάρχουν μεγάλες ανάγκες σε αρκετά σχολεία του νομού, δεν υπάρχει κάλυψη σε κανένα από αυτά. Ιδιαίτερα στην Ιθάκη, υπάρχει μεγάλη  ανάγκη για κάλυψη ωρών σε Μαθηματικά και Φυσική στο Λύκειο, και πολύ περισσότερων στο Γυμνάσιο. Η παραπάνω εγκατάλειψη δεν θα μπορούσε να μην αφορά και την ΖΕΠ (Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) που υποτίθεται έχει στόχο την «…εκπαίδευση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και την άρση των ανισοτήτων…», κυρίως στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, όπου για δεύτερη χρονιά εγκρίνεται τμήμα χωρίς να λειτουργεί, αφού δεν διαθέτει το υπουργείο το κατάλληλο προσωπικό.

Στα πλαίσια των περικοπών τέλος, το μάθημα των Καλλιτεχνικών και της Μουσικής δεν πραγματοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια στα σχολεία της Ιθάκης, όπως και  6 ώρες καλλιτεχνικά μαθήματα στο  Γυμν. Σάμης (Στα Λύκεια η Καλλιτεχνική Παιδεία έχει εντελώς καταργηθεί  όταν το Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό / Αρχιτεκτονικό σχέδιο,  είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο ειδικό μάθημα).

Οι παραπάνω ελλείψεις σε προσωπικό, οι τσακισμένες και υποβαθμισμένες κτηριακές υποδομές σε αρκετά σχολεία του νομού, η ανεπάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, η στόχευση της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, με όχημα τις διαδικασίες της λεγόμενης «αξιολόγησης», να δείξουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς ως αποκλειστικούς υπεύθυνους για κάθε στραβό στην εκπαίδευση βγάζοντας  από πάνω τους κάθε κυβερνητική ευθύνη, αποδεικνύουν περίτρανα την ανάγκη ενός ενιαίου αγώνα που θα αφήσει ανενεργούς τους  παραπάνω αντιεκπαιδευτικούς  σχεδιασμούς.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ  και την κυβέρνηση να καλύψουν άμεσα όλα τα προαναφερόμενα κενά, προκειμένου να μην εντείνονται παραπέρα οι ταξικές διακρίσεις και οι κοινωνικοί αποκλεισμοί. Ιδιαίτερα όμως, να διασφαλίσουν  την απρόσκοπτη λειτουργία του Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Αργοστολίου.

 Καλούμε επίσης έστω και τώρα να πάρουν μέτρα για την πανδημία στα σχολεία, και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να αναχαιτιστούν τα διαδοχικά και επαναλαμβανόμενα κρούσματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής