ειδική αγωγή σεμινάριο
κοινωνιολογία
Κοινωνιολόγοι: Οι κοινωνικές επιστήμες καταργήθηκαν από το Λύκειο χωρίς τη παραμικρή παιδαγωγική ή επιστημονική αιτιολόγηση και μάλιστα σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από οξεία κοινωνικά προβλήματα, όπως η πανδημία, το προσφυγικό – μεταναστευτικό, οι ψευδείς ειδήσεις, η ενδοοικογενειακή βία και οι γυναικοκτονίες κ.α.

Τον εξοβελισμό των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο, κατήγγειλαν για μια ακόμα φορά  σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στη Θεσσαλονίκη, εκπρόσωποι του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων (ΣΕΚ)

Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην ΕΔΟΘ, Προξένου Κορομηλά 51 Θες/κη στις 11/11/2021 από το ΣΕΚ παράρτημα Θες/κης, με θέμα τον αποκλεισμό των κοινωνικών επιστημών και εικαστικών μαθημάτων από το Λύκειο, μίλησαν οι :

-Νανά Μιμιλίδου, μέλος του ΣΕΚ, εκπαιδευτικός κοινωνιολόγος : Υπογράμμισε το ότι οι κοινωνικές επιστήμες καταργήθηκαν από το Λύκειο χωρίς τη παραμικρή παιδαγωγική ή επιστημονική αιτιολόγηση και μάλιστα σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από οξεία κοινωνικά προβλήματα, όπως η πανδημία, το προσφυγικό – μεταναστευτικό, οι ψευδείς ειδήσεις (fake news), η ενδοοικογενειακή βία και οι γυναικοκτονίες κ.α. Η τριβή των παιδιών με τα εργαλεία και τις θεωρίες των κοινωνικών επιστημών τα βοηθά να κατανοήσουν σε βάθος τη πραγματικότητα στην οποία ζουν και να ενεργοποιηθούν ώστε να φτιάξουν ένα καλύτερο κόσμο. Η απαξία του υπουργείου προς τις τέχνες και τις κοινωνικές επιστήμες καταδεικνύεται από δύο γεγονότα : α) την κατάργηση του μαθήματος Σύγχρονος Κόσμος -Πολίτης και Δημοκρατία, όπου τα κοινωνικά ζητήματα (π.χ. ταυτότητες, παγκοσμιοποίηση, μεταναστευτικό κ.α.) θίγονταν με πρωτότυπο τρόπο όχι μόνο μέσα από κείμενα – πηγές, αλλά και από εικαστικές δημιουργίες τις οποίες οι μαθητές -τριες καλούνται να αποκωδικοποιήσουν ώστε να κατανοήσουν τα κοινωνικά φαινόμενα ΧΩΡΙΣ να καταφεύγουν σε στείρα αποστήθιση και β) την απόφαση του υπουργείου να εξεταστούν οι υποψήφιοι του σχ. έτους 2020-2021 που επιθυμούν να ξαναδώσουν πανελλήνιες όχι στη κοινωνιολογία, αλλά στα λατινικά, τα οποία ουδέποτε διδάχθηκαν.

-Χρήστος Αλαβέρας, εκπαιδευτικός εικαστικών τεχνών : μίλησε για την αναγκαιότητα της τέχνης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και όχι μόνο στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Η τέχνη αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα βοηθά στη καλλιέργεια της συλλογικής συνείδησης. Έδειξε μάλιστα και το έργο της εικαστικού Ειρήνης Τζέκου εμπνευσμένο από τα σχέδια που κάνει το σαράκι στο ξύλο, ως ένδειξη συλλογικής δουλειάς μικροσκοπικών πλασμάτων. Τόνισε ότι οι μαθητές δεν διδάσκονται σχέδιο στο Λύκειο, ενώ είναι προαπαιτούμενο για σχολές όπως η αρχιτεκτονική, η γραφιστική και η διακοσμητική, κάτι που αντιβαίνει στην αρχή των ίσων ευκαιριών. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη της επίσημης αναγνώρισης του μαθήματος των εικαστικών ως εργαστηριακού μαθήματος.

-Δημήτρης Καπέτης, φιλόλογος, μέλος του ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/κης : Έθεσε το ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο έγινε η κατάργηση των κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών μαθημάτων. Το δημόσιο σχολείο υποχρηματοδοτείται και απαξιώνεται διαχρονικά. Σε περίοδο πανδημίας έχουμε τμήματα 28 παιδιών, εκπαιδευτικούς με αυξημένο ωράριο που τρέχουν από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να το καλύψουν, έχοντας παράλληλα πολλαπλές υποχρεώσεις πέραν των διδακτικών, ενώ η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και θα επιτρέψει την είσοδο ιδιωτών-χορηγών για τη χρηματοδότησή τους. Τόνισε την ανάγκη να υπάρχει διάλογος Υπουργείου-εκπαιδευτικών όσον αφορά τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και όχι αυθαίρετες αποφάσεις που αλλάζουν ανάλογα με τις ιδεοληψίες του κάθε υπουργού. Μίλησε για τις δυσκολίες που συναντούν οι μαθητές στο μάθημα της έκθεσης στο Λύκειο, καθώς αγνοούν βασικές έννοιες των κοινωνικών επιστημών, τις οποίες καλείται κάθε καθηγητής να καλύψει χωρίς να έχει την απαραίτητη ειδίκευση ή τον απαιτούμενο χρόνο.

Τέλος, εκπαιδευτικοί από το ακροατήριο, κατέθεσαν τις εμπειρίες τους, καθώς οι μαθητές με τα εναπομείναντα μαθήματα (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στη Γ’ Γυμνασίου και Πολιτική Παιδεία στη Α’ Λυκείου) προσπαθούν να λύσουν τις απορίες τους και να συζητήσουν θέματα της επικαιρότητας που τους απασχολούν.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Power Pass: Ξεκίνησαν Επιτέλους οι πληρωμές

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ: Αιτήσεις, ΎΛΗ και εξ αποστάσεως προετοιμασία

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Βορίδης ΑΣΕΠ
Επίσημη δήλωση Βορίδη: Τον Μάρτιο ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ
Ανακοινώθηκε από το στόμα του Υπουργού η περιοδος που θα πραγματοποιηθεί ο μεγάλος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ
Επίσημη δήλωση Βορίδη: Τον Μάρτιο ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ
Θεσσαλονίκη - Φονική ληστεία σε ψιλικατζίδικο: Ισόβια στον 28χρονο, εκτός φυλακής ο 36χρονος
Φονική ληστεία σε κατάστημα ψιλικών στην Τούμπα Θεσσαλονίκης - Ισόβια στον πρώτο κατηγορούμενο, εκτός φυλακής ο δεύτερος
Θεσσαλονίκη - Φονική ληστεία σε ψιλικατζίδικο: Ισόβια στον 28χρονο, εκτός φυλακής ο 36χρονος
φοιτητικό συλλαλητήριο Προπύλαια
Πανεπιστημιακή αστυνομία: Σε εξέλιξη το φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια (Vid/Pics)
Σε εξέλιξη το φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια ενάντια στην πανεπιστημιακή αστυνομία
Πανεπιστημιακή αστυνομία: Σε εξέλιξη το φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια (Vid/Pics)