κοινωνιολογία
Κοινωνιολόγοι: Οι κοινωνικές επιστήμες καταργήθηκαν από το Λύκειο χωρίς τη παραμικρή παιδαγωγική ή επιστημονική αιτιολόγηση και μάλιστα σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από οξεία κοινωνικά προβλήματα, όπως η πανδημία, το προσφυγικό – μεταναστευτικό, οι ψευδείς ειδήσεις, η ενδοοικογενειακή βία και οι γυναικοκτονίες κ.α.

Τον εξοβελισμό των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο, κατήγγειλαν για μια ακόμα φορά  σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στη Θεσσαλονίκη, εκπρόσωποι του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων (ΣΕΚ)

Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην ΕΔΟΘ, Προξένου Κορομηλά 51 Θες/κη στις 11/11/2021 από το ΣΕΚ παράρτημα Θες/κης, με θέμα τον αποκλεισμό των κοινωνικών επιστημών και εικαστικών μαθημάτων από το Λύκειο, μίλησαν οι :

-Νανά Μιμιλίδου, μέλος του ΣΕΚ, εκπαιδευτικός κοινωνιολόγος : Υπογράμμισε το ότι οι κοινωνικές επιστήμες καταργήθηκαν από το Λύκειο χωρίς τη παραμικρή παιδαγωγική ή επιστημονική αιτιολόγηση και μάλιστα σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από οξεία κοινωνικά προβλήματα, όπως η πανδημία, το προσφυγικό – μεταναστευτικό, οι ψευδείς ειδήσεις (fake news), η ενδοοικογενειακή βία και οι γυναικοκτονίες κ.α. Η τριβή των παιδιών με τα εργαλεία και τις θεωρίες των κοινωνικών επιστημών τα βοηθά να κατανοήσουν σε βάθος τη πραγματικότητα στην οποία ζουν και να ενεργοποιηθούν ώστε να φτιάξουν ένα καλύτερο κόσμο. Η απαξία του υπουργείου προς τις τέχνες και τις κοινωνικές επιστήμες καταδεικνύεται από δύο γεγονότα : α) την κατάργηση του μαθήματος Σύγχρονος Κόσμος -Πολίτης και Δημοκρατία, όπου τα κοινωνικά ζητήματα (π.χ. ταυτότητες, παγκοσμιοποίηση, μεταναστευτικό κ.α.) θίγονταν με πρωτότυπο τρόπο όχι μόνο μέσα από κείμενα – πηγές, αλλά και από εικαστικές δημιουργίες τις οποίες οι μαθητές -τριες καλούνται να αποκωδικοποιήσουν ώστε να κατανοήσουν τα κοινωνικά φαινόμενα ΧΩΡΙΣ να καταφεύγουν σε στείρα αποστήθιση και β) την απόφαση του υπουργείου να εξεταστούν οι υποψήφιοι του σχ. έτους 2020-2021 που επιθυμούν να ξαναδώσουν πανελλήνιες όχι στη κοινωνιολογία, αλλά στα λατινικά, τα οποία ουδέποτε διδάχθηκαν.

-Χρήστος Αλαβέρας, εκπαιδευτικός εικαστικών τεχνών : μίλησε για την αναγκαιότητα της τέχνης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και όχι μόνο στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Η τέχνη αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα βοηθά στη καλλιέργεια της συλλογικής συνείδησης. Έδειξε μάλιστα και το έργο της εικαστικού Ειρήνης Τζέκου εμπνευσμένο από τα σχέδια που κάνει το σαράκι στο ξύλο, ως ένδειξη συλλογικής δουλειάς μικροσκοπικών πλασμάτων. Τόνισε ότι οι μαθητές δεν διδάσκονται σχέδιο στο Λύκειο, ενώ είναι προαπαιτούμενο για σχολές όπως η αρχιτεκτονική, η γραφιστική και η διακοσμητική, κάτι που αντιβαίνει στην αρχή των ίσων ευκαιριών. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη της επίσημης αναγνώρισης του μαθήματος των εικαστικών ως εργαστηριακού μαθήματος.

-Δημήτρης Καπέτης, φιλόλογος, μέλος του ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/κης : Έθεσε το ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο έγινε η κατάργηση των κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών μαθημάτων. Το δημόσιο σχολείο υποχρηματοδοτείται και απαξιώνεται διαχρονικά. Σε περίοδο πανδημίας έχουμε τμήματα 28 παιδιών, εκπαιδευτικούς με αυξημένο ωράριο που τρέχουν από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να το καλύψουν, έχοντας παράλληλα πολλαπλές υποχρεώσεις πέραν των διδακτικών, ενώ η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και θα επιτρέψει την είσοδο ιδιωτών-χορηγών για τη χρηματοδότησή τους. Τόνισε την ανάγκη να υπάρχει διάλογος Υπουργείου-εκπαιδευτικών όσον αφορά τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και όχι αυθαίρετες αποφάσεις που αλλάζουν ανάλογα με τις ιδεοληψίες του κάθε υπουργού. Μίλησε για τις δυσκολίες που συναντούν οι μαθητές στο μάθημα της έκθεσης στο Λύκειο, καθώς αγνοούν βασικές έννοιες των κοινωνικών επιστημών, τις οποίες καλείται κάθε καθηγητής να καλύψει χωρίς να έχει την απαραίτητη ειδίκευση ή τον απαιτούμενο χρόνο.

Τέλος, εκπαιδευτικοί από το ακροατήριο, κατέθεσαν τις εμπειρίες τους, καθώς οι μαθητές με τα εναπομείναντα μαθήματα (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στη Γ’ Γυμνασίου και Πολιτική Παιδεία στη Α’ Λυκείου) προσπαθούν να λύσουν τις απορίες τους και να συζητήσουν θέματα της επικαιρότητας που τους απασχολούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»