sxoleia
«Ακολουθούμε μια αποτυχημένη πεπατημένη, αλλάζοντας προσωπεία. Το πραγματικό πρόσωπο, όμως, κάτω από το προσωπείο παραμένει το ίδιο»

Τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι πολλά. Και αρκετά εξ αυτών διαχρονικά. Δεν επιλύονται αν στεκόμαστε απλώς ως θεατές σε μια θεατρική παράσταση και μάλιστα κακογραμμένη και σε επανάληψη. Ενίοτε έχουν εφαρμοστεί αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μελέτες, χωρίς στόχευση. Εν ολίγοις, να φαίνεται ότι γνωρίζουμε το πρόβλημα ασχοληθήκαμε, κάτι κάναμε, αλλά ουσιαστικά το κρύψαμε κάτω από το χαλί και ας το λύσουν στο μέλλον… Τι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια;

• Η κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων ενός εκπαιδευτικού συστήματος και δεν νοείται να πραγματοποιούνται χιλιάδες προσλήψεις μεσούσης της χρονιάς. Είναι λογικό και αναμενόμενο να προκύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των αδειών είναι γνωστές πριν από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε οι πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι εξ αρχής, λίγο πολύ, γνωστές.  Αν υπάρχουν τρύπες στο νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες, που ευνοούν τη δυσλειτουργία των σχολικών μονάδων, ας διορθωθούν. Μιλάμε για αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, αλλά με ποια κριτήρια θα προβούμε σε αξιολόγηση, όταν τα κενά σε καθηγητές είναι χιλιάδες και καλύπτονται με ρυθμούς βραδύποδα; Ας αναλογιστεί ο καθένας τις ευθύνες του για αυτή την κατάσταση.

• Εσχάτως γίναμε μάρτυρες μιας νέας σκληρής πραγματικότητας, της εκπαιδευτικής πολιτικής μέσω δικαστικών αποφάσεων. Όμως, πρέπει να επικρατήσει το εμείς και όχι το εγώ.

Τράπεζα Θεμάτων, που έχει τόση σχέση με το τι γίνεται στις αίθουσες και με τι προδιαγραφές έρχονται οι μαθητές από το Γυμνάσιο, όσες και ο φάντης με το ρετσινόλαδο…

• Ωρολόγια προγράμματα για να ικανοποιηθούν οι ειδικότητες που δε γνωρίζουμε τι να τις κάνουμε κι όχι σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να κατέχουν στο άμεσο μέλλον τους.

Διαγωνισμούς PISA, αλά ελληνικά, χωρίς Θετικές Επιστήμες και χωρίς να ικανοποιούν κανένα από τα κριτήρια που θέτει ο διεθνής διαγωνισμός. Τώρα, το τι συμπεράσματα θέλουμε να εξάγουμε από αυτούς, οι εμπνευστές τους το γνωρίζουν…

• Δημοσιοποίηση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, κυριολεκτικά εκτός σχολικής πραγματικότητας. Όλες οι Επιστημονικές Ενώσεις και οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι έχουν αντιδράσει. Δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα και θα δημιουργήσουν καινούργια. Οι συντάκτες τους γνωρίζουν πόσες ώρες διδάσκεται το κάθε μάθημα; Πως και πότε θα διδαχθούν όλα αυτά που εισάγονται στη Φυσική; Με δύο ώρες την εβδομάδα; Ήδη ξεκίνησαν σχόλια του τύπου «άλλο το αναλυτικό πρόγραμμα, άλλη η διδακτέα ύλη», «θα γραφτούν τα βιβλία και μετά θα δούμε ποιες ενότητες θα πετάξουμε έξω» κλπ. Μα, είναι δυνατόν να συζητάμε σε αυτή τη βάση; Δε διδαχθήκαμε τίποτα από την παντελώς αποτυχημένη πρακτική της κοπτοραπτικής, που έχει ξετινάξει την μέση εκπαίδευση εδώ και δεκαετίες; Ακόμα και αν βρίσκονται στην ορθή σωστή κατεύθυνση όσα εξαγγέλονται, χωρίς να υπάρχει εκπαιδευτικός στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, μπορούν να εφαρμοστούν οι εξαγγελίες; Και στο τέλος τέλος, αν έχουμε χρήματα για ξόδεμα, ας δοθούν για διορισμούς κι όχι για πεταμένες σελίδες.

• Στη Φυσική, βιβλία συμπιλήματα, απουσία εργαστηρίων, εξετάσεις με θέματα εκτός κάθε πραγματικότητας και παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής δεοντολογίας, και το μάθημα να διδάσκεται σε σημαντικό ποσοστό ως δεύτερη ανάθεση πλέον! Έτσι εισάγονται οι μαθητές στην Επιστήμη;

Το σύνταγμα ζητά ισότητα των πολιτών. Αλήθεια, σε ποια ισότητα αναφερόμαστε, όταν πολλοί μαθητές χάνουν μήνες διδασκαλίας μαθημάτων; Οι χιλιάδες προσλήψεις σε διαδοχικές φάσεις το αποδεικνύουν.

Τελικά, φαίνεται ότι δεν έχουμε διδαχθεί τίποτα από το παρελθόν. Ακολουθούμε μια αποτυχημένη πεπατημένη, αλλάζοντας προσωπεία. Το πραγματικό πρόσωπο, όμως, κάτω από το προσωπείο παραμένει το ίδιο. Και εδώ, ξανά, θα συζητάμε τα ίδια σύντομα…


Y.Γ. Μπορείτε να ανταλλάξετε απόψεις με τα μέλη της ομάδας μας, σχετικά με ζητήματα Διδακτικής της Φυσικής, στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/groups/379415453897683/


* Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος στο alfavita.gr: Για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης σε όλους τους χώρους της μη τυπικής εκπαίδευσης
«Στα πειθαρχικά συμβούλια, ενώ σε εκπαιδευτικούς δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης επιβάλλονται αυστηρές ποινές, οι ιδιοκτήτες για βαρύτατες...
Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος στο alfavita.gr: Για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης σε όλους τους χώρους της μη τυπικής εκπαίδευσης
Δάσκαλος κουρασμένος ξαπλώνει πάνω στα χέρια του στην έδρα
Εκπαιδευτικοί: Ένα επάγγελμα σε οριακή κατάσταση – Η ψυχική επιβάρυνση μέσα στα σχολεία
Ο εκπαιδευτικός κόσμος βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Αν δεν υπάρξουν άμεσα πολιτικές που θα στηρίξουν ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς, η...
Εκπαιδευτικοί: Ένα επάγγελμα σε οριακή κατάσταση – Η ψυχική επιβάρυνση μέσα στα σχολεία
εκπαιδευτικοι
Μετακινήσεις εκπαιδευτικών: Το πραγματικό κόστος για τα σχολεία και η συζήτηση που όλοι αποφεύγουν
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αλλάζουν σχολεία μέσα στη χρονιά, διαταράσσοντας προγράμματα, μαθητές και εκπαιδευτικό έργο — ένα πρόβλημα που η Δημόσια...
Μετακινήσεις εκπαιδευτικών: Το πραγματικό κόστος για τα σχολεία και η συζήτηση που όλοι αποφεύγουν