αρίθμηση δάκτυλα αναπληρωτές
«Οι μαθητές που δεν έχουν ακόμα δει εκπαιδευτικό στην τάξη τους, θα κληθούν να εξεταστούν με Τράπεζα Θεμάτων και στη Γ’ Γυμνασίου θα διαγωνιστούν στο διαγωνισμό PISA αλά ελληνικά;»

Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής, που αποτελείται από τους Γρ. Δρακόπουλο, Αρ. Εμμανουιλίδη και Μιχ. Πετρόπουλο, με αφορμή τις πρόσφατες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σχολιάζει την κατάσταση στην εκπαίδευση με τα χιλιάδες κενά τα οποία δεν έχουν καλυφθεί παρόλο που βρισκόμαστε πια στα μισά του Νοεμβρίου και ψέγει το υπουργείο Παιδείας για τη μεγάλη καθυστέρηση.

«Το ρήμα "κενεύω" έχει μπει για τα καλά στην εκπαιδευτική ορολογία κι πρέπει να έχει ενταχθεί στα λεξικά της νεοελληνικής γλώσσας» αναφέρει με καυστικό ύφος η ανακοίνωση με την Ομάδα να τονίζει με αφορμή και την άμεση πιλοτική εφαρμογή των νεων προγραμμάτων σπουδών, που παρουσιάστηκαν προ ημερών: «Ας αφήσουμε σε πειραματικό στάδιο τις όποιες καινοτομίες κι ας εστιάσουμε στο πρώτο πρόβλημα που πρέπει να λύνεται στην Εκπαίδευση: την έγκαιρη τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες».

Η ανακοίνωση

Η χθεσινή γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών  για το σχολικό έτος 2021-2022 απλώς ανέδειξε την πραγματικότητα που επικρατεί στη Μέση Εκπαίδευση και ανέτρεψε όλες τις φιλότιμες προσπάθειες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να την αποκρύψει.

Στην α’ φάση προσλήψεων, στις 27/08/2021, ούτε λίγο ούτε πολύ προσλήφθηκαν 5493 εκπαιδευτικοί (Γενική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Μουσικές ειδικότητες) και 4460 Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Τότε, από όλα τα επίσημα χείλη ακούσαμε ότι έχει καλυφθεί το 85% των αναγκών κι ότι όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά . Ήτοι, μας απέμεναν δεν μας απέμενα χονδρικά περί τα 970 κενά εκπαιδευτικών…
 Στις 27/09/2021 ανακοινώνεται η β΄ φάση προσλήψεων, ένα μήνα μετά δηλαδή, όπου προσλήφθηκαν 1807! Στις 26/10/2021 ανακοινώνεται η πρόσληψη άλλων 1800 εκπαιδευτικών και στις 10/11/2021, ακόμα 1916! Προφανώς και κάτι δεν πηγαίνει καλά με την απλή αριθμητική, μιας και οι προσληφθέντες μετά την πρώτη φάση είναι περισσότεροι από όσους προσλήφθηκαν σε αυτήν!

Δε θα σταθούμε στην σκληρή πραγματικότητα, που είναι γνωστή σε όλους. Τα κενά είναι απίστευτα πολλά, παρά τις προσπάθειες να «μαζευτούν», με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων, ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει! Ακόμα κι αν μιλάμε περί εξορθολογισμού, αυτά τα κάνεις πριν την έναρξη των μαθημάτων κι όχι Νοέμβριο μήνα.  
Όσο κι αν έχουμε βραβευτεί (!) για την πατέντα της ελαστικής σχέσης εργασίας των αναπληρωτών και την ακατανόητη λογική πρόσληψης σε διαδοχικές ετεροχρονισμένες φάσεις (τι όρος κι αυτός…), η ουσία είναι ότι μάθημα δε γίνεται στις αίθουσες! Και μάλιστα, στην περίοδο που τα σχολεία βρίσκονται στην πλέον ενεργό φάση τους, με τη διάθεση των μαθητών για συμμετοχή στα μαθήματα στα υψηλότερα επίπεδα και διδάσκονται τα εισαγωγικά κεφάλαια των μαθημάτων, όπου  θεμελιώνονται οι απαραίτητες γνώσεις για μια ομαλή συνέχεια στα επόμενα και πιο απαιτητικά κεφάλαια.

Αν μελετήσει κανείς τους αριθμούς, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός των αναπληρωτών που καλύπτουν «σημαντικές ώρες» (ο νεολογισμός δεν είναι δικός μας, αλλά του Υπουργείου) είναι μεγάλος. Για παράδειγμα, έχουν προσληφθεί συνολικά 438 Φυσικοί στη Γενική Εκπαίδευση. Αριθμός που προβληματίζει σε πολλαπλά επίπεδα. Πρώτα απ’ όλα, δεν ταιριάζει με το διορισμό μόλις 87 Φυσικών στους πρόσφατους διορισμούς. Έπειτα, η κατανομή τους γεωγραφικά δεν περιορίζεται στις επαρχιακές ή δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά κατά κύριο λόγο αφορά τα αστικά κέντρα.  Και παρά τις προσπάθειες εξωραϊσμού της κατάστασης, τα κενά ακόμα είναι πολλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τοπικών ΕΛΜΕ.

Όμως, το μεγάλο ερώτημα είναι: πώς έκαναν μάθημα τα παιδιά όλον αυτόν τον κρίσιμο χρόνο; Ή δεν έκαναν καθόλου (το ρήμα «κενεύω» έχει μπει για τα καλά στην εκπαιδευτική ορολογία κι πρέπει να έχει ενταχθεί στα λεξικά της νεοελληνικής γλώσσας) ή οι ώρες τους καλύπτονταν όπως τύχει (ποιοι και πως δίδασκαν Φυσική στα παιδιά όλον αυτόν τον καιρό, για παράδειγμα;). Όπως και να έχει, η ουσία δεν αλλάζει και ουσιαστικά πολλοί μαθητές θα ξεκινήσουν μαθήματα μετά τις 18 Νοεμβρίου, δηλαδή δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς! Και πόσα είναι ακόμα τα πραγματικά κενά, δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε…

Και το δικό μας ερώτημα προς το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ είναι: οι μαθητές αυτοί, που δεν έχουν ακόμα δει εκπαιδευτικό στην τάξη τους (δε συζητάμε για εκπαιδευτικό με δεύτερη ανάθεση στο μάθημα που διδάσκει, ένα κρίσιμο πρόβλημα που μάλλον δεν προκαλεί αυπνίες στους αρμοδίους…), θα κληθούν να εξεταστούν με Τράπεζα Θεμάτων και στη Γ’ Γυμνασίου θα διαγωνιστούν στο διαγωνισμό PISA αλά ελληνικά; Για να διαπιστώσουμε τι; Δεν είναι προφανές ότι δεν μπορεί να εξαχθεί κανένα συμπέρασμα, ούτε καν με σημαντικό σφάλμα, όταν τόσοι μαθητές στη Ελλάδα, θα κληθούν να καλύψουν την ύλη ασθμαίνοντας, έχοντας ήδη χάσει τους δύο πολυτιμότερους μήνες από τα μαθήματά τους; Ο εκπαιδευτικός θα αξιολογηθεί γιατί δεν κατάφερε να φέρει όπως πρέπει σε πέρας το μάθημα, όταν έχει χάσει τόσες ώρες μαθημάτων, χωρίς δική του ευθύνη; Για ποια Εργαστήρια συζητάμε, για ποιες δεξιότητες, για ποιες επιπλέον δραστηριότητες, για ποιους ομίλους, για ποιες Τράπεζες Θεμάτων κλπ ευγενή; Η ύλη πως θα βγει θα είναι το μοναδικό ζητούμενο…

Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν, έστω και σε αδρές γραμμές, έγκαιρη γνώση της πραγματικότητας. Όσες άδειες κι αν έχουν δοθεί, οι αριθμοί δεν προστατεύουν την εκπαιδευτική γύμνια μας. Ας αφήσουμε σε πειραματικό στάδιο τις όποιες καινοτομίες κι ας εστιάσουμε στο πρώτο πρόβλημα που πρέπει να λύνεται στην Εκπαίδευση: την έγκαιρη τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Αν δε λυθεί πρώτα αυτό το ζήτημα, όλα τα υπόλοιπα θα αποτύχουν. Απλά πράγματα…

Y.Γ. Μπορείτε να ανταλλάξετε απόψεις με τα μέλη της ομάδας μας, σχετικά με ζητήματα Διδακτικής της Φυσικής, στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/groups/379415453897683/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;