Οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ, Καλλιόπη Βέττα, Πέτη Πέρκα και Ολυμπία Τελιγιορίδου κατέθεσαν κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με θέμα: «Πλήρης απαξίωση και έλλειψη στήριξης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».
Στην ερώτηση καταγράφονται τα σημαντικά προβλήματα που έχουν προκύψει στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με την θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και την συνεπακόλουθη, δραματική μείωση των εισακτέων στα οικεία τμήματα.
Συγκεκριμένα, εισήχθησαν φοιτητές μόνο στις 2.311 από τις 5.390 θέσεις (ποσοστό 43%), γεγονός που ναρκοθετεί το παρόν και το μέλλον του Π.Δ.Μ., δίνοντας συνέχεια σε μια πορεία υποβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Δυτική Μακεδονία από την παρούσα κυβέρνηση, έπειτα από την κατάργηση των έξι (6) πανεπιστημιακών τμημάτων και των διετών προγραμμάτων σπουδών των ΕΠΑ.Λ., τις μηδενικές προσλήψεις, την χρηματοδοτική στασιμότητα κ.α..
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην έλλειψη οποιασδήποτε μέριμνας για την στήριξη του Πανεπιστημίου παρά το γεγονός ότι, αφενός έχουν καταγραφεί δημόσιες δεσμεύσεις για την πολυεπίπεδη θωράκισή του και, αφετέρου, προβλέπονται, θεωρητικά τουλάχιστον, ειδικές ρήτρες ενίσχυσης λόγω της βίαιης απολιγνιτοποίησης που συντελείται στην περιοχή.
Τέλος, τίθενται τα εξής ερωτήματα:
1. Πως προτίθεστε να στηρίξετε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, έπειτα από την δραματική συρρίκνωση των πρωτοετών φοιτητών για την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-21; Ποια είναι εκείνα τα ειδικά μέτρα που θα λάβετε για την ενίσχυση του ακαδημαϊκού έργου, τις υλικοτεχνικές υποδομές και του προσωπικού;
2. Προτίθεστε να καταργήσετε άμεσα την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, έπειτα από τις καταστρεπτικές- για την ελληνική κοινωνία- συνέπειες από την θέσπισή της;
Δείτε εδώ την ερώτηση:
Θέμα: «Πλήρης απαξίωση και έλλειψη στήριξης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση επιβεβαίωσε τις προβλέψεις όλων των ειδικών, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας για τις συνέπειες της θέσπισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) για την είσοδο στην ανώτατη εκπαίδευση.
Σχεδόν 40.000 υποψήφιοι έμειναν εκτός επιλογής, ενώ περίπου 20.000 θέσεις έμειναν κενές στα Πανεπιστήμια όλης της χώρας. Η ιδεοληπτική και ακατανόητη επιλογή της ΕΒΕ, ειδικά σε μια περίοδο με κλειστά σχολεία, μειωμένη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, οργανικά κενά, έλλειψη διδασκαλίας ειδικών μαθημάτων, οδήγησε σε αυτό το πρωτοφανές αποτέλεσμα κατάφωρης αδικίας, αποστελέχωσης και συρρίκνωσης.
Απτό παράδειγμα της συγκεκριμένης επιλογής αποτελούν τα αποτελέσματα για τους εισακτέους στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, όπου η σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά είναι δραματική.
Ενδεικτικά, στην Κοζάνη, στο Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, εισήχθησαν για το 2021 μόνο 18 πρωτοετείς έναντι 156 την προηγούμενη χρονιά, στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας 86 έναντι 317 και στο Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής 96 έναντι επίσης 317 πέρυσι.
Ίδια είναι η κατάσταση στην Καστοριά, όπου στο Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων εισήχθησαν 88 σε σύνολο 238 θέσεων, ενώ στο Μαθηματικό εισήχθησαν μόνο 12 φοιτητές σε σύνολο 160 θέσεων, έναντι 100 που είχαν εισαχθεί την προηγούμενη χρονιά.
Αντίστοιχα στα Γρεβενά, στο Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης εισήχθησαν μόνο 41 έναντι 225 την προηγούμενη χρονιά και στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων μόλις 59 έναντι 235 πέρυσι.
Στην Φλώρινα, τέλος, στο τμήμα Γεωπονίας, οι νεοεισερχόμενοι είναι 61, έναντι 220 που μπήκαν πέρυσι, σε σύνολο 299 θέσεων.
Το αποτέλεσμα είναι ότι συνολικά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας εισήχθησαν φοιτητές μόνο στις 2.311 από τις 5.390 θέσεις (δλδ ποσοστό 43%).
Οι κυβερνητικοί ιθύνοντες είχαν δεσμευτεί -σε όλους τους τόνους και με κάθε αφορμή- ότι τα περιφερειακά πανεπιστήμια, θα τύχουν ιδιαίτερης στήριξης, για να αντιμετωπίσουν τις δυσμενείς συνέπειες της Ε.Β.Ε.
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, καθώς το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας εισήλθε σε μια φάση άμεσης και δραματικής συρρίκνωσης, γεγονός που θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα αφενός στην ακαδημαϊκή δράση και εξωστρέφειά του και, αφετέρου, στο σύνολο της κοινωνίας και της οικονομίας της περιοχής.
Επιπλέον, δε, δεν τηρούνται, για μια ακόμη φορά, οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για αξιοποίηση και ενδυνάμωση του Π.Δ.Μ., ως ερευνητικού και αναπτυξιακού πυλώνα της περιοχής, εν όψει και της βίαιης και καταστρεπτικής απολιγνιτοποίησης που συντελείται στη Δυτική Μακεδονία.
Επειδή η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είχε ως συνέπεια τη μείωση των εισακτέων γενικά, αλλά ειδικότερα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,
Επειδή η εν λόγω αρνητική εξέλιξη έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες αρνητικές αποφάσεις της κυβέρνησης για αναστολή λειτουργίας έξι (6) Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και κατάργηση των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών των ΕΠΑ.Λ στα Παν/μια,
Επειδή η περιοχή βιώνει ήδη τις συνέπειες της βίαιης απολιγνιτοποίησης, της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης,
Επειδή η μείωση των φοιτητών και η περαιτέρω συρρίκνωση των τμημάτων και των λειτουργιών του θα επιφέρει συντριπτικό πλήγμα στην ακαδημαϊκή λειτουργία του πανεπιστημίου, αλλά και στην τοπική κοινωνία,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Πως προτίθεστε να στηρίξετε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, έπειτα από την δραματική συρρίκνωση των πρωτοετών φοιτητών για την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-21; Ποια είναι εκείνα τα ειδικά μέτρα που θα λάβετε για την ενίσχυση του ακαδημαϊκού έργου, τις υλικοτεχνικές υποδομές και του προσωπικού;
2. Προτίθεστε να καταργήσετε άμεσα την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, έπειτα από τις καταστρεπτικές- για την ελληνική κοινωνία- συνέπειες από την θέσπισή της;
Οι ερωτώσες Βουλευτές
Βέττα Καλλιόπη
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη