panekpaideutiko
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | INTIME
Στους δρόμους βγάζει τους εκπαιδευτικούς το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση

Σχεδόν μεσοκαλόκαιρο, αλλά οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της υπουργού Παιδείας για την αξιολόγηση και την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων που φέρνουν τα πάνω-κάτω στην εκπαίδευση, βγάζουν στους δρόμους τους εκπαιδευτικούς.

Ολοκληρώθηκε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, που είχε αίτημα να αποσυρθεί το επίμαχο νομοσχέδιο, ενώ δεκάδες ήταν τα καλέσματα Ομοσπονδιών, τοπικών ΕΛΜΕ αλλά και Συλλόγων εκπαιδευτικών για μαζική συμμετοχή.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών κλιμακώνεται με κινητοποιήσεις την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, το οποίο προσώρας (έως τις 14 Ιουλίου) βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.

211298240_984296965659512_9129288765063938366_n.jpg

Αξιολόγηση

Το πρώτο αγκάθι του νομοσχεδίου είναι αυτό της αξιολόγησης, η οποία θα αφορά τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τα στελέχη εκπαίδευσης.

Από τη μία οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν κυρώσεις - τουλάχιστον όχι μέχρι στιγμής - σε περίπτωση που σκοράρουν χαμηλά στην τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα αξιολόγησης (Μη ικανοποιητικός, Ικανοποιητικός, Πολύ καλός, Εξαιρετικός) σκοράρουν χαμηλά. Μόνη υποχρέωση, η επιμόρφωση, ένα «βελτιωτικό μέτρο», όπως το χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Η μοριοδότηση θα μετράει άπαξ και θελήσει κάποιος να διεκδικήσει θέση στελέχους.

Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η «υποστήριξη του εκπαιδευτικού στην προσπάθεια αυτοβελτίωσής του και η συστηματική επιμόρφωση, με απώτερο στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού» σύμφωνα με τη Ν. Κεραμέως.

Θυμίζουμε ότι η εν λόγω αξιολόγηση θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:

1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Αντιθέτως, τα στελέχη εκπαίδευσης θα λαμβάνουν μόρια από την αξιολόγηση προκειμένου να προαχθούν, είτε θα απομακρύνονται από τις θέσεις ευθύνης αν αξιολογηθούν αρνητικά. «Στόχος δεν είναι η ανατροφοδότηση/διαμόρφωση αλλά η διάγνωση της αποτελεσματικότητας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου. 

sullal.jpg

Η θετική αξιολόγηση θα αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης, ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης το στέλεχος που κρίνεται ανεπαρκές (μέσος όρος <50) αντικαθίσταται και δεν μπορεί να συμμετέχει σε διαδικασία επιλογής για ίση ή ανώτερη θέση για 4 έτη.

Η αξιολόγηση των στελεχών διεξάγεται δύο φορές εντός τετραετούς θητείας. Η πρώτη διενεργείται στο μέσον της θητείας και η δεύτερη στο τέλος αυτής. Αξιολογητές θα είναι οι δύο άμεσα προϊστάμενοι του στελέχους, λαμβάνοντας υπόψη και ανώνυμες αξιολογήσει από τους υφιστάμενους.

sullaltri.jpg

Αποδυναμωμένοι σύλλογοι διδασκόντων

Οι σύλλογοι διδασκόντων, βάσει του νέου νομοσχεδίου, χάνουν σχεδόν κάθε δυνατότητα επιρροής στα σχολεία ενώ οι διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες και γίνονται "αιώνιοι", αφού οι θητείες μετατρέπονται σε 4ετείς ενώ αίρεται ο περιορισμός των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο. Επιπλέον οι διευθυντές θα μπορούν να ελέγχουν το μάθημα των εκπαιδευτικών, να προτείνουν τους υποδιευθυντές τους, ενώ μαζί με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς της τάξης ανά δύο και τέσσερα έτη.

Οι υπερεξουσίες των διευθυντών θα περιλαμβάνουν την οργάνωση ετήσιων επιμορφώσεων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου, αλλά και τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός του σχολικού ωραρίου, την εξασφάλιση επιπλέον πόρων με διοργάνωση εκδηλώσεων και ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών. Παράλληλα θα έχουμε μια "στρατιά" νέων Στελεχών εκπαίδευσης επίσης με υπερεξουσίες, που θα ξεκινά από τους Μέντορες και θα συνεχίζεται σε 800 (από 540) σήμερα Σύμβουλους, και μια στρατιά στελεχών-Εποπτών ποιότητας εκπαίδευσης. 

sullal2.jpg

Αυτονομία και στο βάθος σχολεία/επιχειρήσεις

Υπό το πρόσχημα της «εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς», οι διδάσκοντες καλούνται να επιλέξουν βιβλίο (πολλαπλό βιβλίο), ένα μέτρο που μόνο ανισότητες μεταξύ σχολείων ακόμη και σχολικών μονάδων εντός της ίδιας γειτονιάς δημιουργεί, ενώ είναι στη διακριτική τους ευχέρεια η μορφή αλλά και το πλήθος των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης των μαθητών (αν θα είναι ατομική,  ομαδική, ανεστραμμένη τάξη, αντί ωριαίου διαγωνίσματος). 

Ακόμα, θα έχουν δυνατότητα (μαζί με το διευθυντή) να αποφασίζουν εκπαιδευτικές δράσεις χωρίς κεντρική έγκριση, ενώ προβλέπεται και απλοποίηση της διαδικασίας διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός σχολικών μονάδων.

sullalhthrio.jpg

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, προβλέπεται και... Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου.

Ενδεικτικά καλέσματα στο συλλαλητήριο, στα Προπύλαια, στις 19:00

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού