golearn-engl_970-250
φατσούλες αξιολόγηση
Τι είναι η ελληνική Pisa που προβλέπεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση - Ποια είναι η εφαρμογή της

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε την Τετάρτη 30 Ιουνίου, καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν αλλαγές στην αξιολόγηση των μαθητών.

Τι είναι η ελληνική Pisa και ποια η εφαρμογή της

Σε διευκρινίσεις για του υπουργείου Παιδείας για το νομοσχέδιο, η ελληνική Pisa θα είναι ουσιαστικά «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. Πρόκειται για ένα τεστ διάγνωσης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της ελληνικής PISA είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών – όχι η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή».

Τα αποτελέσματα θα είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σημειώνει αυξητική τάση στις χώρες του ΟΟΣΑ – π.χ. στην Πορτογαλία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ειδικότερα, το άρθρο 97 προβλέπει τα εξής:

1. Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του πρώτου εδαφίου είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων, o τρόπος επεξεργασίας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι δυνατόν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών πλην εκείνων που προβλέπονται στην παρ. 1.

04.png

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σύβοτα - τραγωδία: Νεκρή γυναίκα που έκανε αλεξίπτωτο θαλάσσης - Έσπασε ο ιμάντας

Αιτήσεις για το ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1000 ευρώ σε 80000 ανέργους ΕΔΩ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Ποιος ήταν ο Διον. Σιμόπουλος που πέθανε: Η πορεία του «από τα Ψηλαλώνια στο Φεγγάρι»
Ο εμβληματικός και επί πολλά χρόνια επικεφαλής του Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου ήταν ένας άνθρωπος που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση...
Ποιος ήταν ο Διον. Σιμόπουλος που πέθανε: Η πορεία του «από τα Ψηλαλώνια στο Φεγγάρι»
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού-Που μπορούν να δουν τα στοιχεία τους οι νεοδιορισθέντες
Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης των διορισθέντων με κωδικό εγγραφής στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού (ΜΑΔ)
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού-Που μπορούν να δουν τα στοιχεία τους οι νεοδιορισθέντες