φατσούλες αξιολόγηση
Τι είναι η ελληνική Pisa που προβλέπεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση - Ποια είναι η εφαρμογή της

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε την Τετάρτη 30 Ιουνίου, καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν αλλαγές στην αξιολόγηση των μαθητών.

Τι είναι η ελληνική Pisa και ποια η εφαρμογή της

Σε διευκρινίσεις για του υπουργείου Παιδείας για το νομοσχέδιο, η ελληνική Pisa θα είναι ουσιαστικά «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. Πρόκειται για ένα τεστ διάγνωσης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της ελληνικής PISA είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών – όχι η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή».

Τα αποτελέσματα θα είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σημειώνει αυξητική τάση στις χώρες του ΟΟΣΑ – π.χ. στην Πορτογαλία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ειδικότερα, το άρθρο 97 προβλέπει τα εξής:

1. Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του πρώτου εδαφίου είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων, o τρόπος επεξεργασίας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι δυνατόν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών πλην εκείνων που προβλέπονται στην παρ. 1.

04.png

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επίδομα
Ξεκίνησαν οι πληρωμές πριν τις γιορτές: Ποιοι βλέπουν χρήματα στους λογαριασμούς έως τις 19 Δεκεμβρίου
ΔΥΠΑ, συντάξεις, επιδόματα ΟΠΕΚΑ και Δώρο Χριστουγέννων μπαίνουν σταδιακά στους λογαριασμούς χιλιάδων δικαιούχων
Ξεκίνησαν οι πληρωμές πριν τις γιορτές: Ποιοι βλέπουν χρήματα στους λογαριασμούς έως τις 19 Δεκεμβρίου
Νίκος Μιχαλολιάκος
Δίκη Χρυσής Αυγής: Ενοχή και των 42 κατηγορούμενων ζήτησε η εισαγγελέας - Ο Μιχαλολιάκος ήταν ο απόλυτος αρχηγός
Εισαγγελική πρόταση-ορόσημο στη δίκη της Χρυσής Αυγής
Δίκη Χρυσής Αυγής: Ενοχή και των 42 κατηγορούμενων ζήτησε η εισαγγελέας - Ο Μιχαλολιάκος ήταν ο απόλυτος αρχηγός
δασκαλα
Δικαστική απόφαση-σταθμός: Υποχρεωτική η μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς αξιολόγηση
Το Διοικητικό Εφετείο δικαιώνει τους εκπαιδευτικούς 2020–2021
Δικαστική απόφαση-σταθμός: Υποχρεωτική η μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς αξιολόγηση