Εκεί λοιπόν, που ο κλάδος διεκδικούσε μαζικούς διορισμούς, ώστε να πάψει η ομηρία των αναπληρωτών και να ξεκινήσουν εγκαίρως τα σχολεία... εκεί που απαιτούσαμε την επαναφορά των πολιτικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων στα Λύκεια, ήρθε το υπουργείο και «μας επανέφερε στην τάξη»:
-Δεν είναι αυτά τα θέματα της εκπαίδευσης, κύριοι.
-Και ποια είναι δηλαδή; Δε θέλουμε περιφερόμενους εκπαιδευτικούς ούτε νέους άμουσους και απαίδευτους υπηκόους. Και σταματήστε αυτό το πείραμα με την «ελάχιστη βάση εισαγωγής» στα Πανεπιστήμια.
-Μα τι λέτε; Δεν είναι ζητήματα αυτά. Αυτό που λείπει απ' την Παιδεία είναι η αξιολόγηση.
-Ποια αξιολόγηση; Της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Ή αποφασίσατε να ζητήσετε τη γνώμη μας για τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα;
-Μα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, φυσικά. Εσείς φταίτε που δεν προχωρά η εκπαίδευση.
-Α, γιατί εμείς νομίζαμε ότι έφταιγε ο κορονοϊός και η διαχείρισή του, που «χάθηκε η χρονιά» φέτος.
-Μην αλλάζετε θέμα συζήτησης. Σας ενημερώνω ότι...
-Μας εμείς νομίζαμε ότι θέλατε να συζητήσουμε.
-Μη με διακόπτετε. Σας ενημερώνω ότι στα μέσα Ιουλίου θα ψηφιστεί από τη Βουλή νομοσχέδιο για την αξιολόγηση.
-Α, μάλιστα. Μέσα στο κατακαλόκαιρο...
-Εννοείται...Η μόνη ήρεμη περίοδος.
-Καταλάβαμε. Θα είναι τόσο «κοινής αποδοχής», που είπατε να μειώσετε τις αντιδράσεις.
-Βεβαίως... Για να έχετε χρόνο να διαβάσετε...
-Τι;
-Ακριβώς. Θα έρθει ο σύμβουλος να σας παρακολουθήσει...
-Μα είχατε πει ότι θα προηγηθεί η αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας... αυτή, που οι εκπαιδευτικοί σας τη γύρισαν πίσω.
-Θα γίνει κι αυτό... εσείς θα μας υποδείξετε τη σειρά; Ποιοι είστε εσείς;
-Οι δάσκαλοι των παιδιών σας.
-Εμείς πάμε τα παιδιά μας στα καλά ιδιωτικά σχολεία... και μετά στα κολέγια.
-Και τι σας φταίει η δημόσια εκπαίδευση; Τι την περάσατε, εργοστάσιο για να μετράτε την παραγωγή; Τι είναι οι παιδικές ψυχές και η συνείδηση του δασκάλου, φακές για να τη ζυγίσετε;
-Εμείς κυβερνάμε.
-Αναμφιβόλως...σε μια έρημη χώρα, όπως είπε κάποτε ο μάντης Τειρεσίας στον Κρέοντα.
-Κύριοι, τελειώσαμε. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε στην «ανεστραμμένη τάξη».
-Καλά... εδώ το σύστημα δε μπορεί να τυπώσει τα απολυτήρια των μαθητών κι εσείς ονειρεύεστε «ψηφιακούς μετασχηματισμούς» και αξιολογήσεις. Καληνύχτα σας.
Υ.Γ. Ο παραπάνω διάλογος είναι φανταστικός...
*Ο Ηλίας Παπαχατζής, π. μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και νυν μέλος του ΔΣ της Α'-Γ' ΕΛΜΕ Β' Αθήνας με την «Αγωνιστική Παρέμβαση»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη