Αποφασισμένη είναι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως να προχωρήσει με την αξιολόγηση παρά τις εντονότατες αντιδράσεις, ξεκινώντας με τις σχολικές μονάδες, ο τρόπος αξιολόγησης των οποίων έχει ήδη θεσμοθετηθεί, και θα συνεχίσει με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι λεπτομέρειες της οποίας θα οριστούν σε επόμενο νομοσχέδιο, που αναμένεται να φέρει σύντομα η υπουργός.
Σε αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ορίζεται ότι βασικά κριτήρια-δείκτες για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης θα είναι οι μέθοδοι διδασκαλίας, η εμπειρία και οι τίτλοι σπουδών, ενώ θα προβλέπεται ακόμα και συνέντευξη.
160.000 εκπαιδευτικοί στο μικροσκόπιο Κεραμέως
Η διαδικασία θα αφορά τους 160.000 εκπαιδευτικούς και τις 15.000 σχολικές μονάδες. Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως η εμπειρία και οι τίτλοι σπουδών αλλά και βάσει ποιοτικών κριτηρίων, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, σύμφωνα με το υπουργείο, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή του.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται να συζητηθεί περί τα τέλη του μήνα. Ωστόσο, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο θεσμοθετήθηκε ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, των συλλογικών δράσεων και των ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και η διττή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους.
Δύο αξιολογητές
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα κάθε διδάσκων θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές και η συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης θα συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας. Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία, όπως οι νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή.
Κατά την έναρξη του σχολικού έτους ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί ειδική συνεδρίαση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, τον σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών και τον καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους. Ως προς τις συλλογικές δράσεις, ο σύλλογος διδασκόντων θα επιλέγει τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις.
Ο διευθυντής θα συγκαλεί επίσης τακτικές συνεδριάσεις, τουλάχιστον μία φορά το δίμηνο, προκειμένου να συζητείται η πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού. Αν ο σύλλογος διδασκόντων το κρίνει απαραίτητο, θα προβαίνει σε ανασχεδιασμό ή στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας τις παρατηρήσεις/προτάσεις του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου παιδαγωγικής ευθύνης.
Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο διευθυντής, πάλι, θα συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής αλλά και του εκπαιδευτικού έργου αυτής.
Στην ετήσια απολογιστική έκθεση που θα συντάσσεται θα αναφέρονται οι τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, οι στόχοι που είχαν τεθεί, καθώς και τα αντίστοιχα ποιοτικά κριτήρια παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, ενώ θα περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίησή τους και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν.
Στην εξωτερική αξιολόγηση οι συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου θα λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και του σχεδιασμού δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, όταν αυτές αναρτηθούν στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή.
Διαφωνούν ΟΛΜΕ - ΔΟΕ
Οι δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) εκφράζουν ξανά τη διαφωνία τους με την εφαρμογή του μέτρου της αξιολόγησης ζητώντας να αποσυρθεί ο νόμος και η σχετική υπουργική απόφαση.
«Η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα “αξιολογημένα” σχολεία των χωρών όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αυξήθηκαν δραματικά» υποστηρίζει η ΟΛΜΕ και ζητά να ξεκινήσει διαδικασία διαλόγου από μηδενική βάση.
Με αποχή από την αξιολόγηση απαντά η ΔΟΕ τονίζοντας ότι: «ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη