Απαλλαγή από τα Θρησκευτικά: Το υπ. Παιδείας απαλλάσσεται από τη νομιμότητα;
«Σε πλήρη αντίθεση το Υπουργείο Παιδείας επιτελώντας στο έπακρο έναν ρόλο που αρμόζει σε θρησκευτικές αρχές, παρεμβάλλει προσκόμματα στη διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά απαιτώντας την έμμεση αποκάλυψη θρησκευτικών πεποιθήσεων» σχολιάζει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Την υπουργική απόφαση για τον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών σχολιάζει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) επισημαίνοντας ότι η αναφορά σε «λόγους θρησκευτικής συνείδησης» παραμένει ίδια με προηγούμενα έτη παραβλέποντας την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) η οποία εντόπιζε παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Υπενθυμίζεται ότι η κ.Κεραμέως με την υφυπουργό κ.Μακρή, υπέγραψαν μια ακόμα απόφαση για τον τρόπο απαλλαγής μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, η οποία ορίζει τα εξής:

Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών».

«Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων απαλλάσσεται από τη νομιμότητα;» σχολιάζει καυστικά η ΕλΕΔΑ θυμίζοντας παράλληλα την απόφαση «Παπαγεωργίου και άλλοι κατά Ελλάδας» στη οποία το ευρωπαϊκό δικαστήριο έκρινε ότι «οι κρατικές αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να επεμβαίνουν στην σφαίρα της ατομικής συνείδησης και να διαπιστώνουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του ατόμου ή να το υποχρεώνουν να αποκαλύπτει τις πεποιθήσεις του σχετικά με πνευματικά ζητήματα».

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 61178/ΓΔ4/2021 που δημοσιεύθηκε την 1η Ιουνίου καθορίζει τον τρόπο απαλλαγής των μαθητών από μια σειρά μαθημάτων μεταξύ αυτών και τα θρησκευτικά. Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση «Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών».

Η εν λόγω δήλωση δεν διαφοροποιείται από τα προηγούμενα έτη, παρά το γεγονός ότι τόσο η ΑΠΔΠΧ με απόφασή της (32/2020), στην οποία η ΕλΕΔΑ,  συνέβαλε με την υποβολή καταγγελίας το 2018, όσο και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στην υπόθεση Παπαγεωργίου και άλλοι κατά Ελλάδας έχουν επισημάνει την προβληματική διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά ως μη προστατεύουσα τα προσωπικά δεδομένα και ως παραβίαση των δικαιωμάτων που προβλέπονται στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 2 του Πρωτοκόλλου αρ. 1, ερμηνευόμενου υπό το φως του άρθρου 9 της Σύμβασης.

Παρά τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ το Υπουργείο απαξίωσε να συμμορφωθεί και επιπροσθέτως στο προαναφερόμενο ΦΕΚ απαιτεί η αίτηση να συντάσσεται και από τους δύο γονείς, κάτι που δεν απαιτείται για την απαλλαγή από άλλα μαθήματα (π.χ. φυσική αγωγή), ενώ επίσης διαφοροποιείται και στην απαίτηση γνησίου υπογραφής επί της υπεύθυνης δήλωσης και μάλιστα χωρίς να προβλέπεται η προσφάτως εισαχθείσα ηλεκτρονική διαδικασία. Εκτός αυτού, δεν επιτρέπει (και πάλι) την υποβολή αίτησης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ως εάν η θρησκευτική συνείδηση να μεταβάλλεται μόνο κατά τους θερινούς μήνες των διακοπών, κάτι που δεν συμβαίνει με τα άλλα μαθήματα.

Σύμφωνα με την απόφαση Παπαγεωργίου και άλλοι κατά Ελλάδας «οι κρατικές αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να επεμβαίνουν στην σφαίρα της ατομικής συνείδησης και να διαπιστώνουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του ατόμου ή να το υποχρεώνουν να αποκαλύπτει τις πεποιθήσεις του σχετικά με πνευματικά ζητήματα». Σε πλήρη αντίθεση το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιτελώντας στο έπακρο έναν ρόλο που αρμόζει σε θρησκευτικές αρχές, παρεμβάλλει προσκόμματα στη διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά απαιτώντας την έμμεση αποκάλυψη θρησκευτικών πεποιθήσεων. Την ίδια στιγμή φαίνεται να αιτείται το ίδιο απαλλαγή από τη νομιμότητα και τον σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οηε
Σάλος στον ΟΗΕ με την στάση των ΗΠΑ: Έκτο βέτο για την εκεχειρία στη Γάζα: Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
«Ο κόσμος βλέπει. Τα κλάματα των παιδιών θα έπρεπε να μας ραγίζουν την καρδιά, η αγωνία των μανάδων να συνταράσσει τη συνείδησή μας», δήλωσε ο...
Σάλος στον ΟΗΕ με την στάση των ΗΠΑ: Έκτο βέτο για την εκεχειρία στη Γάζα: Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
τροχαιο
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
Η τραγωδία στην Αθηνών – Λαμίας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά ότι η οδική ασφάλεια παραμένει ζητούμενο στη χώρα μας.
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
δασκα
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Σε πολλές περιπτώσεις οι καθηγητές υποχρεώνονται να εργάζονται πάνω από 15 ώρες την ημέρα, αναλαμβάνοντας επιπλέον καθήκοντα πέραν της διδασκαλίας,...
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Χαϊδελβέργη
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης
Νέοι ερευνητές στα μαθηματικά και την πληροφορική συναντούν βραβευμένους με Turing, Fields και Abel
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης