Σχολεία: Επιτακτική ανάγκη οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση
Από το 2010 μέχρι σήμερα αποχώρησαν 47.560 εκπαιδευτικοί με συνταξιοδότηση - Να γίνουν μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων ζητά η ΕΛΜΕ Λήμνου

Οι ελλείψεις που παρατηρούνται στις σχολικές αίθουσες, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ της Λήμνου, με τους χιλιάδες αναπληρωτές και συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, πρέπει να αντιμετωπιστούν. 

Οι μαθητές πρέπει να αναπληρώσουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας, όχι μόνο σε γνώσεις, αλλά και σε κοινωνικό  επίπεδο.

Για αυτό το λόγο είναι επιτακτική η ανάγκη για μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, που θα ενισχύσουν την διδασκαλία των παιδιών.

Ανοιχτή επιστολή ΕΛΜΕ Λήμνου

Από το 2010 μέχρι σήμερα αποχώρησαν 47.560 εκπαιδευτικοί με συνταξιοδότηση! Μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας, που ακολούθησαν απαρέγκλιτα όλες οι κυβερνήσεις, με τραγικές συνέπειες για το Δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τους όρους διαβίωσης χιλιάδων συμβασιούχων εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση εξαγγέλλει διορισμούς στη γενική αγωγή (σε δύο φάσεις, το 2021-2022 και το 2022-2023, με 5.250 διορισμούς σε κάθε φάση).

Οι όποιοι διορισμοί έγιναν (4.500 στην ειδική αγωγή) ή θα γίνουν το επόμενο διάστημα, είναι το αποτέλεσμα των τραγικών ελλείψεων και φυσικά της αδιάκοπης μάχης που δώσαμε, με βασικό αίτημα «μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών». Καταφέραμε με τις διεκδικήσεις και τους απεργιακούς μας αγώνες να βάλουμε στο επίκεντρο της διαπάλης το δίκαιο αυτό αίτημα, να συγκρουστούμε με την πολιτική της αδιοριστίας, να προσπεράσουμε τα εμπόδια της πολυδιάσπασης και του συντεχνιασμού που καλλιεργούνται έντεχνα όλα αυτά τα χρόνια.

Τέρμα πια στην κοροϊδία! Η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας απαιτεί χιλιάδες μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών!

Η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση σε οικονομικό και υγειονομικό επίπεδο, η εγκληματική πολιτική που οδήγησε στο πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων, έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους μαθητές σε γνωστικό, ψυχολογικό, κοινωνικό επίπεδο. Είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίο, ο δάσκαλος και ο καθηγητής να είναι από την πρώτη μέρα στο σχολείο, να μη χαθεί ούτε μία ώρα μάθημα, να υπάρχει επιπλέον προσωπικό για ενισχυτική διδασκαλία και στήριξη, να αποκτήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων μία σταθερότητα προκειμένου με σχεδιασμένο, οργανωμένο τρόπο να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να στηρίξουμε τα παιδιά.

Η τραγική εικόνα των άδειων σχολείων Σεπτέμβρη μήνα, των προγραμμάτων-λάστιχο μέχρι τον Φλεβάρη, ο συνάδελφος που γυρίζει σε 4 και 5 σχολεία, η εικόνα του αναπληρωτή που πασχίζει να γνωρίσει κάθε χρόνο τους μαθητές του και μόλις τα καταφέρει αλλάζει σχολείο, εάν συνεχιστεί και φέτος θα είναι πραγματικό έγκλημα. Η ικανοποίηση του αιτήματος για μόνιμη και σταθερή δουλειά, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, είναι αναγκαία συνθήκη για να συζητάμε την οποιαδήποτε επαναφορά της κανονικότητας στα σχολεία.

Όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών εξαπάτησαν συνειδητά τους εκπαιδευτικούς και πολέμησαν το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Το 2019 Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ καταψήφισαν την πρόταση 150 Ομοσπονδιών και σωματείων του Δημοσίου για άρση κάθε συνταγματικής απαγόρευσης σε σχέση με τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Με τον νόμο 4589/18 του Γαβρόγλου, που διατηρεί η Ν.Δ., απαξιώθηκε το πτυχίο και η προϋπηρεσία χιλιάδων συναδέλφων και απογειώθηκε το ακριβοπληρωμένο κυνηγητό προσόντων και πιστοποιήσεων. Υλοποιούν από κοινού τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και σε άλλους βασικούς τομείς του δημοσίου, όπως η υγεία. Η θέσπιση από την κυβέρνηση των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας, η επιλογή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, η κατακόρυφη αύξηση του ποσοστού των συμβασιούχων σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό (30%), αποδεικνύουν τα παραπάνω. Εξάλλου, η οδηγία του ΟΟΣΑ για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε ποσοστό 40% είναι σαφής, όσο και η εικόνα από τις πιο αναπτυγμένες χώρες (ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία) στις οποίες η μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι.

Οι 10.500 διορισμοί, ακόμα κι αν γίνουν σε μία φάση φέτος το καλοκαίρι, δε λύνουν το πρόβλημα. Συντηρούν και διογκώνουν το καθεστώς των χιλιάδων συμβασιούχων στην εκπαίδευση. Μόνο το καλοκαίρι του 2021 αναμένεται να αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης περίπου 8.000 συνάδελφοι. Αντίστοιχα αυξημένος θα είναι ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων το καλοκαίρι του 2022. Με τους διορισμούς που εξαγγέλλει η κυβέρνηση (ειδικά αν προχωρήσει μόνο στους 5.250 για την επόμενη σχολική χρονιά) παραδέχεται ότι τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν με χειρότερους όρους!

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στους πάνω από 52.000 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν τη φετινή χρονιά για να καλύψουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων. Παρά τη σχεδιασμένη προσπάθεια την τελευταία δεκαετία να μειωθούν τεχνηέντως οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (αύξηση ωραρίου, συμπτύξεις/συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση δασκάλου στο ολοήμερο, ολοήμερο Φίλη, κόψιμο του 3ωρου των εργαστηρίων, αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα κ.α.), ο όγκος των συμβασιούχων συναδέλφων αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Παρ’ όλες τις προσλήψεις, χάθηκαν χιλιάδες διδακτικές ώρες και φέτος (ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα), οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη περιορίστηκαν στο ελάχιστο, οι όποιες τάξεις ΖΕΠ λειτούργησαν, αυτό έγινε με καθυστέρηση, ενώ χιλιάδες προσφυγόπουλα παραμένουν έως και σήμερα εκτός οποιασδήποτε δομής εκπαίδευσης.

Πλέον έχουμε μεγάλη πείρα. Στην ενότητα βρίσκεται η πραγματική μας δύναμη!

Η πολυετής κούραση που ζουν όλοι οι συμβασιούχοι, η οργή για την κοροϊδία όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, χρειάζεται να γίνει δύναμη αγώνα. Όπως στο παρελθόν έτσι και τώρα θα ακυρώσουμε το κυβερνητικό σχέδιο, το γνωστό παιχνίδι των «κατανομών», τις ψευτοαντιπαραθέσεις ειδικοτήτων και κλάδων, το ψευτοδίλημμα «ενίσχυση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας». Η εμπειρία έχει δείξει ότι αυτή η συζήτηση είναι βούτυρο στο ψωμί της κάθε κυβέρνησης. Είναι τεράστιες οι ευθύνες όλων αυτών των δυνάμεων που καλλιεργούν τέτοια φαινόμενα. Οι ελεγχόμενες διαρροές από διάφορες ομάδες που λειτουργούν στον χώρο των αναπληρωτών, οι δήθεν επαφές με διάφορους παράγοντες του Υπουργείου, καλλιεργούν κλίμα εφησυχασμού και περιχαράκωσης του κάθε αναπληρωτή στο πρόβλημά του. Όλα τα βέλη να δείχνουν τον πραγματικό αντίπαλο, την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική!

Οι αγώνες μας έχουν δείξει ποια είναι η μόνη λύση. Όλοι μαζί οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, σε κοινό αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας για το αυτονόητο δικαίωμά μας στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, για το αυτονόητο δικαίωμα του κάθε μαθητή να έχει τον δάσκαλο και τον καθηγητή του από την πρώτη μέρα στο σχολείο. Η δική μας δράση μέσα στα σωματεία είναι εκείνη που βάζει στο επίκεντρο της διαπάλης τα πραγματικά μας προβλήματα, συμβάλλει ώστε οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ να γίνονται πιο μαχητικές και να διεκδικούν τις ανάγκες μας.

Χρειάζεται το επόμενο διάστημα να βγούμε ξανά, πιο μαζικά και αποφασιστικά στον δρόμο του αγώνα, να παλέψουμε για:

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

  • Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του νόμου 4692/20 (Κεραμέως). Κανένα τμήμα πάνω από 15 μαθητές σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη δευτεροβάθμια. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές για τις υπόλοιπες τάξεις.

  • Οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά. Σύσταση νέων οργανικών για όσα αντικείμενα- ειδικότητες δεν έχει γίνει έως τώρα. Επαναφορά των ωρών που χάθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από την κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου στο ολοήμερο, την κατάργηση των μαθημάτων κοινωνιολογίας, των εικαστικών, της θεατρικής αγωγής κ.α. Ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του.

  • Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών (εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά κ.α.). Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί Β΄ Κατηγορίας.

  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των ΑΜΩ.

  • Μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης της διαβίωσης των αναπληρωτών συναδέλφων με δωρεάν μετακίνηση, επίδομα στέγασης, σίτιση κ.α.

  • Κατάργηση του ν. 4589/18 (Γαβρόγλου) και κάθε άλλης διάταξης που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, τεστ δεξιοτήτων και συνέντευξη. Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται. Εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες λόγω παράβολου. Όχι στους κλειστούς πίνακες.

Με το άνοιγμα των σχολείων τα σωματεία και οι Ομοσπονδίες να προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλεία!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού