Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
INTIME NEWS/ΒΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Γνωστοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες η πρόθεση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων το συντομότερο δυνατόν (5 Απριλίου)

Και ενώ το τρίτο κύμα του κορονοϊού καλπάζει, το Ε.Σ.Υ. ασφυκτιά, σχεδόν όλοι οι αρμόδιοι, από υπουργούς έως επιδημιολόγους δίνουν το "πράσινο φώς" με το πρόσχημα των self test, που πρόκειται καθηγητές και μαθητές να γίνονται χρήστες τους κάθε Δευτέρα.

Η αλήθεια, όμως, είναι πως και τα περιθώρια εκμηδενίζονται. Σίγουρα, ακούσαμε δεκάδες έως εκατοντάδες φορές από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες να γίνονται αναφορές, από τους αρμόδιους του Υ.ΠΑΙ.Θ. στην "υποδειγματική" λειτουργία της τηλεκπαίδευσης. Μα όπως είναι φανερό η κυβέρνηση έχει μια μεγαλύτερη πρόκληση να αντιμετωπίσει, πόσο μάλλον όταν βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για πανελλήνιες και προαγωγικές εξετάσεις (συμπεριλαμβανομένης της τράπεζας θεμάτων για την Α' Λυκείου).

Αλήθεια, πόσα περιθώρια έχει ένας μαθητής να προετοιμαστεί κατάλληλα για τις εξετάσεις όταν τους έξι από τους εννέα μήνες της σχολικής χρονιάς τους έχει περάσει εκτός σχολικού περιβάλλοντος; Η εκπαίδευση λοιπόν γίνεται ατομική δουλειά. Βέβαια, αποτελούν εξαίρεση οι μαθητές με μηδενική δυνατότητα πρόσβασης στο σύστημα της τηλεκπαίδευσης που, σαφώς, αντιμετωπίζονται ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

Η ουσία είναι πως το υπουργείο Παιδείας έχει χάσει κάθε στοίχημα. Και έτσι, λοιπόν, τώρα, εκεί που για την συνείδηση του μέσου πολίτη θα ήταν η πιο κρίσιμη στιγμή της πανδημίας, γίνονται τα αδύνατα δυνατά για το άνοιγμα μερικών εκπαιδευτικών βαθμίδων  -με τα ίδια, και δίχως ουσιώδες αποτέλεσμα, μέτρα ασφαλείας.

Το όφελος, βέβαια, στις δύο τελευταίες εβδομάδες που απομένουν για τις διακοπές του Πάσχα, δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι. Μήπως η προετοιμασία για τις εξετάσεις, ή ίσως η επιστροφή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Πολύ λογικό είναι κάτι τέτοιο ακόμη να έχει απώτερο σκοπό την ομαλή διεξαγωγή των σχολικών εξετάσεων, χωρίς δηλαδή καμία υποχώρηση, το οποίο θα ήταν μια φαινομενική "νίκη".

Κι αυτό γιατί, θεωρητικά, θα είχε προωθήσει τον εύηχο τίτλο: «Τα σχολεία μας είναι ανοικτά από τον Απρίλιο μήνα». Και βέβαια θα παραμείνουν, τί κι αν τόσοι μαθητές και καθηγητές χάσουν αυτές τις δύο εβδομάδες λόγω κάποιου θετικού self test μια ωραία Δευτέρα.

* Βασίλειος Ηλιόπουλος, μαθητής Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakokairia new
Σφοδρές καταιγίδες σήμερα στην Αττική: Πότε αναμένεται η κορύφωση των φαινομένων
Η κακοκαιρία «Byron» πλήττει τη χώρα με έντονες βροχοπτώσεις· το βράδυ η Αττική θα δεχθεί ισχυρές καταιγίδες και επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.
Σφοδρές καταιγίδες σήμερα στην Αττική: Πότε αναμένεται η κορύφωση των φαινομένων
Υπουργείο Παιδείας
Φοιτητές: Κλείνουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας 2025-2026
Προθεσμία έως 4 Δεκεμβρίου 2025, 14:00 – Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών Α.Ε.Ι.
Φοιτητές: Κλείνουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας 2025-2026
sxoleio
11.470 χαμένες ώρες στη δευτεροβάθμια Ζακύνθου - Εκρηκτικά κενά σε βασικές ειδικότητες
22 κενά σε βασικές και τεχνικές ειδικότητες, αφήνουν μαθητές χωρίς ουσιαστική εκπαιδευτική κάλυψη, ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
11.470 χαμένες ώρες στη δευτεροβάθμια Ζακύνθου - Εκρηκτικά κενά σε βασικές ειδικότητες
επίδομα
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ
Το μηνιαίο βοήθημα αφορά ανασφάλιστους υπερήλικες άνω των 67 ετών που μισθώνουν κύρια κατοικία και πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά...
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ