Thumbnail
Με πρόσχημα την τηλεκπαίδευση, καταργείται η θέση δεύτερου διδάσκοντα σε εργαστηριακά μαθήματα των Δημόσιων ΙΕΚ - Καταγγελία του ΣΙΕΛ Αχαΐας

Πλήθος παρατυπιών στην διαδικασία ανάθεσης μαθημάτων στα Δημόσια ΙΕΚ. καταγγέλλει ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας.

Παράλληλα, ο σύλλογος καταγγέλλει πως με πρόσχημα την διεξαγωγή μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, καταργήθηκε η θέση του δεύτερου διδάσκοντα στα εργαστήρια, με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί να οδηγηθούν στην ανεργία.

Ο σύλλογος υπενθυμίζει πως ο τρόπος μοριοδότησης των εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ υποβαθμίζει την διδακτική εμπειρία και τα ακαδημαϊκά προσόντα, ενώ πριμοδοτεί την επαγγελματική εμπειρία. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τον σύλλογο, αποδίδεται με το εξής σκεπτικό: «Ανεργία για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που στήριξαν επί σειρά ετών την δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και αντικατάσταση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού με τους διπλοθεσίτες (ελεύθερους επαγγελματίες, δημόσιους υπαλλήλους, "επαγγελματίες της αγοράς") που θα κάνουν τα εξτραδάκια τους στα Δ.ΙΕΚ».

Αναλυτικά η καταγγελία:

Η δεύτερη φάση του έργου «νέος τρόπος μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των Δ.ΙΕΚ» εκτυλίχθηκε αυτές τις ημέρες με την ανάθεση μαθημάτων για το εαρινό εξάμηνο (2021Α) που ξεκινά τη Δευτέρα, 1/3/2021.  Η διαδικασία αυτή έχει προκαλέσει, δικαιολογημένα, την αγανάκτηση της συντριπτικής πλειονότητας των συναδέλφων, εξαιτίας παρατυπιών που φαίνεται να σημειώθηκαν και έχουν καταγγελθεί – και στο σωματείο μας – σε σχέση με την ορθή τήρηση της σειράς προτεραιότητας των εκπαιδευτικών.

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η απόφαση στις 22/2/2021 για συγχώνευση τμημάτων και κατάργηση του δεύτερου διδάσκοντα – όπως προβλέπεται –  στα εργαστηριακά μαθήματα με πρόσχημα το γεγονός ότι τα μαθήματα διεξάγονται μέσω «τηλεκπαίδευσης». Μία απόφαση που θα οδηγήσει στην ανεργία  πολλούς  συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Αν όμως η «τηλεκπαίδευση» που παρουσιάστηκε με τόσο διθυραμβικά σχόλια ήρθε για να επιλύσει προβλήματα και όχι για να πλήξει, μεταξύ άλλων, τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, με ποια λογική πάρθηκε αυτή η απόφαση την στιγμή που θα μπορούσαν κάλλιστα να σπάσουν τα πολυπληθή τμήματα στα δύο ώστε αφ’ ενός να υπηρετηθεί η όσο το δυνατόν καλύτερη παρεχόμενη ποιότητα κατάρτισης και από την άλλη να μην εξωθηθούν κι άλλοι εκπαιδευτικοί στην ανεργία; Ρητορικό ερώτημα για «άριστους»!!!

Θυμίζουμε πως από τον περασμένο Αύγουστο (Φ.Ε.Κ. 3393-13/8/2020), η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησαν την υποβάθμιση των Δημοσίων ΙΕΚ, οδηγώντας στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μέσω του Κανονισμού Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ που προσδιόριζε το νέο τρόπο μοριοδότησης των εκπαιδευτών των Δ.ΙΕΚ. Επί της ουσίας δηλαδή, υποβάθμιση των ακαδημαϊκών προσόντων και της διδακτικής εμπειρίας και πλήρης απαξίωση της πιστοποίησης εκπαιδευτή ενηλίκων (για την οποία πολλοί συνάδελφοι κλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια να δαπανήσουν χρόνο και χρήμα) σε συνδυασμό με την - από την άλλη - υπέρμετρη πριμοδότηση της επαγγελματικής εμπειρίας. 

Συνεπώς, το μήνυμα κυβέρνησης – υπουργείου – ΙΝΕΔΙΒΙΜ ήταν σαφές: Ανεργία για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που στήριξαν επί σειρά ετών την δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και αντικατάσταση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού με τους διπλοθεσίτες (ελεύθερους επαγγελματίες, δημόσιους υπαλλήλους, «επαγγελματίες της αγοράς») που θα κάνουν τα εξτραδάκια τους στα Δ.ΙΕΚ.

Αυτά συνθέτουν το εργασιακό τοπίο στα Δημόσια ΙΕΚ, σε συνδυασμό -ανεξάρτητα από την πολιτική ηγεσία στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ- με την τρομακτική καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων, μη καταβολή ενσήμων, καθυστερημένη υπογραφή συμβάσεων (οι συμβάσεις για το εξάμηνο 2020Β υπογράφηκαν λίγες ημέρες πριν τη λήξη του!).

Ο στόχος της ακραία νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι η συρρίκνωση της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης προς όφελος ιδιωτικών φορέων που ακονίζουν τα μαχαίρια τους ενόψει του επερχόμενου ξαναμοιράσματος της πίτας. Άλλωστε, αυτή τη φιλοσοφία υπηρετεί και ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει το «λουκέτο» σε πολλά Δ.ΙΕΚ., πανελλαδικά. Όσο θεμιτές είναι οι, κατά μόνας, ενστάσεις και καταγγελίες, εξίσου απαραίτητη είναι η μαζική, συνεχής και οργανωμένη αντίδραση.

Καλούμε τόσο τους συναδέλφους να μαζικοποιήσουν το σωματείο ισχυροποιώντας τη συλλογική διεκδίκηση και δράση όσο και τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία να καταδικάσουν αυτού του είδους τις μεθοδεύσεις. 

 

  • Μπλόκο στο νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
  • Κατάργηση του Κανονισμού Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΙΕΚ
  • Επαναφορά των κριτηρίων μοριοδότησης που ίσχυαν το προηγούμενο έτος
  • Κανένας συνάδελφος άνεργος. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στην απαράδεκτη σύμβαση έργου. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ανατρεπτικη συμμαχια
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»
«Όμως οι άστεγοι, ντόπιοι και μετανάστες έχουν ανάγκη από ανθρώπινη κατοικία κάτι που η κυβέρνηση Ν.Δ. το έχει στο στόχαστρο της και την προορίζει να...
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»