Για την ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών μας
Και επιτέλους… Αφού η Κυβέρνηση λειτουργεί καθ΄ υπόδειξη των ειδικών, ας συμβουλευτεί και τους ειδικούς σε παιδαγωγικά θέματα. Τους δασκάλους των παιδιών… - Γράφει η Σταματία Καρούτσου, εκπαιδευτικός

Είμαι καθηγήτρια σε Λύκειο 14 χρόνια. Δουλεύω με μαθητές της Γ΄ Λυκείου 14 χρόνια… Ζω την αγωνία τους κάθε χρόνο επί 14 χρόνια… Παιδιά αγχωμένα, μεγαλωμένα με την ιδέα των πανελλαδικών, τα περισσότερα από αυτά με πλήρη συνείδηση της σοβαρότητας και κρισιμότητας των εξετάσεων για τη ζωή τους. Με τους προβληματισμούς τους για τις σχολές (σχολικός προσανατολισμός ανύπαρκτος), με την ανησυχία τους για την ύλη, με τις απογοητεύσεις της ηλικίας και της προσδοκίες για τη φοιτητική ζωή…

 Όλα αυτά τα χρόνια – παρόλο που δουλεύαμε με πρόγραμμα, διά ζώσης, με παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου για τη διαχείριση του άγχους, με την απαραίτητη πενθήμερη - έχω συναντήσει μαθητές που στον αγώνα δρόμου για τις πανελλαδικές εξετάσεις κατέρρευσαν… Κλάματα, κρίσεις πανικού, προβλήματα στο στομάχι, αλωπεκίαση, προβλήματα με το έντερο… Κάποια από τα παιδιά αυτά έφτασαν στο νοσοκομείο και κάποια απέκτησαν θέματα υγείας για όλη τους τη ζωή… Αυτά συνέβαιναν μέχρι τώρα…

Δεν ξέρω αν κάποιος από τους ιθύνοντες του Υπουργείου έχει παιδί σε αυτή τη φάση. Θεωρώ όμως ότι δε μπορεί να αγνοούν τόσο πολύ το τι συμβαίνει με τους τελειόφοιτους και πόσο οριακή πάντα είναι η ψυχολογία τους. Και αν αγνοούν, δε θα έπρεπε να αγνοούν, αντίθετα οφείλουν να γνωρίζουν…

Αντίθετα, στην πιο δύσκολη σχολική χρονιά των τελευταίων τουλάχιστον 40 χρόνων, με τις οικογένειες διαλυμένες οικονομικά, με το άγχος του κορονοιού, με μηδενικές διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές το Υπουργείο Παιδείας επιμένει ότι όλα κυλούν κανονικά και ότι η τηλεκπαίδευση ήταν επιτυχής (μάλλον θα ήταν δικό μου πρόβλημα το ότι τα 2/3 των μαθητών παρακολουθούσαν από κινητό, ότι δεν είχαν πάντα, αλλά ούτε και παντού σήμα – μη ξεχνάμε ότι υπάρχει και η επαρχία-  ότι πίσω από τις φωνές τους άκουγες μωρά να κλαίνε, μαμάδες να μιλάνε, ότι κάποια πήγαιναν σε άλλα σπίτια για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση, ότι, ότι, ότι…).   Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς τα γνωρίζουμε όλα αυτά πολύ καλά!  

Σε αυτές λοιπόν τις «έκτακτες» συνθήκες,  την εποχή της «ατομικής ευθύνης» το Υπουργείο έρχεται να νομοθετήσει θέλοντας, λέει: «… να λύσει προβλήματα δεκαετιών» και τελικά το μόνο που καταφέρνει είναι να αυξήσει το άγχος των μαθητών, άγχος που ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου μπορεί να σταθεί ολέθριο για την υγεία και το μέλλον τους. Και αν κάποιοι δέχονται τα παιδιά μας να είναι ημιμαθή ή ίσως και αμόρφωτα (γιατί η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, είναι απλή επαφή), ας μη επιτρέψουμε τουλάχιστον να νοσήσουν σωματικά και ψυχικά έχοντας να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν εκτός από την τηλεκπαίδευση και αυτή την ανατροπή (στα μέσα της χρονιάς, με τις δεδομένες συνθήκες) που έρχεται με το νέο νομοσχέδιο. Ας επιδείξει λοιπόν το Υπουργείο ευαισθησία απέναντι στους μαθητές της Γ Λυκείου και – γιατί όχι- ας έχει τη γενναιότητα να αποφασίσει την επαναφοίτητη για τις υπόλοιπες τάξεις και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης.

Και επιτέλους… Αφού η Κυβέρνηση λειτουργεί καθ΄ υπόδειξη των ειδικών, ας συμβουλευτεί και τους ειδικούς σε παιδαγωγικά θέματα. Τους δασκάλους των παιδιών…

Καρούτσου Τίνα

Εκπαιδευτικός ΓΕΛ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ - ΙΚΑΡΙΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λαρισα
ΔΟΕ για το κλείσιμο σχολείων από τις πλημμύρες: Σχολεία αθωράκιστα και τηλεκπαίδευση χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα
Η κατάσταση αναδεικνύει την ανάγκη για πραγματική στήριξη και αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, ώστε τα έκτακτα μέτρα να μην παραμένουν μόνο τυπικές...
ΔΟΕ για το κλείσιμο σχολείων από τις πλημμύρες: Σχολεία αθωράκιστα και τηλεκπαίδευση χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα
Ο σωστός τpόπος να σουρώνουμε τα μακαρόνια και το έξτpα tιp για νοστιμιά
Το μυστικό των σεφ στην κουζίνα σας: Γιατί ποτέ δεν πρέπει να πετάτε το νερό από τα μακαρόνια
Το «θολό» νερό που όλοι συνηθίζουν να στραγγίζουν στον νεροχύτη είναι στην πραγματικότητα ένας κρυμμένος θησαυρός που μεταμορφώνει τη σάλτσα και το...
Το μυστικό των σεφ στην κουζίνα σας: Γιατί ποτέ δεν πρέπει να πετάτε το νερό από τα μακαρόνια
κουνουπίδι
H συνταγή για κουνουπίδι με τα δύο υλικά που θα κάνει τα παιδιά σας να το λατρέψουν
Η διαδικασία είναι γρήγορη και απλή, ενώ η συνταγή μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα λαχανικά όπως καρότα, μπρόκολο ή γλυκοπατάτες
H συνταγή για κουνουπίδι με τα δύο υλικά που θα κάνει τα παιδιά σας να το λατρέψουν