Τα γεγονότα γύρω από τις εκλογές-παρωδία για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια και ό,τι είχε προηγηθεί αυτών είναι γνωστά. Οι συνάδελφοι, αντιδρώντας στην αδιάλλακτη στάση, τον αυταρχισμό και την αλαζονεία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, αλλά και στον εξαναγκασμό οι υποψήφιοι να συμμετάσχουν στην ηλεκτρονική ψηφοφορία παρότι είχαν αποσύρει τις υποψηφιότητές τους (!), απάντησαν με συντριπτική αποχή, που ξεπέρασε το 93%!
Παρά ταύτα, το υπουργείο αγνοώντας τις ενστάσεις και την καθολική αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου προχώρησε τις προηγούμενες μέρες, με μεγάλη καθυστέρηση, στον ορισμό της σειράς «εκλογής» και το διορισμό των «αιρετών» μελών. Επομένως, από δω και πέρα τίθεται το αμείλικτο ερώτημα: Νομιμοποιείται κάποιος/α να είναι αιρετός εκπρόσωπος εργαζομένων με ποσοστό αποχής πάνω από 93% και ελάχιστες ψήφους; Ποιον θα εκπροσωπεί; Τον εαυτό του και μερικούς φίλους του; Τι σημαίνει άραγε μια τέτοια τεράστια αποχή; Πρέπει οι φερόμενοι ως «εκλεγμένοι» να παραιτηθούν ή όχι; Προφανώς και πρέπει, ιδίως όταν οι παρατάξεις τους είχαν ανακοινώσει την απόσυρσή τους από τις εκλογές, ασχέτως αν αυτό δεν έγινε δεκτό από το υπουργείο! Αυτό τους καλεί να πράξουν η ΟΛΜΕ σημειώνοντας μάλιστα ότι: «Εκείνοι οι ελάχιστοι συνάδελφοι που ενδεχομένως δεν το πράξουν, δεν θα τύχουν καμίας αναγνώρισης και νομιμοποίησης από τον κλάδο. Θα εκπροσωπούν μόνο τον εαυτό τους και θα αποτελούν για τον κλάδο «ξένο σώμα».
Οι εκλογές των αιρετών δεν θα μπορούσαν να διεξαχθούν στην παρούσα φάση λόγω της πανδημίας. Γι’ αυτό λοιπόν ο κλάδος μας είχε προτείνει να παραταθεί η θητεία των υπαρχόντων αιρετών και οι εκλογές να πραγματοποιηθούν όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, με πλήρη ανάπτυξη των δημοκρατικών διαδικασιών και με δια ζώσης ψηφοφορία. Η πρόταση αυτή προβλεπόταν νομοθετικά, εφαρμόστηκε σε άλλες περιπτώσεις και ήταν απολύτως λογική, εφόσον λόγω της πανδημίας δεν ήταν δυνατόν να διασφαλιστούν πριν από τις εκλογές οι συνθήκες του συνέρχεσθαι και του συνδιαλέγεσθαι απρόσκοπτα και δημοκρατικά. Τουτέστιν, δεν μπορούσαν να γίνουν επισκέψεις στα σχολεία και συζητήσεις με τους συναδέλφους, ΓΣ και απολογισμός απερχόμενων αιρετών, κριτική στη δράση τους, να διατυπωθούν ερωτήσεις προς αυτούς, οι ίδιοι να δώσουν απαντήσεις κ.λπ. Είναι αυτονόητο ότι λόγω της πανδημίας πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τη διάδοση του ιού, όμως δεν μπορεί και δεν πρέπει με πρόσχημα την πανδημία να καταργηθούν οι συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες που προβλέπονται πριν από τις εκλογές!
Εξάλλου, για την ηλεκτρονική ψηφοφορία ο κλάδος των εκπαιδευτικών είχε σοβαρές αντιρρήσεις, όσο κι αν κάποιοι τη θεωρούσαν μια λύση, επειδή δεν έχει ακόμη τελειοποιηθεί ως προς το αδιάβλητο και τη μυστικότητα της ψήφου. Οι ηλεκτρονικές εκλογές αποτελούν αντικείμενο επιστημονικής έρευνας και δεν έχουν φτάσει ακόμη στο επίπεδο των παραδοσιακών εκλογών. Γιατί άραγε δεν γίνονται με τον ίδιο τρόπο και εκλογές βουλευτικές ή/και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;
Τέλος, το υπουργείο μπροστά στον κίνδυνο να υπάρξουν μαζικές παραιτήσεις «εκλεγμένων» αιρετών έφερε το απαράδεκτο αρθρ. 123 του ν. 4763/2020, που αντικαθιστά θέσεις αιρετών με διορισμένους! Πρόκειται για άκρως αντιδημοκρατικό μέτρο, που παραπέμπει σε άλλες εποχές και κανένας δημοκρατικός πολίτης, όπου κι αν ανήκει, δεν μπορεί να το αποδεχτεί. Γι’ αυτό άλλωστε και η ΟΛΜΕ καλεί και προτρέπει: «Όταν το ΥΠΑΙΘ επιχειρήσει να ενεργοποιήσει όσα προβλέπονται στο άρθρο 123 του ν.4763/2020, οι εκπαιδευτικοί να μην ανταποκριθούν υποβάλλοντας αιτήσεις και αν η πολιτική ηγεσία προχωρήσει σε απευθείας τοποθέτηση εκπαιδευτικών ως δοτών εκπροσώπων, καταπατώντας κάθε έννοια δημοκρατικής διαδικασίας και εκπροσώπησης των συναδέλφων, να υποβάλουν άμεσα τις παραιτήσεις τους από αυτές τις δοτές θέσεις, καταργώντας το άρθρο 123 στην πράξη.»
Πιστεύω ότι όλοι οι συνάδελφοι θ’ ανταποκριθούν στο κάλεσμα της ΟΛΜΕ και εύχομαι και ελπίζω όλοι μαζί, παρά τις όποιες θεμιτές πολιτικές διαφορές, να συνεχίσουμε έναν ενωτικό αγώνα, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, ώστε να επιτύχουμε στα υπηρεσιακά συμβούλια να εκλεγούν αιρετοί που εκφράζουν και αρμόζουν στον κλάδο, όταν υπάρξουν οι κατάλληλες υγειονομικές συνθήκες, με εφαρμογή προηγουμένως όλων των δημοκρατικών διαδικασιών και με δια ζώσης ψηφοφορία. Επίσης να επιτύχουμε στο άμεσο μέλλον την ύπαρξη και 3ου αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Πάνος Κατσούλας
Εκπαιδευτικός
Αντιπρόεδρος ΔΣ Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη