Μαθητές: Τι ισχύει φέτος για τις βαθμολογίες
Τι προβλέπεται για τη βαθμολογία των μαθητών εν μέσω τηλεκπαίδευση - Πώς διενεργούνται τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα σε Γυμνάσια και Λύκεια - Τι ισχύει για τα Δημοτικά Σχολεία

Εξ αποστάσεως διαγωνίσματα και άλλες δοκιμασίες αξιολόγησης προβλέπει για τη βαθμολογία των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της καθολικής τηλεκπαίδευσης, καθώς τα σχολεία παραμένουν κλειστά, λόγω κορονοϊού. Την ίδια ώρα, οι έλεγχοι προόδου Α΄ τριμήνου στα Δημοτικά θα αποστέλλονται στους γονείς και στους κηδεμόνες μέσω e-mail. 

Η απόφαση για εξ αποστάσεως διαγωνίσματα έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στις τάξεις εκπαιδευτικών και γονέων, οι οποίοι θεωρούν αντιπαιδαγωγικό το συγκεκριμένο τρόπο αξιολόγησης, την ώρα που πλήθος μαθητών σε όλη την Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση.

Πώς αξιολογούνται γενικά οι μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια

εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεκπαίδευση, μαθήτρια, υπολογιστής

Γυμνάσια

Στα Γυμνάσια, όπως προβλέπει το άρθρο 3 του ΠΔ 126/2016, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται τα εξής:

Η συνολική συμμετοχή του/της στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία ο/η εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ., οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τρια στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Γενικά Λύκεια

Στα Γενικά Λύκειά, σύμφωνα με άρθρο 103, παρ.1 του Ν. 4610/2019, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας κατά τετράμηνο ο/η διδάσκων/ουσα συνεκτιμά τη συμμετοχή του/της στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του/της για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή του/της στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, σύμφωνα με το άρθρο 103, παρ. 3 του Ν. 4610/2019.

Επαγγελματικά Λύκεια

Στα Επαγγελματικά Λύκεια σύμφωνα με άρθρο 121, παρ.1 του προπεριγραφόμενου νόμου, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.

Aν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, όπως τούτο προβλέπεται στο άρθρο 121, παρ. 2 του Ν. 4610/2019.

τηλεκπαίδευση

Πώς διενεργούνται τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα

Η νέα εγκύκλιος που εξέδωσε στις αρχές Δεκεμβρίου το υπουργείο Παιδείας καθορίζει αναλυτικά τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα.

Έτσι, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εφαρμόζουν ανά μάθημα ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες. Ταυτόχρονα ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών.

Πιο συγκεκριμένα, μπορούν να χρησιμοποιούν και τα εξής εργαλεία:

- «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται:

  • θέματα αυτόματης βαθμολόγησης
  • θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου)
  • συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου)

- «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class:

  • υποβολή αρχείων απαντήσεων από τους/τις μαθητές/τριες με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

- Εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο για τη συλλογή σχολίων, τη λήψη ψήφων ή τον έλεγχο γνώσεων (με ολιγόλεπτες δοκιμασίες).

Επικουρικά εργαλεία

Επικουρικά, κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης και των κάτωθι εργαλείων της πλατφόρμας e-me:

- «e-me assignments» (Δημιουργία και ανάθεση εργασιών)

- «e-portfolio» (Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών)

Επιπλέον, στο πλαίσιο χρήσης του e-me και για δημιουργία ασκήσεων προτείνεται και η εφαρμογή e-me content,  για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων, όπως ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, αντιστοίχισης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κουίζ, ερωτήσεις Σωστού/ Λάθους κλπ.

Τι ισχύει για τα Δημοτικά Σχολεία

Αναφορικά με τους μαθητές των Δημοτικών, η σχετική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, προβλέπει ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με απόφασή τους, παραδίδουν τους ελέγχους προόδου Α΄ τριμήνου στους γονείς/κηδεμόνες μέσω e-mail.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί της Α΄ και Β΄ τάξης ενημερώνουν μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας ή τηλεδιάσκεψης τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών για την πρόοδό τους.

Μετά την επανέναρξη της διά ζώσης λειτουργίας των δημοτικών σχολείων, οι έλεγχοι προόδου θα παραδίδονται εντύπως, σε φάκελο στους μαθητές και στις μαθήτριες.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση

Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020, ξεκινά μέσα στον Ιανουάριο ταχύρρυθμο πρόγραμμα επιμόρφωσης για την τηλεκπαίδευση που αφορά 163.104 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρωτές, μόνιμους και ωρομίσθιους.

Η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, όπου περιλαμβάνονται αναλυτικές οδηγίες για τη δήλωση συμμετοχής τη μοριοδότηση κλπ.

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών

«Πληροφορούμε λοιπόν την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας πως η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι ένα εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας – όχι το μόνο - , και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία, άξια να δώσει στον μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους», τονίζει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαιδευτικών Λήμνου.

Την ίδια ώρα, ο Σύλλογος Δασκάλων «Τρεις Ιεράρχες» της Ροδόπης καταγγέλλει ότι το 38% των μαθητών του νομού δεν έχει ολική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, όπως μεταφέρει ο Σταμάτης Σακελλίων, μέλος της ΚΕΑ του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Αντίστοιχες καταγγελίες διατυπώνουν και άλλα εκπαιδευτικά σωματεία, ακόμα και από περιοχές της Αθήνας.

Αντιρρήσεις διατυπώνονται όμως και από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, όπως αυτών του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, οι οποίοι αναφέρουν σχετικά με την απαίτηση για αξιολόγηση και βαθμολόγηση των μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης πως «κατά το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, δεν μπορούν  να εφαρμοστούν "απαρέγκλιτα" οι κείμενες διατάξεις, γενικότερα για την αξιολόγηση σε όλα  τα εκπαιδευτικά επίπεδα και ειδικότερα για τη διεξαγωγή των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»