τηλεκπαίδευση
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη», στα σχολεία ευθύνης του εκατοντάδες μαθητές δεν έχουν καμία τεχνολογική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση

Αναλυτικά στοιχεία για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στις περιοχές ευθύνης του συγκέντρωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη».

Συγκεκριμένα, πλήθος μαθητών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. 288 παιδιά δεν έχουν καμία τεχνολογική πρόσβαση στην εξ αποστάσεως. Επίσης άλλα 263 παιδιά δε συνδέονται στα τηλεμαθήματα για διάφορους λόγους. 813 παιδιά «παρακολουθούν» τα μαθήματα με κινητό.

Την ίδια ώρα, σημαντικός αριθμός παιδιών μπαινοβγαίνει στα μαθήματα λόγω εναλλαγής του εξοπλισμού με αδέρφια ή εργαζόμενους γονείς. Στα ερωτήματα πόσα ψηφιακά μέσα έλαβαν τα σχολεία από τον Μάρτη ή ειδοποιήθηκαν ότι θα λάβουν η απάντηση είναι μηδέν σε όλα τα σχολεία, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη».

«Στα 58 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, που έχουν 341 τμήματα, υπάρχουν μόλις 72 σταθεροί και 112 φορητοί Η/Υ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τηλεκπαίδευση, που σημαίνει ότι, αν οι δάσκαλοι δεν έβαζαν με προσωπικό κόστος τον εξοπλισμό τους, θα έκαναν τηλεκπαίδευση τα μισά τμήματα», υπογραμμίζει ο Σύλλογος.

Ο ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη» κάνει λόγο για «οδυνηρή κατάσταση» αναφορικά με την τηλεκπαίδευση, ενώ κατηγορεί κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας για εμπαιγμό.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Η ΟΔΥΝΗΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ «ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ …ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ!

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΥΝ!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ως εκπαιδευτικοί πήραμε την απόφαση να σταθούμε ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ και το κάναμε πράξη, γιατί αυτή είναι η θέση του παιδαγωγού, δίπλα στον λαό και τα παιδιά του! Παράλληλα διεκδικούμε και τη ζωή μας και τη μόρφωση των παιδιών μας, γι’ αυτό ζητάμε επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας τώρα και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να έχουμε ΑΣΦΑΛΗ, ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ γιατί η ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ!

Τι έκανε όμως η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας δέκα μήνες τώρα; Θυμίζουμε:

  • Δέκα μήνες τώρα δεν πήρανε κανένα μέτρο γι’ αυτό και κλείσανε ξανά τα σχολεία!
  • Δέκα μήνες τώρα  δεν έχουν στείλει μέχρι στιγμής ούτε ένα λάπτοπ στα σχολεία μας!
  • Δέκα μήνες τώρα χιλιάδες παιδιά είναι ή εντελώς απέξω ή να μπαινοβγαίνουν με κινητό ή με μέσα παλιάς τεχνολογίας στη λεγόμενη τηλεκπαίδευση.
  • Δέκα μήνες τώρα δώσανε δις σε μεγαλοξενοδόχους, μεγαλοκαναλάρχες, μεγαλοκλινικάρχες (την ώρα που αφήνουν στην τύχη του το Δημόσιο Σύστημα Υγείας με την πανδημία να θερίζει) αλλά για την εκπαίδευση των παιδιών μας δεν περίσσεψε τίποτα, είναι κόστος γι’ αυτούς, στην ουσία είναι ταξική τους επιλογή η μη χρηματοδότησή της!
  • Παρόλα αυτά, δέκα μήνες τώρα κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας κομπάζουν ότι όλα καλά καμωμένα στην εξ αποστάσεως, που στηρίζεται αποκλειστικά στην ηρωική προσπάθεια εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, με τους γονείς να πληρώνουμε ακριβά τη συμμετοχή των παιδιών τους.
  • Δέκα μήνες τώρα μπήκε στον χορό και η πλειοψηφία των Δημοτικών Αρχών, προσπαθώντας να το παίξουν φιλολαϊκοί και, ενώ δεν έχουν βγάλει άχνα για την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική, περιφέρουν πίνακες με τάμπλετ που τάζει ότι θα στείλει το Υπουργείο τέλος …Γενάρη του 2021 (!) ή φωτογραφίζονται και «πουλάνε» τον όποιον εξοπλισμό αναγκάστηκαν να δώσουν, κάτω από την πίεση του κινήματος από τη χρηματοδότηση covid, λες και τον πλήρωσαν από την τσέπη τους!

Προς όλους αυτούς λέμε ότι το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση δεν το επαιτούμε αλλά το απαιτούμε και το διεκδικούμε και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να το «τζογάρει» με οποιονδήποτε τρόπο!

Κι επειδή οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, ας τους αφήσουμε να μιλήσουν και μετά να μας πούνε οι παραπάνω υπεύθυνοι τι λένε για την οδυνηρή αυτή πραγματικότητα!

Με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε ο Σύλλογός μας από όλα τα σχολεία, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία Βύρωνα, Καισαριανής και Παγκρατίου, η κατάσταση αποτυπώνεται ως εξής:

  1. Δεν έχουν καμία τεχνολογική πρόσβαση στην εξ αποστάσεως 288 (4,6%) παιδιά (148 Δημοτικού και 140 Νηπιαγωγείου)! Από αυτά 134 είναι στον Βύρωνα (91 Δημοτικού, 43 Νηπιαγωγείου), 69 στην Καισαριανή (26 Δημοτικού, 43 Νηπιαγωγείου) και 85 στο Παγκράτι-Αθήνα (31 Δημοτικού, 54 Νηπιαγωγείου).
  2. Επίσης υπάρχουν άλλα 263 (4,2%) παιδιά (από τα 6262 παιδιά της περιοχής συνδέθηκαν έστω και λίγο τα 5711, άρα, αφού τα 288 δεν έχουν τεχνολογικό μέσο, λείπουν άλλα 263) που δε συνδέονται στα τηλεμαθήματα για διάφορους λόγους (δε βρέθηκαν, προνήπια-νήπια που δεν προσαρμόστηκαν, από άποψη γονιών…)!  Αυτά τα παιδιά με ανοιχτά σχολεία θα συμμετείχαν! Δηλαδή από την εξ αποστάσεως αποκλείεται εντελώς σχεδόν το 9% των παιδιών!
  3. «Παρακολουθούν» με κινητό 813 (13%) παιδιά (628 Δημοτικού και 185 Νηπιαγωγείου)! Από αυτά 390 στον Βύρωνα (261 Δημοτικού, 129 Νηπιαγωγείου), 221 στην Καισαριανή (195 Δημοτικού, 26 Νηπιαγωγείου) και 202 στο Παγκράτι (172 Δημοτικού, 30 Νηπιαγωγείου). Η παρακολούθηση με κινητό εξαιρεί τα παιδιά αυτά από μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δύσκολα μοιράζεται και βλέπει αυτά που δείχνει ο δάσκαλος), άρα κι αυτά δε μπορούμε να πούμε ότι συμμετέχουν κανονικά στα «τηλεμαθήματα».
  4. Σημαντικός αριθμός παιδιών που «συμμετέχουν» μπαινοβγαίνει στα μαθήματα λόγω εναλλαγής του εξοπλισμού με αδέρφια ή εργαζόμενους γονείς κι αυτό δε φαίνεται άμεσα από τα στοιχεία αλλά είναι γνωστό σε όλους!
  5. Στα ερωτήματα πόσα ψηφιακά μέσα έλαβαν τα σχολεία από τον Μάρτη ή ειδοποιήθηκαν ότι θα λάβουν η απάντηση είναι ΜΗΔΕΝ σε όλα τα σχολεία! Αυτή είναι η μεγάλη απόδειξη για τον εμπαιγμό της κυβέρνησης!
  6. Στα 58 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, που έχουν 341 τμήματα, υπάρχουν μόλις 72 σταθεροί και 112 φορητοί Η/Υ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τηλεκπαίδευση, που σημαίνει ότι, αν οι δάσκαλοι δεν έβαζαν με προσωπικό κόστος τον εξοπλισμό τους, θα έκαναν τηλεκπαίδευση τα μισά τμήματα!
  7. Η ταχύτητα του ίντερνετ – είναι δοκιμασία αντοχής για όλους! - ξεκινάει από 2,2 Mbps, τα περισσότερα σχολεία είναι στην πρώτη δεκάδα, ένα μέρος στη δεύτερη και ελάχιστα μπαίνουν στην τρίτη, που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο 2 ως 4 εκπαιδευτικοί μπορούν να εργαστούν στο σχολείο! Έτσι έγιναν τα σπίτια και των εκπαιδευτικών, όπως και όλων των λαϊκών οικογενειών, πεδίο μάχης για το ποιος θα πρωτοπάρει τον Η/Υ και ποιος θα πρωτομπεί στο δίκτυο! Να σημειωθεί ότι και στην περιοχή μας εθεάθησαν μαθητές να αναζητούν ίντερνετ έξω στο κρύο!

Και με τα παραπάνω στοιχεία, επιβεβαιώνεται περίτρανα η εκτίμησή μας ότι και στην περιοχή μας ότι πάνω από 1 στα 5 παιδιά αποκλείεται από την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Και οι αριθμοί δείχνουν ότι τα κλειστά σχολεία εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς. Ο λίγος εξοπλισμός σε τάμπλετ που μετά από αγώνες αναγκάζονται να δώσουν κάποιοι δήμοι δεν αλλάζει την σκληρή πραγματικότητα.

Γι’ αυτό πρέπει να παρθούν τα αναγκαία μέτρα (15 μαθητές ανά τάξη, δωρεάν συνεχή επαναλαμβανόμενα τεστ, μόνιμο προσωπικό για όλες τις ανάγκες, δωρεάν σε όλους όλο το αναγκαίο υγειονομικό υλικό…) για να ανοίξουν τα σχολεία! Η ίδια η ζωή αποδείχνει ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Άλλωστε το σχολείο δεν είναι μόνο γνώση, είναι διαπαιδαγώγηση, κοινωνικοποίηση, καλλιέργεια αξιών. Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στην εξ αποστάσεως, η ηγεσία του Υπ. Παιδείας «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά. Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά;

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.  Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς - μέσα στην πανδημία -  ξενυχτήσαμε, αυτοεπιμορφωθήκαμε, ξοδέψαμε, αγωνιστήκαμε.

Και το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε! Γιατί το 2020 θέλουμε για μας και τα παιδιά μας ζωή, μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα! Και θα τα κατακτήσουμε. Έχουμε τη δύναμη και το έχουμε δείξει πολλές φορές. Άλλωστε αν δεν είχαμε δύναμη δε θα μας φοβούνταν και δε θα έπαιρναν μέτρα καταστολής για να προλάβουν …τους σεισμούς που μέλλονται να έρθουν!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες