Κορονοϊός: Παιδίατροι ζητούν συνταγογράφηση του τεστ - Δυσβάσταχτο κόστος για τη μέση ελληνική οικογένεια
Ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας αναφορικά με το αίτημα παιδιάτρων για συνταγογράφηση του τεστ για κορονοϊό, λόγω δυσβάσταχτου κόστους για τη μέση ελληνική οικογένεια κατέθεσαν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής

Με πρωτοβουλία της Χαράς Κεφαλίδου, βουλευτή Δράμας και Τομεάρχη Παιδείας, κατατέθηκε Ερώτηση από τους βουλευτές της Κ.O. του Κινήματος Αλλαγής σχετικά με το αίτημα των παιδιάτρων για άμεση συνταγογράφηση του τεστ για κορονοϊό, λόγω δυσβάσταχτου κόστους για τη μέση ελληνική οικογένεια. 

Ζητούν άμεση λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται με τις Βεβαιώσεις Υγείας που ζητούν τα σχολεία για να δεχτούν πίσω στην τάξη τα παιδιά με ύποπτα συμπτώματα, καθότι είναι αδύνατο να χορηγηθεί αυτή από τον γιατρό χωρίς να έχει δει σχετική εξέταση (PCR). 

«Το κόστος του τεστ για τον Covid – 19 καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους οι οικογένειας των μαθητών προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να επιστρέψουν στο σχολείο τους όχι μόνο εάν έχουν νοσήσει με κορωνοιό αλλά και μετά από ένα απλό κρυολόγημα».
 
Ρωτούν λοιπόν τους Υπουργούς τι θα γίνει στις περιπτώσεις που οι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν το κόστος και αν είναι στις προθέσεις των Υπουργείων η ένταξη του τεστ στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση για όσα παιδιά κρίνουν οι παιδίατροι ότι είναι απαραίτητο να γίνει.  

Αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

  • Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
  • Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια

Θέμα: «Αίτημα παιδιάτρων για άμεση συνταγογράφηση του τεστ για Covid 19 – Δυσβάσταχτο το κόστος για τη μέση ελληνική οικογένεια»

Το κόστος του τεστ για τον Covid - 19 καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους οι οικογένειας των μαθητών προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να επιστρέψουν στο σχολείο τους όχι μόνο εάν έχουν νοσήσει με κορωνοιό αλλά και μετά από ένα απλό κρυολόγημα. Αν υποθέσουμε ότι μία οικογένεια έχει δύο με τρία παιδιά τα οποία είναι πιθανό να νοσήσουν τέσσερις με πέντε φορές τον χειμώνα (με την τιμή του τεστ να κυμαίνεται από 80 έως 150 ευρώ), τότε το κόστος γίνεται δυσβάσταχτο για τη μέση ελληνική οικογένεια.

Τόσο οι Παιδίατροι (μέσω της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελευθεροεπαγγελματιών) όσο και Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων επισημαίνουν σειρά προβλημάτων που έχουν προκύψει από την εφαρμογή στην πράξη των οδηγιών του ΕΟΔΥ προς τις σχολικές μονάδες και αφορούν στη διαχείριση παιδιών με κρούσμα ή που εμφανίζουν συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη Covid-19.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ:

  1. Εάν ένα παιδί εμφανίσει πυρετό, βήχα, δύσπνοια, ανοσμία/αγευσία, γαστρεντερικά συμπτώματα χαρακτηρίζεται ως ύποπτο κρούσμα και οι παιδίατροι είναι αναγκασμένοι να το παραπέμψουν για μοριακό τεστ. Δεν διασαφηνίζεται όμως το πού θα στέλνουν αυτά τα παιδιά για τεστ και τι θα γίνει στις περιπτώσεις που οι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά και δεν μπορούν να το κρατήσουν στο σπίτι γιατί πρέπει να πάνε στην εργασία τους με φυσική παρουσία. Το κόστος αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 600 Ευρώ, με τη μέση ελληνική οικογένεια να είναι αδύνατον να το καλύψει, ειδικά σήμερα κάτω από τις πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί. Οι δημόσιες δομές (νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας)     στις οποίες θα μπορούσαν οι γονείς να κάνουν το τεστ δωρεάν έχουν ήδη κατακλειστεί από πολίτες με την αναμονή να είναι πολύωρη. Επίσης, στα ΚΥ γίνονται τεστ μόνον σε όσους θεωρούνται στενή επαφή με θετικό κρούσμα και όχι σε όσους παρουσιάζουν ύποπτα συμπτώματα.

Οι Παιδίατροι προτείνουν η χορήγηση του τεστ να γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης σε όσα παιδιά ο παιδίατρος κρίνει ότι είναι απαραίτητη, είτε δωρεάν είτε με μερική κάλυψη.

2. Οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία, προκειμένου να δεχθούν πίσω ένα παιδί που παρουσίασε κάποιο από τα ύποπτα συμπτώματα ζητούν από τους γονείς να προσκομίσουν βεβαίωση από τον παιδίατρο. Οι παιδίατροι όμως θεωρούν ότι η βεβαίωση αυτή δεν έχει κανένα νόημα και ούτε μπορούν να βεβαιώνουν ότι το παιδί έχει ή δεν έχει λοίμωξη Covid-19, παρά μόνο αν υπάρχει θετική PCR. Παράλληλα, τονίζουν ότι είναι ανήθικο να εξετάζουν υγιή παιδιά και να χρεώνουν τους γονείς, επειδή τους ζητείται ιατρική βεβαίωση, προκειμένου να δεχθούν το παιδί τους πίσω στο σχολείο. 

Είναι άμεση ανάγκη τα συναρμόδια Υπουργεία να πάρουν ξεκάθαρη θέση, να δώσουν μια οριστική λύση στο μείζον αυτό πρόβλημα και να ενημερώσουν σχετικά όλες τις μονάδες εκπαίδευσης.

3. Τέλος, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ όσον αφορά στις στενές επαφές του ατόμου με επιβεβαιωμένο Covid-19 γίνεται αναγνώριση και καταγραφή τους από τον υπεύθυνο διαχείρισης Covid-19 του σχολείου και όλα τα άτομα που εμπίπτουν στην κατηγορία των στενών επαφών απομακρύνονται από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και, εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο σύμπτωμα συμβατό με κορωνοϊό επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες από την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο περιστατικό.  Δεν συνιστάται όμως καθολικός εργαστηριακός έλεγχος των ασυμπτωματικών στενών επαφών. 

Επίσης, οι παιδίατροι θεωρούν ότι είναι λάθος να μην γίνεται εργαστηριακός έλεγχος των στενών επαφών με βεβαιωμένο κρούσμα Covid-19 και αντί αυτού να προτείνεται μόνο καραντίνα 14 ημερών και παρακολούθηση για τυχόν συμπτώματα γιατί α) Όσον αφορά τον παιδικό πληθυσμό είναι γνωστό ότι στο σύνολο σχεδόν των περιπτώσεων αν ένα παιδί κολλήσει είναι ασυμπτωματικό. Επομένως υπάρχει η πιθανότητα και ο κίνδυνος να υπάρξουν ασυμπτωματικά κρούσματα στενών επαφών που δεν θα καταλάβουμε ότι κουβαλούν τον ιό και τον μεταδίδουν στο σχολείο ή και στο σπίτι, β) κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι το μέτρο της καραντίνας θα τηρηθεί και ότι όλα τα παιδιά των στενών επαφών δεν θα βγαίνουν από το σπίτι. 

Για τους λόγους αυτούς θεωρούν ότι πρέπει να γίνεται έλεγχος με μοριακό τεστ όλων των στενών επαφών των παιδιών με κρούσμα Covid-19 στο σχολείο, σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Μετά τα ανωτέρω ερωτώνται οι Υπουργοί:

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η ένταξη του τεστ στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση για όσα παιδιά κρίνουν οι παιδίατροι ότι είναι απαραίτητο να γίνει; Και εάν «ναι» θα είναι δωρεάν ή με μερική κάλυψη;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να λυθεί το πρόβλημα που δημιουργείται με τις Βεβαιώσεις Υγείας των παιδιάτρων που ζητούν τα σχολεία για να δεχτούν πίσω στην τάξη τα παιδιά με ύποπτα συμπτώματα, καθότι είναι αδύνατο να χορηγηθεί αυτή από τον γιατρό χωρίς να έχει δει σχετική εξέταση (PCR);
  3. Προβλέπεται από τα Υπουργεία να γίνεται έλεγχος με μοριακό τεστ όλων των στενών επαφών παιδιών με επιβεβαιωμένο κρούσμα Covid-19 στο σχολείο, σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές, όπως ζητούν οι παιδίατροι;
  4. Όταν κλείνουν σχολικές μονάδες ή μεμονωμένες τάξεις τα παιδιά που είναι αναγκασμένα να μείνουν σε καραντίντα 14 ημερών ή που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα παρακολουθούν σήμερα εξ αποστάσεως μαθήματα; Πόσες είναι αυτές οι σχολικές μονάδες, πόσες οι τάξεις, πόσοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και τέλος πόσες είναι οι συγκεκριμένες ώρες; 
  5. Εξετάζετε να ενταχθούν παιδίατροι στις Επιτροπές και Κέντρα λήψης αποφάσεων που αφορούν στα παιδιά και στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες παιδίατροι παρακολουθούν το 70% των παιδιών της χώρας;
  6. Τέλος, σε πολλές χώρες της Ευρώπης (π.χ. Γαλλία, Ιταλία) δημιουργούνται δομές ελεύθερων covid test στις δημόσιες δομές. Εξετάζετε μια τέτοια λύση και για τη χώρα μας;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Ανδρέας Πουλάς

Χρήστος Γκόκας

Χάρης Καστανίδης

Μιχάλης Κατρίνης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Γιώργος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γιώργος Φραγγίδης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!