Συγκεκριμένα, οι ειδικοί απαντούν σε ερωτήσεις του alfavita.gr για να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αντιμετωπίζουν τη νέα κατάσταση της πανδημίας:
1. Πώς φαντάζουν η πανδημία και τα μέτρα προστασίας στα μάτια ενός μικρού παιδιού;
Όλο αυτό που συμβαίνει είναι μια κατάσταση αρκετά τρομακτική για όλους μας. Πόσο μάλλον για ένα μικρό παιδί. Είναι μια περίοδος συνεχούς άγνοιας, με ταυτόχρονα πολύ πληροφόρηση. Συνεχείς αλλαγές, καινούριες οδηγίες, νέα μέτρα. Τα παιδιά καλούνται να διαχειριστούν τη νέα καθημερινότητα, η οποία ενώ ξεκίνησε σαν κάτι προσωρινό, φαίνεται να έχει πάρει διαστάσεις μιας καινούριας πραγματικότητας.
Αυτό που θα παίξει καθοριστικό ρόλο για ένα παιδί στο πως θα βιώσει την περίοδο αυτή, είναι ο τρόπος που το περιβάλλον του θα διαχειριστεί και θα φιλτράρει τα δεδομένα. Αν για παράδειγμα, οι γονείς είναι πολύ τρομαγμένοι, παρακολουθούν πολλές ώρες ειδήσεις, οι οποίες φτάνουν στο παιδί χωρίς φίλτρο, τότε εκείνο με τη σειρά του δικαιολογείται να βιώνει μεγαλύτερο άγχος και να αισθάνεται αβοήθητο. Από την άλλοι γονείς, που καταφέρνουν να επεξεργαστούν το δικό τους συναίσθημα είναι πιο πιθανό να είναι πιο οριοθετημένοι σε σχέση με την κατάσταση, άρα και το παιδί να μπορεί να αισθανθεί μεγαλύτερη ασφάλεια.
2. Τα παιδιά αναγκάζονται να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα με την πανδημία του κορωνοϊού. Είναι εύκολο γι’ αυτά να συνηθίσουν να τηρούν τα μέτρα προστασίας;
Ο τρόπος που οι γονείς θα χειριστούν τόσο το να φτάσει η πληροφορία για το κάθε μέτρο που πρέπει να εφαρμόζεται από το παιδί, όσο και το πως θα γίνει η ενημέρωση παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στον τρόπο που το παιδί είτε θα αντιληφθεί είτε θα εφαρμόσει τα μέτρα που το αφορούν.
Προτείνουμε λοιπόν να υπάρχει σαφής ενημέρωση των παιδιών με φιλτράρισμα των πληροφοριών που χρειάζεται να φτάσουν σε εκείνα. Υποστήριξη τόσο από την οικογένεια όσο και από το σχολείο, στη διάρκεια όλης αυτής της μακράς και επίπονης διαδικασίας που βιώνουν. Και φυσικά διαθεσιμότητα να ακούσουν τις ανησυχίες και τους φόβους των παιδιών, χωρίς να ακυρώσουν ή να πιέσουν προς την άλλη κατεύθυνση, αλλά με πραγματική κατανόηση και καθησυχασμό. Οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν και τις δικές τους αγωνίες και φόβους. Ενώ, αν παρατηρήσουν ότι η κατάσταση δεν είναι πλέον διαχειρίσιμη από τους ίδιους και η δυσκολία του παιδιού αυξάνει, τότε έχει νόημα να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.
3. Στην περίπτωση που υπάρξει κάποιο κρούσμα στην τάξη ενός παιδιού, το τμήμα του θα κλείνει ή στην περίπτωση πολλών κρουσμάτων, τότε θα κλείνει ολόκληρο το σχολείο. Θα επηρεάσει αυτό την απόδοση των μαθητών στα μαθήματα ή την ψυχολογία των παιδιών;
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, η περίοδος που διανύουμε είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη και υπάρχει μεγάλη ροή πληροφοριών. Το πώς θα βιώσει ένα παιδί μια οποιαδήποτε αλλαγή, σε αυτή την περίπτωση κάποια παροδικά κλεισίματα τμημάτων ή σχολείων εξαρτάται από το πώς θα το διαχειριστεί το περιβάλλον του και πώς, εν συνεχεία, θα το νοηματοδοτήσει το παιδί. Σε κάθε περίπτωση, ένα κατάλληλα διαμορφωμένο εναλλακτικό υποστηρικτικό πλαίσιο (μαθησιακό/ οικογενειακό) θα έχει θετική επίδραση στην προσαρμοστικότητα του κάθε παιδιού και θα το βοηθήσει να διαχειριστεί τις αλλαγές.
Η επιστημονική ομάδα της συμβουλευτικής Γραμμής 115-25 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη