Thumbnail
«Ποιος εκπαιδευτικός και ποιος πολίτης θα ήθελε τα δικά του παιδιά να διδάσκονται βιολογία από φυσικό, χημεία από γεωλόγο, φυσική από χημικό και χημεία από αυτόν που περισσεύει;»

Τα σχολεία ξεκινούν και οι γονείς, μαμά και μπαμπάς περιοδεύουν στα φροντιστήρια  αναζητώντας την ιδανική λύση για το βλαστάρι τους. Το κτίριο που μπήκαν περιποιημένο και οι φροντιστές ευγενέστατοι αγωνιούν για τη νέα πελατεία τους. Όλα μοιάζουν ιδανικά, μέχρι που τους αποκαλύπτεται πως τη φυσική θα τη διδάξει ο βιολόγος, τη χημεία ο φυσικός και τη βιολογία ένας γεωλόγος – ξέρετε, άνεργο ήταν το παιδί και του δώσαμε λίγες ώρες, δικαιολογείται ο υπεύθυνος του φροντιστηρίου. Οι γονείς αποχωρούν πανικόβλητοι στη φανταστική ιστορία μας. Δεν διανοείται ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο να προβεί δια αυτού του τρόπου στον αυτοχειριασμό του.

Φανταστείτε τώρα, τι μπορεί να κάνει το Δημόσιο σχολείο που έχει μόνιμο φυσικό για να διδάξει πρώτιστα τη φυσική στους μαθητές του. Αδύνατον ο κοινός νους να διανοηθεί ότι, μπορεί να τον διώξει από το σχολείο, να τον στείλει να διδάξει βιολογία κάπου αλλού και στο σχολείο του τη φυσική να την αναλάβει η γεωλόγος. Τρελό αλλά αληθινό, γιατί έτσι ερμηνεύεται ο νόμος από ορισμένους ταγούς της εκπαίδευσης, ή ίσως, για να μην τους αδικούμε, έτσι αντιλαμβάνονται το νόμο. Τρελός και άδικος ο νομοθέτης διατείνονται, εμείς τι φταίμε; Αυταπόδεικτο το γελοίο του πράγματος στον λογικό πολίτη, ιδιαίτερα σε εκείνον που έχει παιδιά – μαθητές στο σχολείο. Το γελοίο αόρατο για τους νομοθέτες και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που χρόνια τώρα αδιαφορεί για το θολό τοπίο που δημιούργησε. Αόρατο και για ορισμένους τοπικούς διοικητικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες που δεν διστάζουν να ποδοπατήσουν με τις αποφάσεις τους το εύλογο, το ηθικά δίκαιο και παιδαγωγικά αποδοτικό για τους μαθητές που διατείνονται ότι υπηρετούν. Ορατό για ορισμένους άλλους, που μάταια προσπαθούν για το αυτονόητο.

Η πρακτική αυτή παράγει χαμηλό αποτέλεσμα, υποβαθμίζει τη διδασκαλία σε διεκπεραίωση, έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ισότητας, όσον αφορά τα δικαιώματα όλων των μαθητών των ελληνικών σχολείων να διδάσκονται το μάθημα από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της ειδικότητας. Ρίχνει την ποιότητα του σχολείου, προκαλεί αρνητικό αντίκτυπο στους απαιτητικούς μαθητές και στους γονείς τους και συμβάλλει στη διόγκωση των φροντιστηρίων, που λειτουργώντας ορθολογικά,  αναθέτουν τη διδασκαλία των μαθημάτων σε καθηγητές της αντίστοιχης ειδικότητας.

Η Δημόσια Διοίκηση οφείλει να αποβλέπει στην ικανοποίηση του δημοσίου συμφέροντος και αυτές οι πρακτικές πρέπει να εκλείψουν. Η νομοθεσία πρέπει να αποσκοπεί στην μέγιστη απόδοση των μαθητών, με τη διδασκαλία των μαθημάτων να γίνεται από τους πλέον εξειδικευμένους από το διαθέσιμο προσωπικό.

Κλείνοντας, θα ήθελα όλοι να σκεφτούν ότι όλοι οι μαθητές, κατά μία έννοια, είναι και δικά μας παιδιά. Ποιος εκπαιδευτικός και ποιος πολίτης θα ήθελε τα δικά του παιδιά να διδάσκονται βιολογία από φυσικό, χημεία από γεωλόγο, φυσική από χημικό και χημεία από αυτόν που περισσεύει; Να γίνει όταν όταν δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα, όχι όμως και εσκεμμένα. Τους νόμους όταν μάλιστα αντιφάσκουν, είναι ασαφείς ή ακατάληπτοι μπορούμε να τους επιλέγουμε, να τους προβάλουμε και να τους χρησιμοποιούμε ακόμα και για το προσωπικό μας όφελος. Την κοινή λογική, το συμφέρον των μαθητών και κατ΄ επέκταση της κοινωνίας μπορούμε να τα αγνοούμε;

*Καθηγητής φυσικός του 2ου Γυμνασίου Τυρνάβου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ιστορική νίκη στο Τζόκερ: 19,89 εκατομμύρια ευρώ σε έναν παίκτη με μόνο 5 ευρώ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kolokithia
Οι κολοκυθοανθοί: Ένα χαρακτηριστικό καλοκαιρινό πιάτο
Από ένα φαγητό που μαγειρευόταν διακριτικά σε αυλές και χωριά, έχουν πλέον κερδίσει τη θέση που τους αρμόζει και αναδεικνύονται σε σύμβολο της...
Οι κολοκυθοανθοί: Ένα χαρακτηριστικό καλοκαιρινό πιάτο
Ζυμαρικά με κόκκινη σάλτσα
Σπαγγέτι με σάλτσα ψητής πιπεριάς
Η γεύση της καπνιστής πιπεριάς συνδυάζεται αρμονικά με την οξύτητα της ντομάτας, το άρωμα του σκόρδου και τη γλύκα του κρεμμυδιού.
Σπαγγέτι με σάλτσα ψητής πιπεριάς
τρόφιμα
Kαρκίνος του πνεύμονα: Η «αθώα» τροφή που λειτουργεί σαν καύσιμο για τους όγκους
Νέα μελέτη εντοπίζει το γλυκογόνο –παράγωγο της ζάχαρης– ως βασικό παράγοντα στην ανάπτυξη του αδενοκαρκινώματος, ρίχνοντας φως στη σύνδεση της...
Kαρκίνος του πνεύμονα: Η «αθώα» τροφή που λειτουργεί σαν καύσιμο για τους όγκους
Τα κουνούπια προτιμούν συγκεκριμένη ομάδα αίματος – Γιατί τσιμπάνε κάποιους περισσότερο
Κουνούπια τέλος με καφέ! Το απλό κόλπο που τα διώχνει φυσικά χωρίς χημικά
Ένα κοινό υλικό που έχετε ήδη στην κουζίνα μπορεί να σας απαλλάξει από τα κουνούπια – και μάλιστα εντελώς φυσικά. Δείτε πώς!
Κουνούπια τέλος με καφέ! Το απλό κόλπο που τα διώχνει φυσικά χωρίς χημικά