Παιδιά χωρίς κανέναν θεό;
Ένα κείμενο του Τελευταίου Θρανίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας

Ενημερωθήκαμε από τον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο ότι στη σύσκεψη με τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα και με τον Γενικό Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου  Εμμανουήλ Λογοθέτη, συμμετείχε η Δήμαρχος Χαλκιδέων  Έλενα Βάκα. Κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η εκπαίδευση των παιδιών που φιλοξενούνται στη Δομή της Ριτσώνας και οι τρόποι που αυτή θα πραγματοποιηθεί ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου.

Με λύπη μας διαβάσαμε την αδυναμία και άρνηση του Δήμου Χαλκιδέων να αναλάβει την οποιαδήποτε ευθύνη για τη συμμετοχή των προσφυγόπουλων στην εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της Χαλκίδας. Κατανοούμε τις δυσκολίες και τις ελλείψεις σε καθαρίστριες, σε κονδύλια για καύσιμα ή αναλώσιμα καθώς και τους φόβους λόγω της πανδημίας. Όμως αυτοί οι υπαρκτοί λόγοι οφείλουν να μην αποτελέσουν τροχοπέδη για την πρόσβαση των παιδιών στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο. Ο Δήμος Χαλκιδέων, η Δήμαρχος και το Δημοτικό συμβούλιο οφείλουν να διεκδικήσουν από την πολιτεία το αυτονόητο, όπως προβλέπεται από τη Συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες και τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, η οποία κυρώθηκε από το ελληνικό κράτος με το νόμο 2101/1992 και σύμφωνα με την οποία κάθε παιδί, που βρίσκεται στη χώρα, έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση (άρθρο28). Το κράτος υποχρεούται να παίρνει όλα τα νομοθετικά διοικητικά και άλλα μέτρα που είναι αναγκαία για την εφαρμογή αυτών των δικαιωμάτων (άρθρο 4).

Επομένως θα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν έλεγχοι με τεστ για  Covid-19  σε όλη τη δομή της Ριτσώνας έτσι ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα της Χαλκίδας να είναι βέβαιη ότι τα παιδιά που θα μεταφερθούν στα σχολεία της πόλης δεν νοσούν. Άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας, που ούτως ή άλλως σύμφωνα με την κυρία δήμαρχο το υπάρχον δεν επαρκεί. Διεκδίκηση μεγαλύτερων κονδυλίων για τα σχολεία που θα έχουν πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες στις τάξεις τους. Όλα δεν χαρίζονται, όμως διεκδικούνται και κερδίζονται.

Ας μην ξεχνάμε αυτό που δηλώνει το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες: «Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό θεσμό ένταξης των προσφυγόπουλων, που συμβάλλει τόσο στην ομαλή επιστροφή των παιδιών σε μια κανονικότητα που έχουν στερηθεί, ενώ παράλληλα προάγει τη συνοχή και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών».

[email protected]

http://teleftaio-thranio.blogspot.gr/

https://www.facebook.com/groups/555132465292949/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
ΤΕΕ: Αναγνωρίζεται η ισοτιμία των τίτλων σπουδών των αποφοίτων Πολυτεχνικής Σχολής ΠΑΔΑ
Οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποκτούν δικαίωμα εγγραφής ως μέλη του ΤΕΕ, εφόσον περάσουν τις εξετάσεις για την απόδοση της Άδειας...
ΤΕΕ: Αναγνωρίζεται η ισοτιμία των τίτλων σπουδών των αποφοίτων Πολυτεχνικής Σχολής ΠΑΔΑ
ΜΑΡΘΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Για έναν συνάδελφο που έφυγε νωρίς
«Πάει καιρός, όμως, που - κι ανάμεσα σ’ αυτούς ακόμα, μοναχά σ’ έναν απ’ τους χίλιους - υποπτεύομαι την ύπαρξη ενός φευγαλέου συστατικού που δεν ξέρω...
Για έναν συνάδελφο που έφυγε νωρίς
nestle_.jpg
Nestlé: 11 νέες θέσεις εργασίας με δυνατότητα υβριδικής απασχόλησης – Ποιες ειδικότητες ζητούνται
Η Nestlé ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της στην Ελλάδα με 11 θέσεις εργασίας, ορισμένες εκ των οποίων προσφέρουν και ευελιξία μέσω υβριδικού...
Nestlé: 11 νέες θέσεις εργασίας με δυνατότητα υβριδικής απασχόλησης – Ποιες ειδικότητες ζητούνται
ekpaideytikos
Στο ΣτΕ η υπόθεση εκπαιδευτικού που δεν επέδειξε αρνητικό διαγνωστικό τεστ για κορωνοϊό COVID-19
Τι εξετάζεται για την πειθαρχική ποινή και την περικοπή αποδοχών του εκπαιδευτικού - Προδικαστικό ερώτημα στο Συμβούλιο της Επικρατείας με πλαίσιο...
Στο ΣτΕ η υπόθεση εκπαιδευτικού που δεν επέδειξε αρνητικό διαγνωστικό τεστ για κορωνοϊό COVID-19