Ερώτηση στη Βουλή από Κεφαλίδου-Λιακούλη για την απαξίωση του θεσμού των Μουσικών Σχολείων
Με αφορμή τη φετινή καθυστέρηση στο καθεστώς των προσλήψεων των καθηγητών Μουσικής

Ερώτηση συνυπέγραψε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής μαζί με την Ευαγγελία Λιακούλη, βουλευτή Λάρισας με αφορμή επιστολή διαμαρτυρίας των αναπληρωτών καθηγητών Μουσικής προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με τη φετινή καθυστέρηση στο καθεστώς των προσλήψεών τους.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Απαξιώνοντας τους εκπαιδευτικούς των Μουσικών Σχολείων, απαξιώνεται ο ίδιος ο θεσμός»

Όπως είναι γνωστό, η Μουσική εκπαίδευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης που διδάσκεται σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, αλλά βρίσκει κύριο πεδίο εφαρμογής στα Μουσικά Σχολεία, όπου μέσω της εκμάθησης μουσικών οργάνων και την παράλληλη θεωρητική εκπαίδευση προετοιμάζονται οι υποψήφιοι για Μουσικές Σχολές.

Για άλλη μια φορά ωστόσο, αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για ομαλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ορθολογική αξιοποίηση του διδακτικού προσωπικού πέφτουν στο κενό, ειδικά σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΤΕ 16.01 και ΠΕ 79.01.

Συγκεκριμένα, οι ανωτέρω αναπληρωτές καθηγητές Μουσικής απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας προς την Υπουργό Παιδείας, με την οποία εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους και για τη φετινή καθυστέρηση που παρατηρείται στο καθεστώς των προσλήψεών τους. Θα πρέπει να σημειωθεί, πως η κατάσταση είναι δυστυχώς παγιωμένη αρνητικά εδώ και χρόνια, καθώς οι προσλήψεις στα Μουσικά Σχολεία δεν πραγματοποιούνται μαζί με τις προσλήψεις των αναπληρωτών της Ά φάσης στα γενικά σχολεία. Για την ιστορία, θα πρέπει να αναφερθεί ότι κάθε χρόνο οι προσλήψεις στα Μουσικά σχολεία καθυστερούν από μερικές βδομάδες έως και μήνες σε ακραίες περιπτώσεις, με φωτεινή εξαίρεση το σχολικό έτος 2009-2010 (!), όπου και έλαβαν χώρα πριν την έναρξη των μαθημάτων του Σεπτεμβρίου…

Σε αυτό το πλαίσιο, εύλογα γεννώνται απορίες γιατί δημιουργείται αυτή η διαχρονική δυστοκία από πλευράς του Υπουργείου, που επιβαρύνει τόσο τους αναπληρωτές Μουσικούς οι οποίοι βρίσκονται εν αναμονή της πρόσληψής τους, όσο και τους μαθητές των Μουσικών Σχολείων στους οποίους δεν παρέχεται η ευκαιρία της ίσης και δικαιωματικής μάθησης στα μουσικά μαθήματα με την έναρξη του σχολικού έτους.

Χαρακτηριστικά μάλιστα, στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ 16.01 και ΠΕ 79.01 αναφέρουν: «Τα Μουσικά Σχολεία της χώρας επιτελούν ένα πολυεπίπεδο έργο με πολύ μεγάλη επιτυχία στον τομέα της εκπαίδευσης , με απτά αποτελέσματα στην πολιτιστική-καλλιτεχνική ζωή των τοπικών κοινωνιών , αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο. Καθώς τα χρόνια περνούν και κάποια πράγματα αλλάζουν στον τρόπο που το Υπουργείο διαχειρίζεται το προσωπικό του, όπως η φετινή πολύ έγκαιρη ανακοίνωση προσλήψεων που έγινε στις 25-08-2020, είναι τουλάχιστον άκομψο να δημιουργούνται καταστάσεις με εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων και να μην υπάρχει ποτέ μια επίσημη ανακοίνωση, γιατί γίνεται αυτό και τι πρέπει να γίνει επιτέλους για να αλλάξει, και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για τις επικείμενες προσλήψεις».

Δεδομένου ότι τόσο η μουσική Παιδεία, όσο και ο θεσμός του Μουσικού Σχολείου πρέπει να λάβουν δικαιωματικά τις μέριμνες του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να μην απαξιωθούν.

Δεδομένου ότι με την κωλυσιεργία που παρατηρείται κάθε χρόνο οι μαθητές ξεκινούν τη σχολική χρονιά χωρίς καθηγητές οργάνων για αρκετό χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες και ουσιαστικές ώρες διδασκαλίας και προετοιμασίας υποψηφίων για την Γ’βθμια εκπαίδευση.

Δεδομένου ότι εξαιτίας των ανωτέρω καθυστερήσεων οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στερούνται των οικονομικών απολαβών τους, αντιμετωπίζοντας ευθέως θέμα επιβίωσης.

Δεδομένου ότι εξαιτίας των ανωτέρω καθυστερήσεων προκύπτει και ζήτημα ανισότητας μορίων προϋπηρεσίας, καθώς ολοένα μεγαλώνει η διαφορά στους μήνες εργασίας με άλλους συναδέλφους που εργάζονται σε γενικά σχολεία και προσλαμβάνονται πολύ νωρίτερα.

Ερωτάται η κύρια Υπουργός:
1) Πότε θα αναρτηθούν οι σχετικοί πίνακες των ΤΕ 16.01, ώστε να μπορέσουν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης πρόσληψης;
2) Υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την πρόσληψη των καθηγητών στα Μουσικά σχολεία, και αν ναι, για πότε αυτή προγραμματίζεται;

Οι ερωτώσες βουλευτές

Ευαγγελία Λιακούλη – Ν. Λάρισας
Χαρά Κεφαλίδου – Ν.Δράμας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Σ. Ζαχαράκη: Αναβάθμιση του γηπέδου Ραπτοπούλου - – 812.000 ευρώ μέσω ΕΠΑ 2021–2025
Νέα ένταξη έργου για την αναβάθμιση του γηπέδου Ραπτοπούλου στον Δήμο Αγράφων – 812.000 ευρώ μέσω ΕΠΑ 2021–2025
Σ. Ζαχαράκη: Αναβάθμιση του γηπέδου Ραπτοπούλου - – 812.000 ευρώ μέσω ΕΠΑ 2021–2025
κεριά θάνατος
Πέθανε ο Ομότιμος Καθηγητής της ΑΣΚΤ, Τάσος Χριστάκης
Θλίψη στην καλλιτεχνική κοινότητα για την απώλεια του Ομότιμου Καθηγητή και ζωγράφου Τάσου Χριστάκη – Είχε αφιερώσει τη ζωή του στη διδασκαλία και...
Πέθανε ο Ομότιμος Καθηγητής της ΑΣΚΤ, Τάσος Χριστάκης
mitkas.jpg
ΕΘΑΑΕ - Μη Κρατικά ΑΕΙ: «Πράσινο φως» για μηχανισμό δημοσιοποίησης των προγραμμάτων σπουδών
Η ΕΘΑΑΕ προχωρά στη δημιουργία ψηφιακού μηχανισμού δημοσιοποίησης πιστοποιημένων προγραμμάτων για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια
ΕΘΑΑΕ - Μη Κρατικά ΑΕΙ: «Πράσινο φως» για μηχανισμό δημοσιοποίησης των προγραμμάτων σπουδών
σχολικό
Χάος στη μεταφορά μαθητών: 9 εβδομάδες μετά, δεκάδες παιδιά χωρίς πούλμαν - Μένουν εκτός δρομολογίων για… λίγα μέτρα
Στο έλεος της κακοδιοίκησης η μεταφορά μαθητών – Ξεχειλίζει η οργή των γονέων
Χάος στη μεταφορά μαθητών: 9 εβδομάδες μετά, δεκάδες παιδιά χωρίς πούλμαν - Μένουν εκτός δρομολογίων για… λίγα μέτρα